Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3, een koopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Tja... Kiezen hé. De a6300 is besteld en wordt normaal deze namiddag afgeleverd. Ik moet dus straks even beslissen of de doos open ga maken, ofwel ze terugstuur en richting X-T2 (of meteen -3) ga... Het zal natuurlijk kriebelen om ze open te maken er mee te spelen.
    Wanneer het echt je bedoeling was om iets kleiner te kiezen in afwachting van een tweedehands A7-III, dan zou ik bij dat voornemen blijven en zeker geen X-H1 nemen. Maximaal een X-T2. De a6300 lijkt me al bij al de betere optie, zeker ook vanwege de prijs. Dus openmaken die doos Het zal toch ooit opnieuw gaan kriebelen en dan ga je terug uitkijken naar die A7-III.

    Wat die AF bij de X-T2 betreft, denk ik dat het vooral de eerste generatie lenzen zijn die wat achter blijven, zoals de 18mm f/2 en de 35mm f/1,4. Maar optisch heel goede lenzen hoor, vooral die laatste.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #47
      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Tja... Kiezen hé. De a6300 is besteld en wordt normaal deze namiddag afgeleverd. Ik moet dus straks even beslissen of de doos open ga maken, ofwel ze terugstuur en richting X-T2 (of meteen -3) ga... Het zal natuurlijk kriebelen om ze open te maken er mee te spelen.
      Volgens geruchten zal Sony ook heel snel de nieuwe aps-c voorstellen op photokina of net erna ( mini a9?)

      Comment


      • #48
        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

        Ook ik zit al enig tijd vol verwachtingen naar de opvolger van de X-T2 uit te kijken.
        Voorlopig wacht ik nog de eerste gerenommeerde reviews af of ik al of niet mijn keuze tussen de X-T3 (helaas zonder IBIS) of X-H1 met IBIS zal maken..
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #49
          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
          Wanneer het echt je bedoeling was om iets kleiner te kiezen in afwachting van een tweedehands A7-III, dan zou ik bij dat voornemen blijven en zeker geen X-H1 nemen. Maximaal een X-T2. De a6300 lijkt me al bij al de betere optie, zeker ook vanwege de prijs. Dus openmaken die doos Het zal toch ooit opnieuw gaan kriebelen en dan ga je terug uitkijken naar die A7-III.

          Wat die AF bij de X-T2 betreft, denk ik dat het vooral de eerste generatie lenzen zijn die wat achter blijven, zoals de 18mm f/2 en de 35mm f/1,4. Maar optisch heel goede lenzen hoor, vooral die laatste.
          Bedankt ! Als ik bij gelegenheid een keer een X-T2 (of X-T3 misschien) met 18-55 of met die 35/1.4 tegen kom in de "te koop"-hoek, dan kan het wel zijn dat de verleiding om die in huis te halen te groot wordt, al was het maar om er eens een tijdje rustig mee te kunnen werken en leren kennen.

          Voorlopig ga ik inderdaad de doos maar openmaken, als ze toegekomen is, maar deze namiddag nog een berichtje gehad dat het zaterdag zal worden wegens een logistiek probleempje . Geduld, geduld, ...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #50
            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

            Kleiner is daarom niet beter !
            Heb je eigenlijk al eens effectief een xh-1 en een xt-2of zo vastgehad !? De eerste is wat groter, maar ligt je mogelijk ook beter in de hand !? En laat dát nu eens eerst primeren over de rest !?
            Niet de snel opendoen die doos !:-)
            Groetjes

            Lukathi

            Comment


            • #51
              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Ik merk dat je graag de hoeken wat opzettelijk minder scherp wenst?
              De Mitakon is daar extreem in, geeft een speciaal karakter, dat wel.

              Ik prefereer liever consistente scherpte, welke de 35mmF2 heeft.
              De 35mmf1.4 is wat aan de luide kant, maar de F2 heeft nogal last van focus breathing.

              En de 70-200 is scherp vol open tot in de hoeken op alle brandpunten. Weer mijn ding, maar niet voor u
              Volledig mee eens w00ha
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #52
                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                Volledig mee akkoord ! Heb zowel de f2 als de 1.4 versie, maar gebruik de f2 zeer zelden ! de 1.4 heeft een bepaalde "signatuur" die vooral tot uiting komt bij foto's met "mooi licht", daarmee bedoel ik bvb tegenlicht, wat flair, etc... heeft iets " magisch".

