Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

    Na veel opzoekwerk en dergelijke , denk ik dat de volgende mijn eerste spiegelreflex wordt:

    - Body : Nikon D7100 = 1149 euro
    - lens : Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM Nikon voor 479 euro.

    Waarom deze lens? Heeft een betere "aperture" of F-getal dan een standaardlens of kitlens, is een uitstekende alrounder denk ik voor macro,portret,landschap,... ideale reisgezel.
    Icm de nieuwe Nikon D7100 ook nog eens extra zoombereik door op camera te croppen met deze nieuwe functie.... dit wordt dan ipv x 1.6 x1.3!! Hierdoor krijg ik een groter zoombereik voor op de momenten dat ik net iets meer bereik nodig heb. (Als ik in borneo ben en ik moet een oerang-oetang in een boom fotograferen ofzo...)

    Wat vinden jullie van mijn keuze? of zouden jullie toch kiezen voor een zoomlens Type 18-200 , 18-250 of 18-270 van nikon of tamron of sigma?

    alvast bedankt voor de hulp....

  • #2
    Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

    Volgens mij wel een goede keuze!
    Alleen denk ik dat je voor een orang-oetan meer millimeters nodig gaat hebben dan 70mm x 1.3 .

    Zou geen 18-200 of zo kopen.
    Ze zijn heel handig, maar minder kwalitatief.
    Beter een 70-300 bijkopen of zo.
    Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

    Comment


    • #3
      Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

      Oorspronkelijk geplaatst door djonathaninjo Bekijk bericht
      Icm de nieuwe Nikon D7100 ook nog eens extra zoombereik door op camera te croppen met deze nieuwe functie.... dit wordt dan ipv x 1.6 x1.3!! Hierdoor krijg ik een groter zoombereik...
      Dat hebben ze je handig wijsgemaakt: dat kan met iedere camera in PP en wordt dan croppen genoemd..........zou daar de naam cropfactor vandaan komen. Voordeel van PP: je hebt nog de hele foto en kan dan nog de kompositie beïnvloeden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

        Daar heb je een punt .

        Het enige voordeel dat de D7100 heeft met die 1.3 crop is dat hij dan 7 FPS kan ipv 6 FPS.
        Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

        Comment


        • #5
          Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dat hebben ze je handig wijsgemaakt: dat kan met iedere camera in PP en wordt dan croppen genoemd..........zou daar de naam cropfactor vandaan komen. Voordeel van PP: je hebt nog de hele foto en kan dan nog de kompositie beïnvloeden.
          Daar heb je een punt :-)! maar ik heb dan 24 megapixels dus een beke croppen is geen probleem :-).
          Ik kan idd beter een andere lens bijkopen met meer zoom maar daar heb ik het geld nog niet voor.

          Zou dit eigenlijk wel een goede lens zijn, of moet ik mss iets zoeken omtrent :

          Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II Nikon
          Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II Nikon VC
          Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS Nikon

          En later misschien een zoomlens 70-300 kopen?

          Comment


          • #6
            Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

            Oorspronkelijk geplaatst door TimberWolf Bekijk bericht
            Daar heb je een punt .

            Het enige voordeel dat de D7100 heeft met die 1.3 crop is dat hij dan 7 FPS kan ipv 6 FPS.
            Niet helemaal volledig. Niet dat oerang oetangs in een boom veel bewegen, veronderstel ik, maar in de 1,3 crop modus beschik je in het volledige frame over autofocuspunten, bijvoorbeeld voor 3D tracking.
            Fuuu…tsjie
            www.wouldbephotography.be

            Comment


            • #7
              Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

              Ziet er een mooi toestel uit, goede specs en qua ruis presteert een Nikon altijd goed. Maar de buffer is wel erg klein met 6 RAW foto's geloof ik. Met jpegs is de buffer wel groot, maar ik vind de jpegs van Nikon niet zo denderend en denk dat je vaker in RAW gaat schieten dan andersom. Minpunt voor de sport/actie fotografen.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

                de nikon D7100 is een heel mooi toestel maar mischien voldoet de nikon D5100 of D5200 ook aan uw wensen en dan heb je natuurlijk geld over voor nog een goeie telelens dit is maar een tip hé beter een mooi stukje glas, de tamron 17-50 zonder vc is de betere keuze v/d tamrons .
                Voor in borneo heb je inderdaad meer mm nodig en ook rekening houden met de dichte begroeing type regenwoud waar het in de dag redelijk donker is ik ben er geweest en heb veel orang oetans gezien maar helaas had ik toen nog een compact digitaaltje dus een lichtsterke telelens is zeker aan te raden bv.70_200mmF2.8 van sigma of tamron of de 70-300mm van nikon of tamron wel de VC versie dan.
                Er zitten ook veel neusapen(orang belanda) die zitten meer aan de mangrove's aan de zee waar er wel veel meer licht is.
                Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                Comment


                • #9
                  Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

                  http://www.dxomark.com/index.php/Pub...-Standard-Zoom

                  Ziet er toch een goede lens uit, niet?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

                    Wat de testresultaten betreft lijkt dat wel een leuke lens ja.

                    Photozone heeft hem ook getest http://www.photozone.de/nikon--nikko...0284os?start=2
                    en daar komt ze ook redelijk goed uit ja.

                    Denk dat het geen slechte keuze is.
                    Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede keus ? Nikon D7100 + Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C OS HSM

                      gekocht...joepieeee, testje volgt nog
                      waar kan je best geheugenkaartjes kopen?

                      Comment

                      Working...
                      X