Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkope camera

    hallo

    Ik ben op zoek naar een goedkope camera van rond de 100euro. Dit om mee op reis te nemen. Het enige wat ik wil is dat hij goede foto's trekt ongeacht de weersomstandigheden en lichtinval.

    Mijn vorige fototoestel was een kodak cybershot. Hier ben ik totaal ontevreden over. In het begin trok hij goed foto's, maar nu slaat hij niet alle foto's op en zijn we de helft kwijt. En blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Mijn zus heeft ook zo'n toestel en heeft hetzelfde probleem.
    Van de 300 foto's die we getrokken hebben op reis, zijn er maar een 20 tal goede. Ofwel zijn ze wazig of staan ze vol witte bollen.

    Het probleem is nu dat ik niet weet welk merk ik best neem.Ik had gedacht aan een samsung of nikon.
    De samsung zou een ES 73 zijn. En de nikon een coolpix L22.
    Of is sony of olympus beter.

    Neem ik best één met een Lion batterij of beter een met AA batterijen.
    Ik heb al informatie in de krefel gevraagd, maar volgens hun zijn al die toestellen hetzelfde.

    Kan iemand mij raads of tips geven? Want ik ken er totaal niets van.

    mvg,

  • #2
    Re: goedkope camera

    Oorspronkelijk geplaatst door nousch Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een goedkope camera van rond de 100euro. Dit om mee op reis te nemen. Het enige wat ik wil is dat hij goede foto's trekt ongeacht de weersomstandigheden en lichtinval.
    Veel succes met je zoektocht. Als je hem gevonden hebt, laat dan iets weten, want met mijn camera van 700 euro en mijn 3500 euro aan lenzen, krijg ik het nog niet voor mekaar. Als ik mijn stel flitsers van 800 euro samen erbij tel, wordt het al iets makkelijker, maar dan nog, lukt niet alles.
    M.a.w. wat je zoekt is onbestaande.
    Fotografie is nu éénmaal rekening houden met het licht, rekening houden met het weer, en in sommige omstandigheden kan je nu éénmaal niet de foto maken, die je zou willen maken.

    Wat bij een compactcamera vaak heel veel ergernis wegneemt, is een beeldstabilisator. Zorg dat dat er ééntje in zit. Ik zou persoonlijk eerder naar andere merken neigen, zoals Lumix,Canon of Sony. Ik ben echter niet zeker dat je daar een compact voor 100 euro gaat vinden.

    Mvg
    Chris

    Comment


    • #3
      Re: goedkope camera

      Vorige week is er in de Aldi een Medion fototoestel binnengekomen voor slechts 89 Euro.
      Iemand op het werk vroeg mij om de datum in te stellen en heb het dus ook even getest.
      Neemt, gezien zijn prijs, mooie foto's, staat heel wat software op en is gemakkelijk in gebruik. De foto's heb ik enkel bekeken op het LCD scherm.
      Zitten zelfs twee oplaadbare batterijen bij, laadtoestel, zakje om het toestel in op te bergen, drie jaar garantie en een SD kaartje van 2Gb.



      Groetjes,
      Canon the best a men can get ....

      Comment


      • #4
        Re: goedkope camera

        Oorspronkelijk geplaatst door nousch Bekijk bericht

        Het enige wat ik wil is dat hij goede foto's trekt ongeacht de weersomstandigheden en lichtinval.

        Zo een toestel wil ik ook maar dan liefst van rond de € 50 ...

        Comment


        • #5
          Re: goedkope camera

          met die medion van de aldi ben ik niet zo blij mee. Mijn vriend zijn ouders hebben zo een. Vanaf dat het een beetje donker wordt lukt het niet meer om een foto te trekken. Ook de foto's die je binnen trekt mislukken 9 op de 10.

          We willen gewoon een kodakje waar je vlug een foto mee kan trekken, zonder dat deze wazig of vol plekken zit. Het hoeft geen perfecte foto qua lichtinval zijn. Maar wel mogelijk zijn om hem te laten afmaken en foto's binnen te trekken.

          Vroeger lukte dit goed met ons toestel. Je zette het gewoon op automatisch en had een mooie foto die goed genoeg was om in een album te stoppen. Als het donker werd maar veel licht op de achtergrond moest je gewoon trekken zonder flits. En had je ook een foto die afgemaakt kon worden. Als we binnen trokken hadden we ook een redelijke foto.

          Nu kunnen we ze zelf niet meer laten afmaken. Ook slaat hij de helft van de foto's niet meer op. (wat bij mijn zus ook het geval is)

          Ik verwacht geen wonderen van een toestel van rond de 100euro. Maar gewoon vakantiefoto's trekken zonder wazig beeld of witte cirkels moet toch mogelijk zijn?

          Eventueel willen we ons budget iets optrekken.
          Maar een simpel fototoestel om mee te nemen op reis, moet toch doenbaar zijn.

          Krefel raadde ons de Nikon coolpis L22 aan.
          Wij twijfelen welk merk we moeten nemen.
          Ik dacht dat kodak ook een goed merk was. De kwaliteit van de foto's zijn altijd mooi geweest, maar als je een foto trekt en deze niet wordt opgeslegen op het kaartje is dit niet echt leuk. En het is de eerste maal nu dat de kwaliteit van de foto's ook niet dat is.

