Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

    Over een paar dagjes vertrek ik naar thailand en zou daar toch wel degelijke foto's willen kunnen trekken.
    Ik zelf heb een basis spiegelreflex camera de Canon 1000D maar ergens vind ik deze toch nog te lomp en te zwaar om mee te nemen (bijvoorbeeld op trektocht)
    Is er een goede compact/hybride camera die in de buurt komt van de kwaliteit van deze spiegelreflex?
    Mijn voorwaarden zijn manueel kunnen instellen én in raw kunnen fotograferen.
    En eventueel ook een diafragma van minimum 2,5
    Iemand tips?
    ohja mij budget is iets van maximum 350 ongeveer.

  • #2
    Re: goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

    Sony rx100, panasonic FZ200 zijn 2 goede camera's binnen je budget
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

      De Panasonic FZ200 is een goede allround bridge, met een lichtsterke zoomlens, F2.8 over het ganse bereik (25-600mm)
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

        En wat zou een goeie zijn in de compact van max 300euro? Heb even de panasonic opgezocht maar lijkt me toch nog wel redelijk groot?
        alvast bedankt voor de reacties

        Comment


        • #5
          Re: goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

          Evie,

          De enige (echte) compactcamera die in de buurt van een DSLR komt is de Sony RX100 ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Mijn RX-100 i staat nog steeds te koop in het forum Aangeboden
            Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

            Comment


            • #7
              Re: goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

              Lieve,
              Ik heb u een prive berichte gestuurd.

              groetjes

              Comment


              • #8
                Re: goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

                Hier staat er nog eentje : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...x5-494194.html
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: goede degelijke compact/hybride camera voor op reis?

                  Mijn RX100 MII staat ook te koop is de 2de versie van deze RX100 reeks en heeft een kantelbaar scherm en nog wat extra's

                  grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment

                  Working...
                  X