Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geen remote control op D800?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geen remote control op D800?

    Zou het kunnen dat er geen remote control is voorzien op de D800. Was even aan het zien maar vind het nergens in handleiding terug (of kijk ik slecht?)

  • #2
    Re: geen remote control op D800?

    Er zit gewoon een 10 pin connector op vanvoren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: geen remote control op D800?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Er zit gewoon een 10 pin connector op vanvoren.
      Yep en die werkt met men remote control van de d300.
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: geen remote control op D800?

        Ik zou graag willen dat ze eens naar USB overschakelden, die 10 pin erin krijgen bij vorst gaat niet makkelijk.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: geen remote control op D800?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik zou graag willen dat ze eens naar USB overschakelden, die 10 pin erin krijgen bij vorst gaat niet makkelijk.....
          Klopt helemaal...begin maar met bevroren stijve vingers
          daarom monteer ik thuis vooraf al de remote controle bij een hete thee met rum

          Comment


          • #6
            Re: geen remote control op D800?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Er zit gewoon een 10 pin connector op vanvoren.
            Sorry maar ik bedoelde wireless... Ik kocht zo'n Jianisi remote control for Nikon voor 5 euro !
            Ja ik weet het een D800 en dan een goedkoop ding maar je moet ergens op besparen...
            Er is echt nog vanalles dat ik wil kopen en op de duur...

            Comment


            • #7
              Re: geen remote control op D800?

              ik zag eerst deze link :
              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

              vandaar de vraag maar het lijkt best mogelijk want ik zie telkens de D800 in de lijst staan bij Nikon ML-L3 Wireless Infrared Shutter.
              Alleen lijkt het informatiescherm anders dan op de D7000 en zie ik geen icoontje voor remote.
              PS Die remote is pas binnen en dus nooit uitgeprobeerd eerder...

              Comment


              • #8
                Re: geen remote control op D800?

                Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk bericht
                Sorry maar ik bedoelde wireless... Ik kocht zo'n Jianisi remote control for Nikon voor 5 euro ...
                Ook wireless moet in de 10 pin.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: geen remote control op D800?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ook wireless moet in de 10 pin.....
                  Je hebt dan bv de WT-4A van 650 euro nodig (via de 10 pin aansluiting) als ik het goed begrijp en lukt het niet meer met een Nikon ML-L3 Wireless Remote Control of mijn goedkopere remote versie?

                  Comment


                  • #10
                    Re: geen remote control op D800?

                    Geneuzel, gewoon het draaiwieltje onder je de knop met de 4 knoppen (linksboven op de camera) verdraaien tot het remote tekentje, en dan kan je met elke wireless remote klikken. Werkt ook op de D7000
                    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: geen remote control op D800?

                      Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk bericht
                      Je hebt dan bv de WT-4A van 650 euro nodig (via de 10 pin aansluiting) als ik het goed begrijp en lukt het niet meer met een Nikon ML-L3 Wireless Remote Control of mijn goedkopere remote versie?
                      Ik heb een bedrade bediening van €10 en een wireless gehad van €30 voordeel van een bedrade is dat de batterijen nooit leeg zijn.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: geen remote control op D800?

                        Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                        Geneuzel, gewoon het draaiwieltje onder je de knop met de 4 knoppen (linksboven op de camera) verdraaien tot het remote tekentje, en dan kan je met elke wireless remote klikken. Werkt ook op de D7000
                        Dat is geen D800....
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: geen remote control op D800?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Dat is geen D800....
                          juist, ik geraak hier inderdaad niet verder mee... op de D7000 is dit icoontje voorzien in de handleiding - op de D800 vind ik daar niets over terug en als de keuzeknop wordt bedoeld met links bovenaan in vorig "geneuzel" bericht lijkt me dat ook niet de juiste manier te zijn...
                          Iemand een beter idee ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: geen remote control op D800?

                            Excuses voor het eerder geplaatste bericht en opmerking,
                            Het leek mij dat op deze ring het "remote" logo zat, maar blijkbaar niet.



                            Ook is er geen infraroodontvanger te zien op de onderstaande afbeelding:



                            Ik denk niet dat het erop zit. Jammer, hier heeft nikon dan een steekje laten vallen naar mijn mening.
                            portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                            Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: geen remote control op D800?

                              niet erg hoor - vind het al leuk als er iemand de moeite doet om te reageren en je voegt nog de foto erbij.

                              Neen zoals ik aangaf op eerdere bijgevoegde url link bovenaan dat het wel kan op de D4.
                              Maar gezien de info die je vind op bepaalde forums niet altijd klopt dacht ik 'misschien dat iemand het hier weet of het al dan niet klopt"...
                              Dus dit heeft niets met "prof toestel" te maken - want ik vreesde al daarover opmerkingen te krijgen.

                              Ik weet dan ook niet waarom op de D4 wel en op de D800 weer niet - te gek gewoon !
                              Had gelukkig maar 5 euro + portkosten betaald voor de remote die ik nu schijn over te hebben (?)

                              Comment

                              Working...
                              X