Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede Crop of instap FF of alternatief ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Zolang je geen sport wil fotograferen is een systeemcamera even goed.
    Kijk naar de lenzen en de lichtgevoeligheid voor jouw toepassingen, veel belangrijker.
    Een 35mm 1.4, een 56mm 1.2, een 10-24 F4, leuke dingen hoor.

    Als Sport TS zijn ding is... dan is het beter om DSLR te kopen...
    Maar niet elke DSLR is geschikt voor Sport.

    BTW ... Met een systeemcamera kan je wel sport fotograferen.... Het is een misverstand dat je daarmee geen sport kunt fotograferen.
    Je gaat alleen harder moeten werken...
    Dus voor occasioneel Sport... Geen probleem... Met een beetje kennis van zaken kan je zeer goede resultaten halen...

    Even erbij vermelden dat met Fuji het moeilijker zal hebben voor sport dan bv een Olympus OMD EM1
    Ook de Sony a6000 doet het beter.
    AF van Fuji blijft in mijn ogen traag als ik dat vergelijk met mijn Pana/OMD camera's.
    Van de Systeemcamera's heeft Fuji toch wel de beste beeldkwaliteit.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Als Sport TS zijn ding is... dan is het beter om DSLR te kopen...
      Maar niet elke DSLR is geschikt voor Sport.

      BTW ... Met een systeemcamera kan je wel sport fotograferen.... Het is een misverstand dat je daarmee geen sport kunt fotograferen.
      Je gaat alleen harder moeten werken...
      Dus voor occasioneel Sport... Geen probleem... Met een beetje kennis van zaken kan je zeer goede resultaten halen...

      Even erbij vermelden dat met Fuji het moeilijker zal hebben voor sport dan bv een Olympus OMD EM1
      Ook de Sony a6000 doet het beter.
      AF van Fuji blijft in mijn ogen traag als ik dat vergelijk met mijn Pana/OMD camera's.
      Van de Systeemcamera's heeft Fuji toch wel de beste beeldkwaliteit.


      nu die komt dan op het volgende weer uit ...
      de body kost me dan ongeveer ruwweg evenveel als pak een nikon 7200 en de d610 is ietsje meer dan ...
      waarom zou ik dan de stap maken naar een compactere systeemcam bloated met knopjes dicht bij elkaar of het gebruiksgemak dat je met logishe dails hebt bij dslr?

      i know een compact zal lichter zijn enz enz enz maar ivm lensen ? ik ben van denkwijze kleinere lenzen = secuurder werk voor constructie = duurder ?

      Comment


      • #18
        Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

        Hallo,

        En de Nikon D7200 staat dan weer prima zijn mannetje voor sport (hier met de Tamron 70-300mm VR):
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57654478047048
        Zelfs de Nikon D5200 doet dat niet slecht (hier met de Nikon 18-105mm)
        https://farm1.staticflickr.com/292/1...758d463c_b.jpg
        https://farm4.staticflickr.com/3775/...73af9fef_b.jpg

        Het is en blijft een moeilijke keuze.
        IMHO? Als het gewicht geen rol speelt is een DSLR nog steeds een meer flexibele oplossing met nog steeds een uitgebreidere keuze aan lenzen ...
        Maar je hoort me geen kwaad woord spreken over m'n Fuji's ... "au contraire ...".

        Jaja
        Last edited by jaja; 6 augustus 2015, 08:56.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #19
          Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

          Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
          nu die komt dan op het volgende weer uit ...
          de body kost me dan ongeveer ruwweg evenveel als pak een nikon 7200 en de d610 is ietsje meer dan ...
          waarom zou ik dan de stap maken naar een compactere systeemcam bloated met knopjes dicht bij elkaar of het gebruiksgemak dat je met logishe dails hebt bij dslr?

          i know een compact zal lichter zijn enz enz enz maar ivm lensen ? ik ben van denkwijze kleinere lenzen = secuurder werk voor constructie = duurder ?
          Ik heb het over de x-T10. Body 699.
          Met de knoppen heb ik helemaal geen probleem... Zelfs niet met mijn piepkleine GM5.
          Ik vind dat muggezifterij.
          Ik werk zowel met FF camera's als Crop. Geen enkele body stoort mij. Zelfs een grote lens op een piepkleine body heb ik geen probleem mee.
          En wat je mening over lenzen betreft klopt ook niet volledig.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

            ik lees precies ook veel goed over de sony alpha6000 ?
            enige ervaring mee ?

            hoe is het met bokeh met deze lenzen ? ik zie er bvb weinig die continue f2.8 ofzo halen , meestal variabel precies met toch een hevig prijskaartje ?

            Comment


            • #21
              Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

              Ik heb lang getwijfeld over de a6000... Zeer goede en responsieve camera.
              Zeer licht, goede bediening en goede C-AF.
              Foto's in Raw bewerk je zoals je zelf wil natuurlijk, maar de Jpegs uit de camera zijn iets minder aantrekkelijk dan de Fuji's, maar toch nog altijd zeer goed.
              Van de lenzen voor de a6000 heb je gelijk... Maar er zijn wel enkele goeie prime's.

