Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed(?)Glas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goed(?)Glas

    van mijn kerst-bonus wil ik een andere camera kopen, een upgrade van mijn sonyA300.
    Van een kennis heb ik al eens mogen fotograferen met een Canon 7D.
    Voor de body ligt de keuze tussen de Canon 7D of de Nikon D7000.

    Nu heb ik daar al reviews over gelezen en steeds komt de opmerking terug dat het belangrijkste is "Goed Glas".

    Maar waar moet ik dan voor beide camera's aan denken?

    Mijn totale budget bedraagt een 2000-2200 euro.

    Doelen op fotografie gebied: landschap, portet, urban-landschap.

  • #2
    Re: goed(?)Glas

    je doelen stemmen niet overeen met de gekozen camera,
    zou eerder voor ff frame gaan bv. 5dmk2

    grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: goed(?)Glas

      Een 7D + 17-55 f/2.8 om te beginnen, supercombo.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: goed(?)Glas

        Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Een 7D + 17-55 f/2.8 om te beginnen, supercombo.
        en nog wat lees(r)werk:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: goed(?)Glas

          een goede lens met een goed contrast hebben, zeer goede kleurrendering, mooi bokeh vooral voor portret, moet zacht overkomen en toch scherp zijn en daarbij goede detail weergave..
          zou zeggen koop de tamron 24-70 f2,8 (1100€) met toestel naar keuze dan heb je een heel goede zoomlens welke past bij jou doeleinden.

          als je de betere primes (vaste lenzen) wil ga je er met je budget niet komen.
          dan denk ik bvb. aan de sony/zeiss 24mm f2 (+/-1100€) voor landschap en de sony zeiss 85mm f1,4 (+/- 1500€) voor portret, dan heb je wel top off the bill en dan spreek je over de lenzen welke werkelijk het verschil maken.

          maar ik zie eigenlijk niet in waarom je voor jou doeleinden nog een DSLR zou kopen.

          zou in jou geval eens kijken naar de fuji x-pro1 , heeft geen schitterend Af systeem maar wel veel betere beeldkwaliteit dan de toestellen die je opnoemt en kijk ook eens naar de fuji X-E1

          ander optie die ik zou overwegen is de sony nex5r, NEX6 of NEX7 met bvb 24mm zeiss f1,8 en de 50mm f1,8.
          Zeiss heeft aangekondigd (photokina) toch nog wel een paar lenzen voor NEX op de markt brengen (en ook voor fuji ) en met AF.
          Zeiss is het huismerk van Hasselblad (producent top-top kwaliteit foto toestellen)Hasselblad gaat zelfde mount gebruiken voor zijn systeemcamera's als de sony NEX-toestellen (zelfde lenzen). Daarbij gaat Hasselblad voor zijn DSLR toestellen de lens-mount en dus ook de lenzen van sony gebruiken.

          dus als je echt kwaliteit lenzen wil en toestellen met hoge beeldkwaliteit zou ik keuze beperken tot:

          -de fuji x-pro1 of nog eerder de fuji X-E1 toestellen met zeer zeer goede beeldkwaliteit, hebben reeds een aantal goed lenzen in hun aanbod maar met de opkomst zijnde zeiss lenzen worden dit zeer aantrekkelijke toestellen. Nemen mits adapter ook de Leica lenzen juist zoals de NEXen, maar LEICA is heel duur. (3 a 4000€ voor een lens)

          de sony NEX5r,NEX6,NEX7 (nex7 -> landschap, zeer hoge detail weergave) komt mogelijk FF versie in E(NEX)-mount, bestaal al voor video (VG900)

          de sony a57, uitstekende beeldkwaliteit toegang tot de betere lenzen (zeiss met AF, sony G)
          voor top beeldkwaliteit sony a65 of a77, vooral aan te raden voor landschap vanwege hoge detail weergave.

