Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Powerbank Smart-eigenaars: 1 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GP Powerbank Smart-eigenaars: 1 vraagje

    Rare vraag misschien, maar ik kan dit op de foto's van het internet niet onderscheiden:

    Gaat de Smart Powerbank direct in het stopcontact ( m.a.w. zit er een stekker vast aan de Smart Powerbank ) of gaat er vanuit de Smart Powerbank een SNOER naar het stopcontact ?

    Reden: al mijn stopcontacten zitten verborgen in een gesloten constructie onder mijn computertafel. In de tafel heb ik gaten voor snoeren. Indien de Powerbank rechtstreeks in een stopcontact gaat, ben ik weer verplicht een stroomblokje op mijn computertafel te leggen. ( en daar ligt al genoeg rommel )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    ik heb hem hier nu niet bij me maar ik dacht een snoer
    Fuji S602z

    Comment


    • #3
      De Smart is de 1-uur-lader voor penlights hé?
      Die heeft een snoer dat los kan worden gemaakt van het toestel (typische DC connector, maar ik weet niet uit het hoofd welke maat).
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Originally posted by pgordebeke
        De Smart is de 1-uur-lader voor penlights hé?
        Die heeft een snoer dat los kan worden gemaakt van het toestel (typische DC connector, maar ik weet niet uit het hoofd welke maat).
        OK, thanks ! Dat is goed nieuws !
        Ik heb ook nog andere batterijen dan GP's.
        Zou dat een probleem zijn voor die "slimme" lader ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          dat was voor mij de reden om die GP smart-batterijlader niet te kopen
          omdat ze zelf zeggen geen andere batterijen te gebruiken met hun smart-lader
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Originally posted by Marc
            Ik heb ook nog andere batterijen dan GP's.
            Zou dat een probleem zijn voor die "slimme" lader ?
            Daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Ik heb er van Memorex, Varta, Energizer, Powerex en Duracell in gebruikt, met even goeie resultaten. Misschien dat de "slimme" meting preciezer werkt op originele GPs, of dat de precisie niet gegarandeerd kan worden op andere merken, maar veel verschil kan dat volgens mij niet maken. NiMh batterijen kunnen over het algemeen tegen een stootje (bv. hoge temperatuur of zelfs te lang proberen te laden). Het is ook zo dat bij het naderen van de volle capaciteit het toestel (op elk kanaal afzonderlijk ) overschakelt op trickle charge.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Er zit een losse Net-Adaptor bij, waaruit een snoertje (vast uit de adaptor) met een stekkertje komt ,welke je in de GP-Powerbank Smart steekt (tevens kan je het laadsnoer voor de auto in dat connectortje van de GP Smart steken)

              Geen problemen ondervonden met het laden van Oly-NiMH 1600mAh accu's

              mvg,
              Z900
              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

              Comment


              • #8
                Inderdaad, de GP Powerbank SMART heeft een snoer (en ook de mogelijkheid, met ander snoer, via aansteker van de auto op te laden)

                Maar de GP Powerbank 3 heeft geen snoer. Met de GP Powerbank 3 heb ik al meerdere andere batterijen geladen, zonder probleem.

                Comment


                • #9
                  heeft idd een aparte verbinding van trafo naar oplader, met andere merken batterijen nog geen problemen gehad. Je kan ook de "AAA" batterijen mee opladen als je dat klepje verzet.
                  Ben vree content met de lader ( en rap)
                  D7000 + 28 tot 400mm

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt mannen !
                    Hij staat hier al !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Marc
                      Bedankt mannen !
                      Hij staat hier al !
                      Bijkomend vraagje: mag ik de Powers Supply laten insteken ???
                      GP raadt dat af, maar het zou wel gemakkelijk zijn als ik alles kon laten insteken....

                      Ik zou het natuurlijk ook kunnen omzeilen door er steeds 1 set batterijen in te latenb steken. Maar mag ik dat ook met niet GP-batterijen ? ( Dus niet enkel opladen, maar in de lader laten zitten )
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Ik doe het nooit hoor (batterijen in de GP PB Smart of lader in stopcontact; het is inderdaad afgeraden)

                        Overigens gebruik ik die alleen als ik echt snel moet laden, anders gebruik ik de GP PB 3 ... duurt inderdaad véél langer, maar ben overtuigd dat het beter is. In de GP PB 3 mogen de batterijen wel blijven insteken

                        Comment


                        • #13
                          als een lader overschakelt op druppellading (tricklecharge) dan mogen de batterijen er blijven inzitten
                          als je dan de batterijen uit de lader haalt, zullen ze echt 'vol' zitten want anders verliest een batterij elke dag van zijn lading
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Je kan alle gegevens vinden op hun website www.gpbatteries.nl. Als je nog vragen hebt dan kan je die stellen aan hun, ze geven snel en correct antwoord. Volgens mij is het echter een commerciele truk om te zeggen dat je er geen andere merk batterijen in mag doen.

                            Ik had echter gelijk al een scheur in de stekker zitten, waarschijnlijk veroorzaakt door spelende kinderen op mijn verjaardag. Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook losse adapters verkochten. Helaas niet, maar als ze een defecte lader binnen zouden krijgen op de reparatieafdeling dan zouden ze mij er een toesturen. Mijn adres opgegeven en 2 dagen later had ik kosteloos een nieuwe adapter in huis. Grandiose service!
                            Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

                            Comment

                            Working...
                            X