              Voor de Fuji heb je een 18-55 2.8 maar die is ook al uit de kluiten gewassen.

              Ik blijf voorstander van M43 als het compact moet zijn... Massa's lenzen (ook 2.8) en een enorm aantal prime's.
              Maar ik hou van alle camera's.... Elk toestel heeft zijn kwaliteiten en charme, voor en nadelen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Ik heb lang getwijfeld over de a6000... Zeer goede en responsieve camera.
                Zeer licht, goede bediening en goede C-AF.
                Foto's in Raw bewerk je zoals je zelf wil natuurlijk, maar de Jpegs uit de camera zijn iets minder aantrekkelijk dan de Fuji's, maar toch nog altijd zeer goed.
                Van de lenzen voor de a6000 heb je gelijk... Maar er zijn wel enkele goeie prime's.

                Voor de Fuji heb je een 18-55 2.8 maar die is ook al uit de kluiten gewassen.

                Ik blijf voorstander van M43 als het compact moet zijn... Massa's lenzen (ook 2.8) en een enorm aantal prime's.
                Maar ik hou van alle camera's.... Elk toestel heeft zijn kwaliteiten en charme, voor en nadelen.
                m43 is fuji's lenssysteem ?

                Comment


                • #23
                  Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                  m43 is fuji's lenssysteem ?
                  M43 = Micro Four Thirds = Panasonic + Olympus https://photographylife.com/goodbye-d800-hello-gh4
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    M43 = Micro Four Thirds = Panasonic + Olympus https://photographylife.com/goodbye-d800-hello-gh4

                    jawadde . de tijd dat ge ff'kes nen camera gaat kopen zijn ook gedaan precies :\

                    die lenzen kosten ook een pak , aks ge kijkt naar de gh4 kost deze meer dan bvb de nikon d7200 of d610.
                    als een lens die je op nikon ( evt 2e hands ) vind voor de helft of minder van de prijs van zo een f2.8 lense op m43 word dat systeemcamera gebeuren toch een duur verhaal ?
                    gekeken op Panasonic Lumix G X Vario 35-100mm F2.8 ( beetje standaardlens voor algemeen gebruik ? )

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht

                      die lenzen kosten ook een pak , aks ge kijkt naar de gh4 kost deze meer dan bvb de nikon d7200 of d610.
                      als een lens die je op nikon ( evt 2e hands ) vind voor de helft of minder van de prijs van zo een f2.8 lense op m43 word dat systeemcamera gebeuren toch een duur verhaal ?
                      gekeken op Panasonic Lumix G X Vario 35-100mm F2.8 ( beetje standaardlens voor algemeen gebruik ? )
                      Hallo,
                      nieuwe prijzen met tweedehands prijzen voor de vergelijking is een beetje oneerlijk,denk je niet?

                      2,8/12-35mm OIS Panasonic 800€
                      2,8/24-70mm Zoom Nikkor 1399€
                      2,8/24-70mm Zoom Nikkor VR aangekondigd nieuw 2500€ en 1070g 82mm filter!
                      2,8/24-70mm II Canon EF 1945€

                      2,8/35-100mm OIS Panasonic 921€
                      2,8/70-200mm Zoom Nikkor VR 1850 €
                      2,8/70-200mm II Canon EF IS 1800€

                      Alle Prijzen van amazon
                      Greets Carsten
                      It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
                      (Duke Ellington)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                        jawadde . de tijd dat ge ff'kes nen camera gaat kopen zijn ook gedaan precies :\

                        die lenzen kosten ook een pak , aks ge kijkt naar de gh4 kost deze meer dan bvb de nikon d7200 of d610.
                        als een lens die je op nikon ( evt 2e hands ) vind voor de helft of minder van de prijs van zo een f2.8 lense op m43 word dat systeemcamera gebeuren toch een duur verhaal ?
                        gekeken op Panasonic Lumix G X Vario 35-100mm F2.8 ( beetje standaardlens voor algemeen gebruik ? )


                        Zoals Caprinz al vermelde... geen tweedehands vergelijken met nieuw.

                        Wat een GH4 betreft in vergelijking met een D610 of D7200... De GH4 kost 1389.... De fotokwaliteit is zeer goed... de videokwaliteit van deze camera is uitmuntend en heer en meester (alle categorieën)
                        Indien je alleen foto's wil nemen dan hoef je niet de GH4 te kiezen.. er zijn andere alternatieven.
                        Ik heb de GH4 alleen voorgesteld als voorbeeld...
                        Zelfs een GM5 is heel goed en in ook vergelijking met Fuji camera's staat deze zeker zijn mannetje... (de body is niet groter dan een pakje sigaretten)
                        Indien je dit te klein vind kan je nog altijd opteren voor één van de Olympus Body's ... een OMD EM10 heb je al voor 465 - 100 euro korting = 365
                        De beeldkwaliteit van de Oly's zijn iets beter dan de Pana's..(vooral jpeg's)
                        Een goede Prime is niet zo duur.. hangt ervan af wat je verlangt.
                        De Fuji camera's hebben mooie recht uit de camera beelden.. maar wereldschokkend is dat nu ook weer niet.. ook niet in vergelijking met M43 camera's.

