Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gopro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gopro

    Kennis van mij vraagt het oordeel over onderstaande sportcamera.
    Zal voornamelijk gebruikt worden bij het duiken.
    Iemand ervaring met dit toestel ?
    GoPro HD HERO2 Surf Edition
    leo.m.

  • #2
    Re: gopro

    2 vrienden van me gebruiken de DRIFT HD en vinden dat veel handiger dan de Go pro .

    Comment


    • #3
      Re: gopro

      Ik heb zelf de GoPro HD Hero2 outdoor edition, en ben hier heel tevreden over. Als het alleen voor duiken gebruikt wordt zou ik wel niet de surf edition kopen, omdat deze specifiek is voor op een board te zetten. Met de outdoor edition heb je een hoofdband, wat me makkelijker lijkt. Maar al die mounts kan je natuurlijk ook apart kopen

      Ik ben er heel tevreden over, wanneer het zonnig is zijn de beelden uit de camera echt zalig. Natuurlijk wanneer je in donkere wateren gaat duiken, diep gaat en op een grijze dag, zal je geen duidelijk beeld hebben, maar dat heb je met andere camera's ook niet.

      Enkele voordelen van GoPro zijn volgens mij:
      -Compact. Toch kleiner dan die Drift.
      -f2.8, wat toch ook niet mis is. Heb zelf een versie van de drift gebruikt samen met mijn GoPro, de beelden uit de Drift waren onbruikbaar wegens te donker, de GoPro had hier geen problemen mee.
      -Veeeeel verschillende mounts
      -Voelt allemaal heel stevig, vertrouw mijn GoPro tijdens het skiën volledig op mijn helm, nooit schrik dat hij er af valt of kapot gaat.
      Prijs. 300 euro voor een onderwatercamera met fisheye, 60 fps, 1080p, niet mis volgens mij
      -batterij gaat lang mee
      -handige bediending. maar 2 knopjes, ik was er direct mee weg

      Nadelen
      -Geen LCD-scherm. Dit is natuurlijk wel apart te kopen maar dat komt dan weer bij de prijs natuurlijk. (om eerlijk te zijn heb ik het nog nooit echt gemist, met 170° FOV kan je amper missen he.
      -Bij het openen van de batterycover heb ik altijd schrik om iets af te breken. Maar de batterij moet er eigenlijk ook niet uit dus dat is eigenlijk ook neit echt een groot probleem.

      Ik was zelf ook aan het twijfelen, maar na het zien van al die toch wel fantastische videos was ik overtuigd, en ben nu heel tevreden.
      Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

      Comment


      • #4
        Re: gopro

        Ik gebruik de camera gemonteerd op de moto.
        Er zijn enkele zwakke punten, beeldkwaliteit is niet altijd fantastisch bij minder licht, er is geen display, instellingen wijzigen is soms een gepruts (er staan maar 2 knopjes op)... De bediening om te starten met filmen is dan weer wel goed, ook dmv geluidssignalen.
        Maar heel robuust en waterdicht, veel ruimte voor montagecreativiteit. En niet duur...
        Een filmpje met m'n gopro:
        http://www.youtube.com/watch?v=BmfGU...e_gdata_player

        Comment


        • #5
          Re: gopro

          En wat (onderwater)foto's betreft, is de kwaliteit een beetje te doen?
          Of film je gewoon heel de duik en haal je gewoon achteraf enkele foto's uit de video? Of zet je hem dan beter in Time Lapse mode?
          Het lijkt me namelijk een betaalbaar alternatief voor een onderwater fototoestel.
          Last edited by Juma; 20 januari 2012, 13:17.
          Canon 7DmkII, Canon 450D, Canon PowerShot S110

          Comment


          • #6
            Re: gopro

            Super toestel, maar de onderwater focus is niet zo goed omwille van de bolle lens. Er zijn wel 3rd party behuizingen (met een 'platte' lens die dit zouden moeten oplossen).

            Er is inderdaad geen display, maar die kan je wel bijkopen, zoek maar naar de GOPRO LCD BacPac..
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #7
              Re: gopro vs Drift

              Een link naar een test van de Drift HD 1080 in de Oosterschelde
              https://vimeo.com/41621596
              Kris

              Comment


              • #8
                Re: gopro

                Nice! je krijgt meteen goesting om mee te rijden.

                Ch.
                www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                Comment


                • #9
                  Re: gopro

                  Ik heb zelf een GoPro Hero 2 die ik voornamelijk gebruik bij motorsport events.

                  Voordelen:
                  - beeldkwaliteit
                  - optionele extra's
                  - schokvast
                  - schokvast
                  - schokvast
                  - lichtsterkte
                  - ruisprestaties tov de HERO 1
                  - opstarttijd tov andere camera's.
                  - Batterijduur
                  - schokvast!

                  Nadelen:
                  - Geluid, zoals alle andere camera's zonder externe microfoon
                  - Geen scherm inbegrepen


                  Om te gaan duiken zul je wel dit nodig hebben:

                  omdat je anders geen scherp beeld zult hebben onderwater.

                  Video's van mijn kant:
                  Drifting at Weeze airbaseI do not own the rights to any of this music.

                  BMW E30 Drifting at an airport. I don't own the rights to the music in this video

                  I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                  Comment


                  • #10
                    Re: gopro vs Drift

                    Oorspronkelijk geplaatst door kris nijs Bekijk bericht
                    Een link naar een test van de Drift HD 1080 in de Oosterschelde
                    https://vimeo.com/41621596
                    Kris
                    Leuk te zien. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het water en de bodem - relatief - nog zo schoon zouden zijn.

                    Het beeld lijkt wel elke paar seconden even te haperen. Waar ligt dat aan? Toch niet aan mijn PC, hoop ik?

                    Comment


                    • #11
                      Re: gopro

                      zicht in de Oosterschelde is tussen binnenkant bril en 5 meter maar dta laatste is zeldzaam. Bij 2m zicht is het echter al ideaal duiken en mooi is het er altijd
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: gopro

                        er is trouwens speciaal voor duikers een speciale lens/behuizing sinds euhm gisteren of zo ... je moet maar eens kijken : http://gopro.com/hd-hero-accessories/dive-housing/

                        Comment


                        • #13
                          Re: gopro

                          Ik heb ook een Gopro Hero 2

                          Is gewoon een fantastich apparaat, beeldkwaliteit is met goed licht uitstekend. De mogelijkheden mbt mounten zijn oneindig. Verder is de bouw kwaliteit gewoon uitstekend, en dan ook nog een beeldhoek van 170 graden.....

                          Een van de opties die ook veel gebruik is de timelapse functie, dan hoef ik niet m'n dure SLR te misbruiken met al die clicks.

                          Hier is een timelapse voorbeeld die ik gemaakt heb

                          Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                          Comment


                          • #14
                            Re: gopro

                            Leuk filmpje en inderdaad goede kwaliteit.

                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment

                            Working...
                            X