Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GH4 vs A7II...battle ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: GH4 vs A7II...batlle

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    De 28-70mm kitlens die je principe voor minder als 200 euro erbij kan nemen zou ik niet laten liggen.
    Bij de A7RII kan je die niet in kit kopen en dan kost die ong. 450,-
    Van de 24-70 lees ik teveel negatieve reviews en ervaringen...

    Comment


    • #17
      Re: GH4 vs A7II...batlle

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Bij de A7RII kan je die niet in kit kopen en dan kost die ong. 450,-
      Die is wel tweedehands te vinden, en zou ik ook nog wel overwegen...
      Last edited by K-2; 9 augustus 2015, 13:23.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: GH4 vs A7II...batlle

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        De 55/1.8 en 70-200/4 heb ik ook ondertussen....De 16-35 is besteld (die gaat er 80% op staan denk ik)
        Veel te veel leren en teweinig tijd
        Ik zou er ook veel de prime op staan hebben denk ik.
        Onlangs in Berlijn nog vooral met Nex-6 rond gelopen, de helft met 10-18, helft met 35mm.

        Voor mij was de stap naar een andere set nooit groot eigenlijk. Telkens voort geborduurd op mijn eerste camera ooit:
        Minolta 5000i, 500si, 700si, 7D, Sony a700, a900, Nex5n/6, en straks wel eens een keer A7ii...
        Ik vind in de recentste Sony-producten nog altijd veel Minolta-DNA terug .
        Last edited by K-2; 9 augustus 2015, 13:26.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: GH4 vs A7II...batlle

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht

          De A7II kan voor mij de Fuji's niet vervangen, ...
          Kan je iets duidelijker zijn wat je hiermee probeert uit te leggen aub?
          www.vulstekebvba.be

          Comment


          • #20
            Re: GH4 vs A7II...batlle

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurensD Bekijk bericht
            Kan je iets duidelijker zijn wat je hiermee probeert uit te leggen aub?
            Zal proberen.

            Vanaf mijn eerste DSLR, Nikon D100, was het duidelijk dat deze camera niet geschikt was om in jpg te trekken.
            Dit was eigen aan die camera ivm de 60d van Canon(die er eerst was)
            Ook met de D70 en D700 heb ik steeds in Raw gewerkt om het max resultaat te bekomen.

            Bij de Fuji is dat gewoon BAM erop in jpg. Dit met de kleuren die ik gewoon ben van vroeger in het analoge tijdperk.

            Als je zowat in de familie of in vriendenkring de fotograaf van dienst bent krijg je wel veel complementen...maar,
            de tijd die ik daar heb ingestoken is gewoon waanzinnig als ik daar nu aan denk.

            De D700 lag hier al wat stof te vergaren totdat ik eens de X-M1 kocht.(~450euro)
            Ik kon eerst niet geloven wat ik zag...geen enkele nood meer om daar nog iets aan te bewerken.
            De rest volgde al zeer snel X-T1/10 met extra lenzen. Allemaal top kwaliteit.

            Het feit dat ik de FZ1000 en de GM5 aanhaal, zou ook 'n vraag kunnen zijn.
            Wel, de veelzijdigheid en techniek die Panasonic in die camera's stopt liggen op de uiterste (sensor size) grenzen. Alhoewel het altijd beter kan, bv de IBIS.
            In video is Panasonic één van de beste in zijn soort met goede innovatie, hun objectieven aanbod en vooral de prijs.
            Olympus, gewoon de beste in IBIS. punt

            De A7II is een hoog kwalitatief toestel met 'n zeer goede sensor, WR body (zelfs de kitlens ) met de hoogste foto-kwaliteit die ik hier in huis heb.
            Maar het is terug een RAW shooter als je het max eruit wil halen. Op dit toestel komen de betere objectieven tot hun volle recht.
            Of maw : Olympus heeft lenzen van over de 5K euro. Dat zou ik aan een MFT systeem nooit kunnen uitgeven maar wel aan of voor de A7.

            Dat is de lange versie.

            De korte versie: Ik koop me al eens regelmatig iets nieuws...

            Comment


            • #21
              Re: GH4 vs A7II...batlle

              w00ha,

              Bedankt voor je eerlijke uiteenzetting van de toestellen.
              Wat je schreef over de Sony A7II had ik al zo in vermoeden met betrekking tot RAW shooter en video.
              Geen twijfel mogelijk dat dit een fantastische body is.
              Zoals ik al vermelde is de A7RII de camera die mij het meeste aanspreekt.. vooral voor het videogedeelte...maar het is nog te vroeg om daar een oordeel over te vellen vooraleer ik een paar serieuze reviews of samples gezien heb.
              Daarbij is de A7RII nog te duur en dat zal hij nog een tijdje blijven.

