Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht: tips voor aankoop compactcamera!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gezocht: tips voor aankoop compactcamera!

    Dag iedereen!

    Pas lid, meteen een vraag storten op dit forum!

    Ik ben op zoek naar een compacte camera om mee op reis te nemen. (Italië, Monte conero, Adriatische kust)
    Doorheen het ganse wereldwijde web word ik overstelpt door informatie, verschillende merken en modellen. Door het bos de bomen niet meer zien noemt men dat dan.

    Hopelijk hebben jullie hier wat raad voor me, & staan jullie te springen die neer te typen & me te helpen.

    Naar waar ben ik op zoek:
    - een compacte camera die als het ware in mijn broekzak kan
    - een camera met levendige, getrouwe kleuren (ook op lcdscherm)
    - 't is leuk als ik de flits kan aanpassen qua sterkte
    - leuk als ik handmatig kan instellen (sluitertijd / diafragma)
    - geen touchscreen
    - filmstand & andere snufjes (gps & zo) zijn ook niet nodig
    - snel (waarmee ik bedoel: geen té lange tijd nodig om scherp te stellen, geen lange
    vertraging tussen de tijd dat je op de ontspanknop duwt & de foto getrokken wordt.)

    & wat ik écht belangrijk vind zijn vooral de kleuren & de snelheid van de camera.



    Ik werk op het moment met een nikon D50, & weet dat ik met een compactcamera geen spiegelreflex kan evenaren. Ik neig naar een nikon (omdat ik hier zelf ervaring mee heb) of een canon (een vriendin van me had heel erg lang geleden een canon & was daar heel tevreden over.)

    Mijn budget valt aan te passen, maar ik zou het liefst rond 200 euro blijven.
    Wat is er allemaal mogelijk met dit budget?

    Merci!
    Lise
    Last edited by Lise; 26 juli 2010, 20:34. Reden: duidelijkheid topic

  • #2
    Re: aankoop compactcamera

    Ik heb zelf de D90 en heb als compactje een Panasonic Fs-42 €89 in vandenborre en nu ook in de Carrefour.
    Hier een review die ik heb gemaakt:

    Comment


    • #3
      Re: aankoop compactcamera

      Ik gebruik meestal Keuzehulp (digicamshop) als eerste leidraad. Tot €200.- tel ik al 84 hits (KLIK). Ik stel voor dat je tussen die 84 zoekt, en je selectie herleidt tot een 3-4. Je kunt uiteraard dan op het BD-forum gaan zoeken naar gebruikerservaring met die bepaalde toestellen, of concreet de vraag stellen wat wij zouden verkiezen.
      De uiteindelijke keuze kun jij alleen maken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X