Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G3-- E20

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • G3-- E20

    collega van mij wil ook digitaal gaan en twijfelt tussen E20 en canon G3.is voor all round gebruik.denk persoonlijk dat de E20 betere keuze is maar is ook maar een gevoel.als er iem.objectieve pro's of contra's heeft over een van beiden ..........

  • #2
    sorry,bedoelde E10

    Comment


    • #3
      Originally posted by yoep
      sorry,bedoelde E10
      Ik zou toch bij Olympus blijven, maar dan de nieuwste C-5050, heb die zelf vanochtend opgehaald - ongelooflijk perfect.

      Comment


      • #4
        Hallo Yoep,

        Om een volledig antwoord te geven zou ik minstens een hele badzijde nodig hebben, wat hier niet de bedoeling is.
        Ik heb de G2 (niet G3) gehad en nu de E-10.

        Wat bedoel je met allround ?

        In een notedop:
        Als je een snel en algemeen goed resultaat wil, neem dan de Canon. Die is trouwens naar mijn gevoel iets beter dan de E-10 wat betreft beeldkwaliteit en kleuren.

        Wil je echter een TTL gevoel, meer controle over je toestel, en zelf snel beslissingen nemen m.b.t. tot de foto die je wil nemen, ga dan voor de E-10.
        Bedenk wel dat de E-10 een hogere leercurve heeft dan de Canon ( zeker wat betreft AF) en dat je een meer "basic" camera hebt ( zeker wat betreft belichting voorkeuze). Het hangt ervan af hoe goed jouw collega het fotograferen beheerst.
        Een voorbeeld: voor sneeuw heeft de Canon een voorkeuze stand, bij de E-10 moet je die zelf instellen met behulp van je kennis (witbalans, overbelichting, evt. spotmeting).
        Zoals iemand anders het zei : The E-10 is a basic camera, but those basics are very good if you know how to use them.

        Groeten,
        Saluti,

        Pascal

        Comment


        • #5
          Originally posted by pascal
          Hallo Yoep,

          Om een volledig antwoord te geven zou ik minstens een hele badzijde nodig hebben, wat hier niet de bedoeling is.
          Ik heb de G2 (niet G3) gehad en nu de E-10.

          Wat bedoel je met allround ?

          In een notedop:
          Als je een snel en algemeen goed resultaat wil, neem dan de Canon. Die is trouwens naar mijn gevoel iets beter dan de E-10 wat betreft beeldkwaliteit en kleuren.

          Wil je echter een TTL gevoel, meer controle over je toestel, en zelf snel beslissingen nemen m.b.t. tot de foto die je wil nemen, ga dan voor de E-10.
          Bedenk wel dat de E-10 een hogere leercurve heeft dan de Canon ( zeker wat betreft AF) en dat je een meer "basic" camera hebt ( zeker wat betreft belichting voorkeuze). Het hangt ervan af hoe goed jouw collega het fotograferen beheerst.
          Een voorbeeld: voor sneeuw heeft de Canon een voorkeuze stand, bij de E-10 moet je die zelf instellen met behulp van je kennis (witbalans, overbelichting, evt. spotmeting).
          Zoals iemand anders het zei : The E-10 is a basic camera, but those basics are very good if you know how to use them.

          Groeten,
          De kleuren van een E10 zijn juist erg goed, realistisch. De meeste mensen willen echter meer "saturation" maar dat kun je later met Photoshop toevoegen.
          Verder is de leer curve van de E10 idd pittig....maar dan heb je ook wel wat.
          Canon EOS-10D
          Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
          Canon 28-135 IS
          Canon 50mm f1.8 mk 1
          Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
          2x Metz MZ54-3 flash

          Comment


          • #6
            daar collega +/-30 jaar (met zijn zelfde pentax spotmatic)alles manueel doet zal leercurve wel meevallen.hij zou liefst foto's goed uit toestel hebben daar zijn pc nog een P166 is met 128mb,juist genoeg voor simpel programma.belangrijk is dat toestel goede lichtmeting en AF heeft.hoe meer ik erover denk des te meer ik E10 betere keuze vindt voor toch ongeveer zelfde prijs

            Comment


            • #7
              Kijk, met geen van de 2 camera's doe je een slechte koop.
              Ik heb veel plezier aan de G2 beleefd maar de E-10 heeft meer dat SLR gevoel (met de zoeker werken en niet met de LCD) en vooral: je hoeft voor basisfuncties (witbalans bv) niet door een menu scrollen, de E-10 heeft voor de meeste basisfunctie een dedicated button en dat is o zo handig !

              Groeten
              Saluti,

              Pascal

              Comment


              • #8
                Ik zou toch bij Olympus blijven, maar dan de nieuwste C-5050, heb die zelf vanochtend opgehaald - ongelooflijk perfect.
                Aha... Je hebt er een te pakken...
                Wanneer kunnen we enkele onbewerkte foto's zien??

                Op http://www.dpreview.com/ forum "Olympus Talk" was er heel wat te doen omtrent CA en Noise.

                Velen zeggen dat het een troll is... Kun je bevestigen dat CA en noise omzeggens afwezig is?

                Volgens Phils review van de G3 heeft deze (ook?) last van teveel noise. Zie http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1008&message=3906404 voor details.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by BlueInk
                  Ik zou toch bij Olympus blijven, maar dan de nieuwste C-5050, heb die zelf vanochtend opgehaald - ongelooflijk perfect.
                  Aha... Je hebt er een te pakken...
                  Wanneer kunnen we enkele onbewerkte foto's zien??

                  Op http://www.dpreview.com/ forum "Olympus Talk" was er heel wat te doen omtrent CA en Noise.

                  Velen zeggen dat het een troll is... Kun je bevestigen dat CA en noise omzeggens afwezig is?

                  Volgens Phils review van de G3 heeft deze (ook?) last van teveel noise. Zie http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1008&message=3906404 voor details.

                  Ik heb er inderdaad een van de vier die binnen waren gekomen, ga komend weekend wat plaatjes maken. Wil je tiffen zien van 12-15 mb per opname? Dat is voor internet toch een beetje te veel van het goede. Ik moet een plaatje maken die op billboard van 1,5 x 2,5 meter komt, ik heb dan wel "schoon" weer nodig.

                  Comment


                  • #10

                    Snip - Over C5050Z]

                    Wil je tiffen zien van 12-15 mb per opname? Dat is voor internet toch een beetje te veel van het goede.
                    Ohh... Dat mag als het kan...
                    Misschien eerst flink de TIFF's comprimeren en ergens op een pagina zetten waar de belangstellende(n) ze kunnen d/l???

                    Comment

                    Working...
                    X