              Met Olympus en Panasonic heb ik al genoeg ervaring om te weten wat de sterke en minder sterke kanten zijn van beide merken.
              Om kort te zijn... voor foto = Oly .......voor video = Pana.... meer geen van beiden zijn slecht voor het éné of het ander.

              De Fuji X-T10 en 23 1.4 is een fantastische combinatie ... Fuji is heer en meester bij Jpegs die uit de camera komen.. en daar moet je idd nog heel weinig aan bewerken.

              En mijn 5DII die kan nog steeds zijn mannetje staan... zelfs tegenover een 5DIII
              Ik gebruik deze alleen nog maar occasioneel met de 24-70 en 100-400... meestal sport... ondanks dat de 5DII helemaal geen sportcamera is ... (maar wel de beste voor sport van de camera's die ik heb)

              Ik koop ook regelmatig iets nieuws.. soms voor lang te houden .. soms rap weg, zoals de RX100 III, RX10 en de FZ1000
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: GH4 vs A7II...batlle

                w00ha;4348205]De A7II kan voor mij de Fuji's niet vervangen, net zo min als hij de Panasonic's voor video kan vervangen.

                Achtung **** FUJI ALERT*** ivm : X-T10 met 23mm op 1.4 volledig open... het valt 'n beetje op zo te zien ...Gewoon jpeg uit de camera, klein boordje afgeknipt, that's all.
                PS: met deze camera en lens werk ik volledig op manueel.
                Toen je u post plaatste was het eerste dat ik deed snel even de foto's checken.
                Het eerste dat me opviel was de onderste foto van de Chihuahua.. ik dacht bij mezelf.. dat ziet er gelikt uit ..wow..
                Maar na achteraf je tekst te lezen en te constateren dat de onderste foto met de Fuji XT10 genomen is...was het me snel duidelijk dat dit toch een bewijs is van de geweldig goede jpeg's recht uit de camera.( en zeker met de 23 1.4)
                Voor een body van 699 ga je niks beter vinden (foto's)

                Natuurlijk heeft de A7II meer te bieden... maar toch knap deze Fuji's
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: GH4 vs A7II...batlle

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Voor een body van 699 ga je niks beter vinden (foto's)

                  Natuurlijk heeft de A7II meer te bieden... maar toch knap deze Fuji's
                  Dan heb ik die dan nog met promo-lanceer prijs bij A&C kunnen kopen -50€, dus 649€

                  Vergeet ook niet ivm de A7II ben ik met capture one bezig en dat is ook nog wat zoeken.
                  En ja ik ga me nog eens herhalen.
                  De IBIS van de A7II doet het opvallend goed. Het valt dus echt op
                  Is het nu de lens of de body of beide samen? Sony spreekt over 5-axis IBIS.
                  Ik heb echt het gevoel alsof ik met mijn Sony DVI steady-shot cam bezig ben.
                  De eerste dag trok als laatste foto op 70mm, F5.6, ISO6400 een slecht verlicht mandje met speeltjes voor de hond aan 1/4s!
                  Dat is me nog niet gelukt met een VR lens.
                  Last edited by w00ha; 10 augustus 2015, 10:44.

                  Comment


                  • #24
                    Re: GH4 vs A7II...batlle

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    De IBIS van de A7II doet het opvallend goed. Het valt dus echt op
                    Is het nu de lens of de body of beide samen? Sony spreekt over 5-axis IBIS.
                    Als de lens OSS heeft is het een samenwerking tussen de IBIS van body en OSS van de lens.
                    Als de lens geen OSS heeft is het 5-axis via IBIS body.

                    Comment


                    • #25
                      Re: GH4 vs A7II...batlle

                      Vandaag murwde de postbode mijn adaptor in mijn betonnen spleet
                      Maar goed dat dat ding zo solide is gemaakt. Als ik die facteur morgen te pakken krijg...

                      Soit, een paar resultaten met volgende lenzen vind je hier:
                      Adaptor Fotasy N/G - NEX Nikon 50mm F1.8 Tamron 17-35mm F2.8-4 Tamron 28-75mm F2.8 / Macro

                      De eerste 4 zijn met de 50mmF1.4, waarbij dat munt-scheutje al een zware crop is.(z.w. is gekend)
                      De gebouwen zijn de Tamron 17-35mm F2.8-4 (lichte vignetting, vooral rechts. kan zonnekap zijn...np)
                      De rest is met de Tamron 28-75mm F2.8 / Macro (is altijd al 'n vrij scherpe lens geweest)

                      De adaptor is van van Fotasy en is evt geschikt voor G / Nikon lenzen.
                      Kostprijs ± 20€. Redelijk rap ontvangen. Op 5/8 besteld en op 10/8 aangekomen.
                      Find many great new & used options and get the best deals for Fotasy NA42 Lens for Sony E-Mount Camcorder Adapter at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!

