|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Citaat:
2. Zie puntje 1: focus stacking
|||||
|
Citaat:
Ja effe een paar uur geconcentreerd fotoshoppen hoor.Oké dat gaat en er bestaan prachtige voorbeelden van,maar de ratio zegt dat je voor elk doel het best mogelijk ontworpen toestel dient te gebruiken.Een dedicated macro toestel,iets met de sensor erin van de Fuji 100 fs,en met een hoogkwalitatief ff 1:1 macro objectief erop :het is een gat in de markt. .....maar ik vrees dat ik een beetje off topic aan 't gaan ben,sorry Thierry ![]() Walter |
|
||||
|
Citaat:
Maar je hebt gelijk. Er zit ongelooflijk veel macro-potentieel in het gemiddelde compactje. Eén van de beste macrofotografen op 1x.com gebruikt een 3.2MP compactje icm een simpele raynox filter (linkje)En ik vrees idd. dat onze discussie voor de bloemen van de TS nog weinig nut heeft. Excuus
||||
|
Even nog een mythe de wereld proberen uit helpen
![]() De scherpte-diepte bij een zelfde afstand is juist het zelfde bij een fullframe als bij een crop, je hebt echter veel meer in beeld bij een fullframe camera... bron: http://www.have-camera-will-travel.c..._sensor_-.html
|
Citaat:
HIj geeft de lens : 105mm, f 2.8 , dat hij een statief heeft gebruikt, maar welke afstand ? Maar dat heeft niet echt belang, want dofmaster leert ons dat als hij op 1 meter zou staan, de crop cam een dof heeft van 0.87 en de FF van 1.38 cm. En dat moeten wij zien op dat plaatje ? Er is slechts 1 bron: dofmaster.com. Als je maar ver genoeg gaat staan is de dof hetzelfde, inderdaad. Heeeeel ver genoeg.PS, de dof van de lens verandert niet, natuurlijk. Dpaul
|
Citaat:
Dat is echt een relevant fenomeen hoor! Ooit een bridge gezien met een lensje dat je tot f/45 kunt diafragmeren? |
|
||||
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() SF
|
Citaat:
Correct uiteraard! Citaat:
Maar dat is toch helemaal niet nodig ![]() ![]() Op 1:1 heb je nog voldoende scherptediepte om een klein insectje bijna geheel scherp te hebben op f8.Op zo'n ff heb je dat nodig ja ,als je met een balg een vergroting van 5:1 of nog veel meer wil bekomen. Walter |
|
|||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Gaat u vooral door met kanonnen in stelling brengen voor een bloemetje....
|
|
||||
|
Citaat:
![]()
|
Citaat:
![]() http://www.pixel-peeper.com/lenses/canon/ |
![]() |
| Labels |
| camera, macrolens |