                Vind over het algemeen het arsenaal objectieven van Fuji (te) scherp ! Meesten zullen daar genoegen mee nemen , maar ik prefereer dat accentje karakter !

                Wist je trouwens dat Leica, toch wel een schoolvoorbeeld van glas dacht ik zo!? blijkbaar met opzet zorgde voor wat "imperfectie " ! ? ( ben de bron even kwijt maar zou me niets verwonderen !)
                Idd Lukathi, Leica lenzen zijn zeker een schoolvoorbeeld van glas.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #53
                  Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                  Ik hou me aanbevolen.
                  Als je FF je prijs wil pm-en.

                  Mvg
                  Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                  De xt3 komt hier sowieso in huis, dus als iemand mijn 100% perfecte xt2 wil reserveren...
                  Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                  schitterende maltwhisky op de kast

                  Comment


                  • #54
                    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                    Kleiner is daarom niet beter !
                    Heb je eigenlijk al eens effectief een xh-1 en een xt-2of zo vastgehad !? De eerste is wat groter, maar ligt je mogelijk ook beter in de hand !? En laat dát nu eens eerst primeren over de rest !?
                    Niet de snel opendoen die doos !:-)


                    Een X-T of X-H heb ik nog niet vast gehad, maar op basis van de foto's kan ik me er best wel wat bij voorstellen. Ik heb een hele tijd a900 en/of a700 naast Nex en compact gehad, dus van alles wat, met of zonder grip.
                    Tot voor kort had ik nog een A7-II met of zonder grip, A6000, RX10-III en DSC-HX60V en een resem lenzen in huis.
                    Zoals ik al aangaf: bij de X-H1 heb ik sterk het gevoel dat ik beter even kan wachten om straks tegen een nauwelijks hogere prijs een A7-III aan te schaffen.

                    Dus blijft de X-T2/3, en dat vind ik inderdaad een heel aantrekkelijk toestel, en qua grootte/volume het maximale dat ik in voor aps-c wil aanschaffen. Ik wil graag dat dat een oplossing blijft die ik eventueel in mijn jaszak kwijt kan, en met een X-T met 35/1.4 denk ik dat dat misschien nog net lukt.

                    Qua lenzen: ik kan wel van beide types genieten, zowel van de soort die alles zonder uitzondering scherp tekent zoals die 35/2 of 70-200G, maar eveneens van die lenzen die net dat speciale hebben, zoals vroeger mijn oude Minolta 35/1.4 of 85/1.4. Waren nog lenzen uit het filmtijdperk ipv sensoren, maar je kon er knappe dingen mee doen. Ik kan best begrijpen dat je telkens naar de 35/1.4 grijpt.
                    Last edited by K-2; 19 september 2018, 19:08.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #55
                      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                      Hoeveel zou een in nieuwstaat verkerende XT2 nog waard zijn 2e hands?
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #56
                        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                        Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                        Hoeveel zou een in nieuwstaat verkerende XT2 nog waard zijn 2e hands?
                        Fuji X verminderd ongelofelijk snel in waarde als je ziet dat je een X-T1 met amper 2.600 kliks die vier jaar terug nog 1.600€ heeft gekost
                        nu reeds moet proberen te slijten voor 360€ dan hou je deze beter bij is mijn mening.
                        Er staat er hier op BD ook zo eentje te koop. http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ro-563721.html

                        Comment


                        • #57
                          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                          stelde de vraag vooral ikv inruilactie bij kameraad express waar de inruilwaarde van de xt2 blijkbaar 700 euro kan zijn
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • #58
                            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                            bij kameraad express waar de inruilwaarde van de xt2 blijkbaar 700 euro kan zijn
                            Blijkbaar een goede verkoopsrelatie
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                              Ik heb van kamera express een mail gehad met een bedrag boor de inruil van een nieuwe lens met een bedrag tot 300€. Met die lens en de mail, kon ik toch maar 275 krijgen aan de balie in Antwerpen. Was een nieuw in de doos, 2weken oude lens met Belgische faktuur, identiek zoals beschreven in mijn mail. Dus neem de proef eens op de som, en laat het ons weten. Ze zijn mijns inziens niet altijd zo eerlijk in het maken van een offerte voor tweedehands.

                              Comment


                              • #60
                                Soms koop je beter bij Coolblue, daar mag je binnen de maand je aankoop terug binnen brengen....geen vragen, en geld terug gestort.
                                Na 14 dagen weet je meestal wel voldoende of de lens je bevalt of niet....
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X