Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3, een koopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    ;-) Zeg jij!! ;-)
    Alleen de Nikon 70-200mmF4 is beter als de Sony.
    Maar die is 'n pak duurder en de statiefgondel alleen al kost 200€.

    Je gaat toch geen crop lens met een FF lens vergelijken en dan zeggen dat die veel duurder is?
    Ivm Nikon is dat een van de beste, betaalbare lenzen die Sony heeft.

    Comment


    • #32
      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Alleen de Nikon 70-200mmF4 is beter als de Sony.
      Maar die is 'n pak duurder en de statiefgondel alleen al kost 200€.

      Je gaat toch geen crop lens met een FF lens vergelijken en dan zeggen dat die veel duurder is?
      Ivm Nikon is dat een van de beste, betaalbare lenzen die Sony heeft.
      tsja als een Nikon lens de best betaalbare lens is die Sony heeft....
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #33
        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        tsja als een Nikon lens de best betaalbare lens is die Sony heeft....
        bottom line?

        Comment


        • #34
          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

          Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
          Excuus aan Red Falcon dat ik "LANCEERPRIJS of ADVIESPRIJS" ben vergeten te vermelden, waarschijnlijk verkeerd begrijpend lezen door mijn leeftijd.
          In 1988 toonde Fuji Shashin Film K.K. (富士写真フィルム㈱ de eerste digitale camera en door hun ganse digitale lijn te volgen, gesteund door een buurman-werkzaam voor Fuji, ben ik wellicht vergeetachtig geworden, hoewel, de Japanse bron zei enkel "zal wellicht minder kosten dan de X-T2", daarmee bedoelen zij nooit de huidige opruimprijzen.
          Dat de X-T3 minder dan de X-T2 Lanceerprijs kan kosten heeft te maken met de productie die voor dit toestel in China gebeurt - goedkopere lonen.
          Hartelijk dank aan Funcky om mij in moeilijke tijden te ondersteunen en nogmaals excuus dat ik ooit, hééél lang geleden, uw naam foutief heb geschreven.
          Geen enkel probleem hoor ASA 400.. je informatie is altijd meer dan correct.. een mens mag/kan al eens iets vergeten
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #35
            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

            Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
            laatste mededeling wat de EVF betreft is : blackout-free EVF at 30 fps “sport mode” & more / 0.5 type organic EL finder Approx. 3.69 million dots 0.75 times

            batterij energie is verlengd met 15% (390 opnamen CIPA standaard) - met de NP-W126S batterij - de 15% winst is enkel van toepassing met de Fujifilm X-T3

            bijkomend beschikbaar "Color Chrome Effect",.... en om zeker niets te vergeten, de bron


            2018年9月4日火曜日
            【噂】富士フイルム「X-T3」の詳細
            国内のソースから富士フイルム「X-T3」のスペックを教えて貰いました。
            FUJIFILM X-T3
            • 新開発の有効画素数約2610万画素の裏面照射型「X-Trans CMOS 4」センサーを搭載(ローパスフィルターレス)
            • 高速画像処理エンジン「X-Processor 4」
            • 位相差画素数を現行比約4倍に増やしたことで、像面位相差AFエリアを画面全域(約100%) に拡大
            • 位相差AFの低照度限界を従来の-1EVから-3EVへ拡張
            • 4K/60P 4:2:0 10bitのカメラ内SDカード記録に対応。4K/60P 4:2:2 10bitのHDMI出力にも対応
            • 「スポーツファインダーモード」機能を新搭載。1660万画素(1.25倍クロップ)相当のフレーム内を最 速30コマ/秒のブラックアウトフリー高速連写が可能
            • シャッターボタンを半押しした時から撮影を開始し、シャッターボタンを全押しすることで撮影画像が記録され る「プリ撮影」機能を新搭載
            • 「フィルムシミュレーション」に「モノクロ調整」機能を新たに追加
            • 「カラークローム・エフェクト」機能を「Xシリーズ」として初搭載
            • USB端子はType-C(USB3.1 Gen1)規格を採用
            • 標準ISO:160~12800 (拡張ISO:80/100/125/25600/51200)
            • 連写:約11コマ/秒(メカシャッター)、約30コマ/秒(電子シャッター、1.25倍クロップ)
            • EVF: 0.5型有機ELファインダー 約369万ドット 0.75倍
            • 背面液晶:3.0型 約104万ドット 3方向チルト式 タッチパネル液晶
            • フィルムシミュレーション:16モード(ETERNA含む)
            • Wi-Fi・Bluetooth4.2搭載
            • バッテリー:NP-W126S
            • 撮影可能枚数:約390枚(ノーマルモード時)
            • サイズ:132.5 × 92.8 × 58.8mm
            • 重さ: 539g(バッテリー・SDメモリーカード含む)、489g(本体のみ)
            • カラー:ブラック・シルバー
            • 予約開始日:2018年9月6日
            • 2018年中のファームウェアアップデートにより、ハイブリッドログガンマ方式での動画撮影や「フィルムシ ミュレーション映像/F-Log同時出力」に対応する予定