          Comment


          • #6
            Re: goedkope camera

            Als je bij Krefel wilt kopen, kies dan de Samsung ES65 (89€).
            Die heeft meer optische zoom en kost minder.
            Het kan ook zo.
            Last edited by Jazzer; 26 augustus 2010, 13:05.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

            Comment


            • #7
              Re: goedkope camera

              Ik geef FestinaLente hierboven gelijk als ie zegt dat je zelfs met voor > €4000 aan fotomateriaal niet voor mekaar kunt krijgen wat je voor €100 verlangt.
              Als ik toestellen voor een bepaalde prijs wil vergelijken vind ik deze link wel handig:

              Met een budget van €100.- krijg ik 8 toestellen te zien
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: goedkope camera

                Een wegwerpcamera
                Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                Comment


                • #9
                  Re: goedkope camera

                  Bovenstaande reacties zijn van DSRL gebruikers die hoge(re) eisen stellen aan foto's..... men vergeet echter dat er zeer velen zijn die gewoon naar de herinnering kijken die op de foto te zien is en veel minder naar de fotografische kwaliteiten zoals ruis, pixels etc etc.

                  Uitgaande van dit laatste dan is er ineens wel veel mogelijk! Vrijwel alle camera;'s maken foto's in de diverse situaties. Mijn dochter heeft een simpele samsung en is dik tevreden met haar plaatjes!

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkope camera

                    Pas uw budget een beetje aan en probeer deze eens
                    It was way back in August 2005 that Canon launched the last in the line of its S-Series compact photographers' cameras, the S80. And though you can see traces of the S60/S70/S80's DNA in the S90 it is a very different beast to those cameras; the S90 is smaller, sleeker - and in many ways more sophisticated, but it's lost the optical viewfinder and the lack of anything to really get hold of will undoubtedly impact on handling.


                    ... oei die is duurder dan ik dacht
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                    Comment


                    • #11
                      Re: goedkope camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                      Pas uw budget een beetje aan en probeer deze eens
                      It was way back in August 2005 that Canon launched the last in the line of its S-Series compact photographers' cameras, the S80. And though you can see traces of the S60/S70/S80's DNA in the S90 it is a very different beast to those cameras; the S90 is smaller, sleeker - and in many ways more sophisticated, but it's lost the optical viewfinder and the lack of anything to really get hold of will undoubtedly impact on handling.


                      ... oei die is duurder dan ik dacht

                      Inderdaad: de S90 (aan te bevelen) is toch wel hoger geprijsd.
                      Als de TS zijn budget nu al verdubbelt naar €200, dan geeft mijn keuzehulplink van hierboven meteen 83 toestellen, en daar zitten toch een paar aan te bevelen toestellen tussen (zoals een Canon Ixus 105 à €159.-, of als je liever een Pana lumix hebt, de FS10 à €149,-). Is dat misschien een optie?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: goedkope camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
                        Bovenstaande reacties zijn van DSRL gebruikers die hoge(re) eisen stellen aan foto's..... men vergeet echter dat er zeer velen zijn die gewoon naar de herinnering kijken die op de foto te zien is en veel minder naar de fotografische kwaliteiten zoals ruis, pixels etc etc.

                        Uitgaande van dit laatste dan is er ineens wel veel mogelijk! Vrijwel alle camera;'s maken foto's in de diverse situaties. Mijn dochter heeft een simpele samsung en is dik tevreden met haar plaatjes!
                        Dit is precies wat we zoeken een fototoestel om de herinneringen vast te leggen. Met het toestel dat we nu hebben , de kodak, is dit zelf niet meer mogelijk. Bijna geen enkel foto kan je nog afmaken.

                        Die samsung van uw dochter is dit een goeien? Welk model heeft ze? Gaat de batterij bijvoorbeeld ook redelijk lang mee. Want bij die samsungs werkt men met Li-ion batterij, maar heb je slechts 1 batterij. Je moet dus zowieso een tweede bijkopen. En kan je ook foto's binnentrekken, want met deze van de aldi lukt dit vrijwel niet.

                        Daarom dat mijn voorkeur naar nikon L22 gaat omdat dit met AA- batterijen werkt. Maar hiervan weten we echter niet of hij mooi trekt.

                        Ik zie het niet echt zitten om het budget te verhogen want tegen dat je een sd kaartje gekocht hebt en een extra batterij ben je zowieso al 150 euro kwijt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: goedkope camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
                          Bovenstaande reacties zijn van DSRL gebruikers die hoge(re) eisen stellen aan foto's..... men vergeet echter dat er zeer velen zijn die gewoon naar de herinnering kijken die op de foto te zien is en veel minder naar de fotografische kwaliteiten zoals ruis, pixels etc etc.
                          Ts vroeg wel een camera die goeie foto's trekt in alle omstandigheden hé en dit voor de prijs van 100€.
                          Ik denk dat wij subtiel uitgelegd hebben dat in alle omstandigheden een onmogelijke zaak is , en al zeker voor 100€ ...
                          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                          Comment


                          • #14
                            Re: goedkope camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                            Ts vroeg wel een camera die goeie foto's trekt in alle omstandigheden hé en dit voor de prijs van 100€.
                            Ik denk dat wij subtiel uitgelegd hebben dat in alle omstandigheden een onmogelijke zaak is , en al zeker voor 100€ ...
                            Het enige wat ik vroeg was welke de beste keuze was van die goedkope toestellen en op wat je moet letten.
                            Aangezien de persoon in de krefel ons vertelde dat er daar geen verschil bij was. Dat het allemaal goede toestellen.

                            Maar bij deze van de aldi kan je bijv niet binnen trekken.
                            Onze kodak was een goed toestel, kan je overal foto's trekken, maar hij slaat niet alle foto's die we trekken op. Ons toestel trekt nu ook niet meer zo goed. Maar mijn zus heeft een nieuwere versie van de kodak en hij slaat ook niet alle foto's op. Daarom dat wij geen kodak meer willen.
                            Daarom dat we wilden overgaan naar een ander merk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: goedkope camera



                              deze is aan €89 in vandenborre en een zalige camera.

                              Comment

                              Working...
                              X