                        Als omvang en gewicht je niet stoort en alleen foto primeert... neem dan gewoon een D750, D610 of zelfs een 6D

                        Als alternatief in Fullframe heb je ook nog de Sony's ... met als goedkoopste de A7.. waarvan nu ook model II verkrijgbaar is, het model S die meer Video gericht is met ongekende high iso waarden, een oudere R versie met 36mp en het topmodel de RII met 42 mp 4K enz...
                        Met de Sony's heb je een compactere (FF)body als dat je ding is.
                        In combinatie met een kleinere prime zoals de Loxia's (manueel) of de FE 28 2.0 ben je licht op stap.

                        BTW.. de Lens die je voor M43 aangeeft nl de 35-100 2.8 is geen standaardlens voor algemeen gebruik... dat is eerder een Pana 12-35 2.8 of de Oly 12-40 2.8
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                          Hallo,

                          Voor wat het waard is (uiteraard) ...
                          Ik heb vandaag een Internationaal jeugdtennistornooi gefotografeerd in Hasselt. En ja, de tennisballen vlogen me daar om de oren.
                          Nikon D7200 + Nikon 18-140mm en Nikon D5200 + Tamron 70-300mm.
                          De D7200 + Nikon 18-140 werd soms gebruikt in combinatie met de SB910 flits met High speed synchronisation (1/4000sec).
                          Sluitersnelheid meestal boven 1/1500sec.
                          Totaal foto's: 937
                          Aantal technisch gelukt: 931
                          Onscherp: 6

                          Was ik me daar even gelukkig toen ik alles overzette op de computer en het resultaat zag ...
                          Zelfs de D5200 presteerde schitterend.
                          Een album kan ik nog niet tonen, de foto's zijn eerst bedoeld voor de organisatie zelf.

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                            Hallo,

                            Voor wat het waard is (uiteraard) ...
                            Ik heb vandaag een Internationaal jeugdtennistornooi gefotografeerd in Hasselt. En ja, de tennisballen vlogen me daar om de oren.
                            Nikon D7200 + Nikon 18-140mm en Nikon D5200 + Tamron 70-300mm.
                            De D7200 + Nikon 18-140 werd soms gebruikt in combinatie met de SB910 flits met High speed synchronisation (1/4000sec).
                            Sluitersnelheid meestal boven 1/1500sec.
                            Totaal foto's: 937
                            Aantal technisch gelukt: 931
                            Onscherp: 6

                            Was ik me daar even gelukkig toen ik alles overzette op de computer en het resultaat zag ...
                            Zelfs de D5200 presteerde schitterend.
                            Een album kan ik nog niet tonen, de foto's zijn eerst bedoeld voor de organisatie zelf.

                            Jaja
                            mooi schiet jij er dadelijk in JPG mee of RAW voor te bewerken ?

                            Ivm de lens vergelijking was dit puur omdat je op zich niet veel van die kleine toestel lenzen vind en de lenzen voor de bekende DSLR's makkelijker 2de hands vind...
                            Wat ik wil is een deftige zoom toch voor allround gebruik met lage F waarde en evt een groothoek.
                            wil niet continue zitten wisselen tussen lenzen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                              mooi schiet jij er dadelijk in JPG mee of RAW voor te bewerken ?

                              Ivm de lens vergelijking was dit puur omdat je op zich niet veel van die kleine toestel lenzen vind en de lenzen voor de bekende DSLR's makkelijker 2de hands vind...
                              Wat ik wil is een deftige zoom toch voor allround gebruik met lage F waarde en evt een groothoek.
                              wil niet continue zitten wisselen tussen lenzen.
                              Een deftige zoom voor allround en evt groothoek MET lage F waarde ga je nergens vinden... de enige lenzen die daar voor in aanmerking komen zijn dan de 2.8 zooms en dan denk ik aan de 24-70... De tamron variant komt op bijna € 1.000... ( moest je voor Nikon of Canon gaan).
                              Last edited by GregoryVG.; 8 augustus 2015, 15:12.
                              Mvg,
                              Gregory
                              www.gvg-photo.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goede Crop of instap FF of alternatief ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                                Wat ik wil is een deftige zoom toch voor allround gebruik met lage F waarde en evt een groothoek.
                                wil niet continue zitten wisselen tussen lenzen.
                                Dan moet je misschien maar eens naar een RX10 of opvolger RX10-II kijken: 24-200/2.8. Die heeft wel een 1"-sensor.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X