            Goed dat de Accu iets langer meegaat op de X-T3 (was/is voor mij niet echt een probleem)
            Zelfde zoeker en vergroting dan de X-H1 dat is heel positief nieuws.

            Gelukkig heb je er de bron bijgevoegd... het wordt me allemaal een beetje duidelijker .. lol
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #36
              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Dus even een open vraag: wat zou een goede alternatieve Fuji-set zijn voor het volgende. Wie weet of het ook voor mij niet de moeite is om wat anders aan te schaffen.

              a6300
              CZ16-70/4
              Sony 70-200/4G
              Sony 35/1.8

              Ik hoef geen supertele- of superzoomtoestanden. Daarvoor gebruik ik graag de RX10-III.
              Daarnaast was ik bijzonder tevreden van de combinatie a6000 met deze 3 lenzen, qua beeldkwaliteit, scherpte en contrast volopen, kleur ook.
              Alternatieve lenzen die het minder zouden doen zijn voor mij geen optie. Dat verschillende knoppen van de camera qua functie instelbaar zijn vind ik ook een plus zodat ik niet of zelden naar een menu moet voor wat voor mij persoonlijk van belang is.

              De X-T2 is een goed alternatief .. of hij beter is of niet als de Sony, daar spreek ik mij niet over uit en dat geldt ook voor de lenzen.
              Spreekt voor zich dat de X-T3 nog beter zal zijn ... maar ook duurder
              Het Sony antwoord op de X-T3 zal ook al wel klaarliggen.

              De 18-55 2.8-4.0 is een hele goede compacte standaardzoom en komt optisch aardig in de buurt van de duurdere 16-55 2.8 bij gelijkaardig brandpunt/diafragma (alternatief voor de CZ16-70)

              De Sony 70-200 is een FF lens en mist op een crop camera zijn karakter, het alternatief op de Fuji is de 50-140 2.8 ... maar eigenlijk is dit eerder het alternatief voor een A7 met 70-200 F4
              In jouw geval is de al eerder vermelde 55-200 3.5-4.8 de enige optie als je ongeveer hetzelfde bereik wil.
              Of deze beter/slechter is dan de Sony weet ik niet en laat ik ook in het midden.
              Feit is dat de 70-200 voor FF bedoeld is en de Fuji 55-200 geoptimaliseerd is voor de kleinere APS-C sensor.
              De Fuji 55-200 is een heel goede lens, maar niet zo goed als de 50-140 2.8 ... en die laatste blinkt uit in zowel bouwkwaliteit met o.a.zeer soepele zoomring, AF speed, bokeh, WR en... prijs.

              De Fuji 35 1.4 is een fantastisch klein licht objectief met uitstekende beeldkwaliteit en zeer mooie achtergrondonscherpte.
              Zeer scherp op 1.4.
              Een beetje luidruchtig en frontelement kan soms iets uitsteken bij close AF.

              Alternatief voor de 35 1.4 is de 35 2.0.. mooie bokeh maar mist toch wat karakter vind ik persoonlijk.
              WR is pluspunt.
              Close focus scherpte op 2.0 vanaf minder dan 1 meter wordt altijd minder.