          Comment


          • #6
            Re: goed(?)Glas

            en wat is het probleem met je huidige camera? op welke vlakken voldoet hij niet?
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: goed(?)Glas

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Een 7D + 17-55 f/2.8 om te beginnen, supercombo.
              +1

              Dit is al een hele mooie basis set. Waar je zeker hele mooie platen mee kunt maken. Ben altijd zeer content geweest met de combinatie.
              In deze flickr groep zie je al aantal mooie voorbeelden van de mogelijkheden. Van startende fotografen, maar ook van de gewordende



              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              je doelen stemmen niet overeen met de gekozen camera,
              zou eerder voor ff frame gaan bv. 5dmk2

              grts
              5D II is een leuke camera, maar niet altijd de beste keuze. Ik ben erg content me de 5D II, maar gebruikte de 7D toch best vaak. En niet vanwege de crop factor, maar vooral dat enkel middelste AF punt goed bruikbaar was. Dit wat bij de 7D een stuk beter was. Zo waren er nog een aantal dingen die ik als erg prettig heb ervaren aan de 7D. Als ik nu moest kiezen tussen de 7D en 5D II dan denk ik dat ik zelf snel geneigd ben om de 7D te nemen ;-)

              Comment


              • #8
                Re: goed(?)Glas

                Ik zou gaan voor de D7000 met een 17-55 2.8 . Zeer toffe combo en een stuk beter in hoge iso dan de 7D en het dynamisch bereik is ook veel groter.

                Comment


                • #9
                  Re: goed(?)Glas

                  Waarom een DSLR?
                  Deze geeft me de vrijheid volledig automatisch te gaan, of volledig manueel.
                  Ik heb gekeken naar de 5DMII, maar de prijs staat, naar mijn idee, niet in verhouding tot een 7D.
                  Waarom een upgrade?
                  Ik wil een toestel met meer mogelijkheden, een grotere keuze qua instellingen, een toestel wat meer uitdaging vraagt qua instellingen, creativiteit, etc...
                  @Apple, mooie foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: goed(?)Glas

                    Oorspronkelijk geplaatst door franske013 Bekijk bericht
                    Ik wil een toestel met meer mogelijkheden, een grotere keuze qua instellingen, een toestel wat meer uitdaging vraagt qua instellingen, creativiteit, etc...
                    Wat stel je meer in dan: iso, sluitertijd en diafragma? en de creativiteit zit niet in maar achter het toestel.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: goed(?)Glas

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Ik zou gaan voor de D7000 met een 17-55 2.8 . Zeer toffe combo en een stuk beter in hoge iso dan de 7D en het dynamisch bereik is ook veel groter.
                      Op vlak van dynamisch bereik is het verschil tussen de D7000 en 7D inderdaad heel groot (meer dan 2 stops). Maar qua prestaties op hoge ISO is de D7000 niet "een stuk beter", maar eerder "een beetje beter", meerbepaald ongeveer 1/3de stop beter.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: goed(?)Glas

                        Wat is de definitie veel? Als je foto's naast elkaar legt dan zul je niet zo heel veel verschil zien en ze ook niet direct kunnen toewijzen met welke camera ze gemaakt zijn. Het is en blijft immers nog steeds de gene die op de ontspan knop drukt die meeste invloed heeft.

                        Zijn voor beide veel voor en tegen te verzinnen.

                        Zelf zou ik de keuze meer laten af hangen welke goed in de hand ligt en welke je prettig vind bedienen. Daarnaast ook wel handig om te kijken wel merk in je directe omgeving gebruikt word. Soms wel eens handig om objectieven uit te wisselen/testen ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: goed(?)Glas

                          Ergonomie en lenzen zouden voor mij bepalend zijn om voor een body (merk in dit geval) te kiezen. Die kennis van je heeft een 7D dus dat is al gelijk +1 voor de Canon (zie ook opmerking Apple).

                          Comment


                          • #14
                            Re: goed(?)Glas

                            Met alle respect hjanssen: want ergens begrijp ik uw vraag.
                            Maar er zullen vast wel (goede) redenen zijn waarom hij wilt overschakelen op een ander toestel, al dan niet of wel DSLR.
                            Hij vraagt dan ook niet naar waarom hij al dan wel naar DSLR mag, kan en of zou overschakelen.
                            Dus laten we hem dan eerder begeleiden in zijn vraag dan hem in vraag te stellen.
                            Al denk ik wel dat je vraag vanuit een gezonde en goede intentie is, dus pak dit niet aan als een aanval. :-)

                            Met de keuzes dat je wilt maken stel ik me ook de vraag waarom je niet zou gaan voor een Canon 5dmkII of zijn tegenhanger bij nikon.
                            EMBLEMATA.BE
                            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: goed(?)Glas

                              Met dat budget en die vooropgestelde onderwerpen lijkt mij een D7000 + 17-55 (tweedehands vlot te vinden wegens ff-overstappers) + 85mm een zeer goed setje.

                              Comment

                              Working...
                              X