Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G3: stitch mode

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • G3: stitch mode

    Hallo G3-gebruiker,

    Kan iemand me vertellen of de Canon G3 in 'Stitch mode' een externe flash ondersteunt?
    Tot op heden is het me niet gelukt de externe flash (420 EX)te activeren, de interne flash doet het nochtans wel...

    Eddy

  • #2
    Eddy, ik zie niet in waarom dit niet lukt ? Ik heb een G3 met een 550EX en heb absoluut geen problemen om deze aan te sturen in welke mode dan ook ???

    Vreemd probleem...
    Tegoei of ni !!Bike or Die !!

    Comment


    • #3
      Zeker weten, superfly, dat het je ook lukt in Stitch-mode? Of wil je dit misschien toch nog even checken?

      Eddy

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Op pagina 178 van de nederlandstalige gebruikershandleiding,onderaan,staat dat de externe flitser niet werkt in de stitch modus,dus denk ik dat je niet langer moet zoeken.

        EFL

        Comment


        • #5
          Misschien een domme vraag, maar waarom zou je een flitser gebruiken in "stitch" mode?

          groetjes,
          Rudy
          Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

          Comment


          • #6
            Tja, Rud, ik ben gewoon even de functies aan het verkennen. Dus dacht ik: laat ik even binnenskamers een panoramafoto samenstellen... tot de flits het niet deed...
            Aan Eric: dat klopt (handleiding p. 178), maar in diezelfde handleiding op het overzichtschema (p. 204) lees ik dan weer dat de flits wèl zou moeten functioneren... Of is dat louter een verkeerde interpretatie?

            Comment


            • #7
              Mijn ervaring is dat je net zo goed panoramafotos in automaatstand kunt nemen, en met het bijgeleverde stichprogamma bewerken.
              Dan kun je je flitser wel gebruiken.
              Groeten Sambal
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Op bladzijde 178 staat dat het met een EXTERNE flitser niet mogelijk is. Op bladzijde 204 staat dat de INTERNE flitser in auto niet werkt. Echter de INTERNE flistser werkt wel als je hem handmatig aan of uit zet. Echter zie het driehoekje onderaan bladzijde 705: de instelling van de flitser kan alleen ingesteld voordat de eerste foto is gemaakt in het programma Foto Stitch. Je kan beter, zoals omschreven in het antwoord van jijsambalbij, het in de automaat doen en dan het Stitch programma gebruiken.
                Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

                Comment

                Working...
                X