Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
    Levering pas in december.
    Zou de prijs tegen dan zakken onder de 1699 euro ? Hebben jullie daar ervaring mee met vorige toestellen (qua prijs) ?
    Ik denk het niet. Die 1.699 euro lijkt de lanceringsprijs te gaan worden. Ofwel kennen ze bij Coolblue de correcte prijs nog niet en plakken ze er nu maar een hoog genoeg bedrag op. Maar voor 1.400 euro zal je hem alvast niet kunnen kopen eind november (dat is wishful thinking).
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #47
      Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

      Geen 5d4?
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #48
        Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

        Daar is het nog (veel) te snel voor. Er zijn amper/geen geruchten geweest over de 5D4 op CanonRumors, dus dan moet je niet meteen een 5D4 verwachten.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #49
          Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
          Levering pas in december.
          Zou de prijs tegen dan zakken onder de 1699 euro ? Hebben jullie daar ervaring mee met vorige toestellen (qua prijs) ?
          Levering vanaf 25/09/2014, zal wel met mondjesmaat uitgeleverd worden aan de winkels
          De prijs zal eerder stijgen i.p.v. te dalen !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #50
            Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Bedankt.

            Die 51200 kon vroeger gewoon niet, da's meegenomen.

            Als de MkII in de hoge ISO één volle stop beter is ben ik zeer tevreden.
            Nu kan ik een opname op ISO 800 afdrukken tot A2 zonder zichtbare ruis, dat wordt dan ISO 1600 of A1.

            Ik heb dus nog altijd geen behoefte aan een FF.

            Wat de andere niet aanwezige features betreft: waar ik fotografeer is zelden Wifi, en dat uitklapschermpje was waarschjnlijk al lang afgebroken (en als het moet kan ik een tablet via USB aansluiten).
            Je hebt geen WiFi (router) nodig om de Wifi te gebruiken. Je kan een directe verbinding maken tussen smartphone, tablet of laptop. Heb je geen usb kabel meer nodig. [emoji6]
            Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

            Comment


            • #51
              Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
              Je hebt geen WiFi (router) nodig om de Wifi te gebruiken. Je kan een directe verbinding maken tussen smartphone, tablet of laptop. Heb je geen usb kabel meer nodig. [emoji6]
              En is het dan zo vreselijk om dat kabeltje er wel in te steken als je geen Wifi hebt (om 50cm te overbruggen ?).

              Comment


              • #52
                Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                En is het dan zo vreselijk om dat kabeltje er wel in te steken als je geen Wifi hebt (om 50cm te overbruggen ?).
                Neen totaal niet, maar ik wou ter ieders info wel meegeven dat een verbinding tussen smartphone, tablet of laptop via Wifi kan zonder bijkomende apparatuur zoals een Wifi-router
                Ik deed het vroeger ook al via een USB kabel en dat werkte inderdaad ook, via Wifi is het wel iets gemakkelijker met je geen rekening hoeft te houden met de afstand, want ik gebruikte het wel eens voor zelfportretten te maken.
                Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                Comment


                • #53
                  Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                  7D mk2, de 6d, of 70D. Het wordt er niet gemakkelijker op. Nu, ik doe
                  geen sport of vogels of actie; alleen maar straatfotografie en wat stad-
                  en landschappen. Dus voor mij eigenlijk de 6D. Maar welke lens is nog
                  maar de vraag. Nu doe ik alles met een 85 1.8 Onopvallend, klein plus
                  een prima bokeh. Af en toe in de stad een 35 2.0. En dat is het. Bij een
                  6D denk ik al vlug aan een 70-200, maar dat is echt veel te groot om op
                  straat te gaan trekken.

                  Comment


                  • #54
                    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Nu doe ik alles met een 85 1.8 Onopvallend, klein plus
                    een prima bokeh. Af en toe in de stad een 35 2.0. En dat is het. Bij een
                    6D denk ik al vlug aan een 70-200, maar dat is echt veel te groot om op
                    straat te gaan trekken.
                    In jouw geval zou ik meer voelen voor een 24 en een 135 in plaats van de 70-200. Niks zo opvallend als een witte toeter op je fototoestel... tenzij misschien een zwarte 800
                    Daarmee heb ik uiteraard niet gezegd dat een 70-200 geen fenomenale resultaten zou geven op je 6D...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #55
                      Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      In jouw geval zou ik meer voelen voor een 24 en een 135 in plaats van de 70-200. Niks zo opvallend als een witte toeter op je fototoestel... tenzij misschien een zwarte 800
                      Daarmee heb ik uiteraard niet gezegd dat een 70-200 geen fenomenale resultaten zou geven op je 6D...
                      70/200 is inderdaad niet zo interessant om in de stad mee rond te lopen , 24/105 is veel beter als je een zoom wilt.

                      Comment


                      • #56
                        Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        70/200 is inderdaad niet zo interessant om in de stad mee rond te lopen , 24/105 is veel beter als je een zoom wilt.
                        Eigenlijk hoef ik helemaal geen zoom. Een versie in de plaats van een
                        85 1.8 zou ik al zeer tevreden mee zijn. Maar misschien, indien ik met
                        de 24/105 een mooie achtergrond (bokeh) kan bekomen, dat me dit
                        wel kan bekoren.

                        Comment


                        • #57
                          Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          In jouw geval zou ik meer voelen voor een 24 en een 135 in plaats van de 70-200. Niks zo opvallend als een witte toeter op je fototoestel... tenzij misschien een zwarte 800
                          Ja, ik weet het en het is ook mijn probleem. Ik was al uitgeweken naar een
                          Fuji x100s vanwege de grootte van het toestel. Of de "kleinte". Maar ik kon
                          het niet gewoon worden. Dat ze zeggen wat ze willen, maar mijn tien jaar
                          oude 50d had een snellere AF, en dat vind ik bij straatfotografie belangrijk.
                          Bovendien heb ik graag een beetje afstand. 85 mm op crop, maar wat dan
                          op full frame?

                          Comment


                          • #58
                            Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                            135 f2
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #59
                              Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Maar misschien, indien ik met de 24/105 een mooie achtergrond (bokeh) kan bekomen, dat me dit wel kan bekoren.
                              Ik vrees ervoor. Zooms hebben niet die kwaliteit in bokeh die een prime levert. Een 24-70/2.8 komt nog het dichtst.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment


                              • #60
                                Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                                Ik vrees ervoor. Zooms hebben niet die kwaliteit in bokeh die een prime levert. Een 24-70/2.8 komt nog het dichtst.
                                De 24-70 f2,8 L II en de 70-200 f2,8 L II hebben een vrij zachte achtergrond, maar eigenlijk valt die van de 70-300 L IS ook heel goed mee (veel beter dan die van de 100-400).
                                Zoomlenzen worden steeds beter (maar helaas ook duurder).

                                Ik heb zelf de 135mm f2 L gehad, dat is bij Canon waarschijnlijk een van de beste als het op de bokeh aankomt.
                                De nieuwe Sigma 50mm zou volgens de tests wat dat betreft maar heel matig scoren, scherp is die wel, maar een heel lichtsterke lens koop je ook om er foto's mee te maken met een erg beperkte scherptediepte, en dan verwacht je ook dat de achtergrond er mooi uitziet (dat valt dus tegen bij die lens, de Canon 50mm f1,4 is wel minder scherp, maar de onscherpe achtergrond ziet er beter uit).
                                Een lens met een vaste brandpuntsafstand geeft dus geen garantie op een mooie zachte achtergrond (sommige van de duurdere primes zijn zelfs minder goed dan de betere zoomlenzen).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X