                      Comment


                      • #26
                        Re: GH4 vs A7II...batlle

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Vandaag murwde de postbode mijn adaptor in mijn betonnen spleet
                        Maar goed dat dat ding zo solide is gemaakt. Als ik die facteur morgen te pakken krijg...

                        Soit, een paar resultaten met volgende lenzen vind je hier:
                        Adaptor Fotasy N/G - NEX Nikon 50mm F1.8 Tamron 17-35mm F2.8-4 Tamron 28-75mm F2.8 / Macro

                        De eerste 4 zijn met de 50mmF1.4, waarbij dat munt-scheutje al een zware crop is.(z.w. is gekend)
                        De gebouwen zijn de Tamron 17-35mm F2.8-4 (lichte vignetting, vooral rechts. kan zonnekap zijn...np)
                        De rest is met de Tamron 28-75mm F2.8 / Macro (is altijd al 'n vrij scherpe lens geweest)

                        De adaptor is van van Fotasy en is evt geschikt voor G / Nikon lenzen.
                        Kostprijs ± 20€. Redelijk rap ontvangen. Op 5/8 besteld en op 10/8 aangekomen.
                        http://www.ebay.com/itm/221463082534

                        Alé ge zijt heel goe bezig... de trojan horse kruipt door u lijf
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: GH4 vs A7II...batlle

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Soit, een paar resultaten met volgende lenzen vind je hier:
                          Adaptor Fotasy N/G - NEX Nikon 50mm F1.8 Tamron 17-35mm F2.8-4 Tamron 28-75mm F2.8 / Macro

                          De eerste 4 zijn met de 50mmF1.4, waarbij dat munt-scheutje al een zware crop is.(z.w. is gekend)
                          De gebouwen zijn de Tamron 17-35mm F2.8-4 (lichte vignetting, vooral rechts. kan zonnekap zijn...np)
                          De rest is met de Tamron 28-75mm F2.8 / Macro (is altijd al 'n vrij scherpe lens geweest)
                          Inderdaad plezant om te MF'en met die Systeemcamera's tegenwoordig....

                          Comment


                          • #28
                            Re: GH4 vs A7II...batlle

                            Nissin i40 sony flitser bij aangekocht.
                            Heerlijk compact, krachtig en veelzijdig.
                            Werkt prima in HSS tot 1/8000.

                            Een draaiende ventilator staat gewoon stil op 1/4000s

                            Comment


                            • #29
                              Re: GH4 vs A7II...batlle

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Nissin i40 sony flitser bij aangekocht.
                              Heerlijk compact, krachtig en veelzijdig.
                              Werkt prima in HSS tot 1/8000.

                              Een draaiende ventilator staat gewoon stil op 1/4000s
                              Nice...kan je eens een fotoke plaatsen van het toestel met flits op? (om grootte te schatten)?

                              Comment


                              • #30
                                Re: GH4 vs A7II...batlle

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                Nice...kan je eens een fotoke plaatsen van het toestel met flits op? (om grootte te schatten)?
                                In het echt is het nog kleiner als je denkt. Raar en goed gevoel als je dat uit de doos haalt.
                                Alles zit en past zo makkelijk in dat zakje met die karabijnhaak.
                                Voor mij heeft dat flitske power genoeg, ook voor te bouncen of gebruik diffuser kap.
                                Vermits ik nu bijna constant met de Tamron 28-75mm/2.8 in M stand werk, staat de flits in de A stand (met HSS). Werkt prima.
                                Instelling flitser wordt onthouden, behalve wanneer je flitkop kantelt.
                                Dit is echter ook op te lossen, als je manueel werkt. Leg ik later wel eens uit
                                Flits correctie laat zich vanuit de Sony camera goed instellen.
                                Witbalans met flits vanuit de camera is als custom in te stellen.
                                Er is dus goede communicatie tussen beide toestellen.
                                Als je de power van de flits uitzet en je camera staat op 1/2000 of >, gaat je scherm naar zwart of preview(WYSIWYG).
                                Wanneer je de flits weer aanzet, licht het LCD scherm terug op zodat je gelijk 'n normale camera met OVF door de zoeker zou kijken.Nice

                                Last edited by w00ha; 18 augustus 2015, 15:27.

                                Comment

                                Working...
                                X