Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugen kaart en fotos bewaren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugen kaart en fotos bewaren?

    hoe werkt het?

    stel ik ga op vakantie en ik neem mee

    128mb kaart en een 256mb

    kan je dan als de 128 vol is deze er gewoon uit halen en pics blijven er op staan? en volgende erin.
    ik heb nog 0.01 % ervaring met digi cams
    wat is makkelijker 2x 512mb of 1x 1024mb?
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Ja hoor.. De CF card bewaart z'n gegevens zolang je ze goed verzorgt Dus zorgeloos van kaartje wisselen en het andere veilig opbergen, de contactjes niet vastpakken en eventueel als je echt schrik hebt, het kaartje in een antistatisch (geleidend) chip-zakje doen...

    Je zal wel streng moeten selecteren als je met minder dan een halve GIG op vakantie trekt... aan 3MB/foto kom je aan 120 foto's met je huidige arsenaal CF-kaartjes.

    Comment


    • #3
      de foto's blijven er dus wel degelijk op staan (zou anders nogal wat worden)

      kwestie wat is beter : 1x 1024 of 2 x 512 , tja een beetje van een persoonlijke keuze denk ik, ikzelf ben meer te vinden voor 2x512Mb , dit voor het feit dat als je kaartje het zou begeven (wat eigenlijk wel bijna nooit gebeurd met compact flash) dat je toch niet al je foto's kwijt ben en nog voortkunt, aan de andere kant moet je dan wel eens wisselen en met een beetje pech (slordigheid) kan je nog het andere kaartje kwijtspelen.

      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        was ik nog vergeten bijvermelden, microdrives zijn goedkoper maar veel gevoeliger voor breuk, laat ze vallen en je hebt al veel kan dat ze kapot zijn, ook verbruiken ze meer stroom.

        ik persoonlijk ben meer voor compact flash, kunnen beter tegen een stootje, schrijven sneller weg en verbruiken minder.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          koen vervoort

          die 128mb en 256mb was alleen als voorbeeld ik wil 2x 512
          of in 1024 xd kaart(en)
          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment

          Working...
          X