              Alle lenzen zijn hier getest... dus geen info van het internet
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                @ Funky

                Wat bedoel je in feite met "...mist op een crop camera zijn karakter..." of "...de 35 2.0.. mooie bokeh maar mist toch wat karakter..."?
                Wat mis ik hier?...ik heb beide lenzen nml.

                Comment


                • #38
                  Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  @ Funky

                  Wat bedoel je in feite met "...mist op een crop camera zijn karakter..." of "...de 35 2.0.. mooie bokeh maar mist toch wat karakter..."?
                  Wat mis ik hier?...ik heb beide lenzen nml.

                  Goed dat je het vraagt w00ha.
                  Het is altijd moeilijk om zoiets te omschrijven met woorden.

                  De 35 1.4 is één van mijn favoriete lenzen.
                  De extreme scherpte in het centrum in combinatie met de 1.4 laat je net toe om iets meer te isoleren dan de 35 2.0.
                  Voor mij lijken de beelden van de 35 2.0 vlakker, minder pop en wow.
                  De 35 1.4 is ook scherper in close up op 1.4 dan de 35 2.0 op 2.0
                  Vanaf 1 meter neemt de scherpte af, niet zo erg als de 23 2.0 .. maar genoeg voor mij om de 35 1.4 als voorkeur te hebben.
                  De x100f lens is hier in hetzelfde bedje ziek (het ergste van allemaal)
                  Voor mijn gebruik prefereer ik dus de 35 1.4 ..
                  Het is niet dat een 1.4 iets speciaal is... maar de combinatie van uitstekende Bokeh, compactheid, laag gewicht en scherpte.. maakt voor mij dat deze lens tot één van mijn favorieten behoort.
                  Klein detail... de 35 1.4 komt nu ook met de betere lensdop (type 16-55 2.8)

                  Ik weet dat er sommige de 35 2.0 prefereren en daar zijn ook goede redenen voor.
                  De lens is nog kleiner en lichter (door de 2.0)
                  De weather sealing
                  Snelle AF (behalve in low light) (niet zo snel als de 16 1.4 of de 16-55 2.8)
                  De veel stillere AF
                  Veel goedkoper
                  Betere lensdop (tegenover de eerste versies 35 1.4)
                  De veel betere en stroevere diafragma ring


                  Wat de 70-200 betreft
                  Voor mij hoort die op een FF camera voor hetgeen ze gemaakt is.
                  Ik verwacht van een 70-200 voor FF de beeldhoeken die daar mee gepaard gaan .. equivalent van wat ik van de 50-140 verwacht of visa versa.

                  Maar het belet niet dat je die op een crop kan gebruiken ... das dan ieder zijn keuze.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Goed dat je het vraagt w00ha.
                    Het is altijd moeilijk om zoiets te omschrijven met woorden.

                    De 35 1.4 is één van mijn favoriete lenzen.
                    De extreme scherpte in het centrum in combinatie met de 1.4 laat je net toe om iets meer te isoleren dan de 35 2.0.
                    Voor mij lijken de beelden van de 35 2.0 vlakker, minder pop en wow...

                    Wat de 70-200 betreft
                    Voor mij hoort die op een FF camera voor hetgeen ze gemaakt is.
                    Ik verwacht van een 70-200 voor FF de beeldhoeken die daar mee gepaard gaan .. equivalent van wat ik van de 50-140 verwacht of visa versa.

                    Maar het belet niet dat je die op een crop kan gebruiken ... das dan ieder zijn keuze.
                    Ik merk dat je graag de hoeken wat opzettelijk minder scherp wenst?
                    De Mitakon is daar extreem in, geeft een speciaal karakter, dat wel.

                    Ik prefereer liever consistente scherpte, welke de 35mmF2 heeft.
                    De 35mmf1.4 is wat aan de luide kant, maar de F2 heeft nogal last van focus breathing.

                    En de 70-200 is scherp vol open tot in de hoeken op alle brandpunten. Weer mijn ding, maar niet voor u

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Kijk eens bij Kamera express, een nieuwe X-H1 voor 1429€! (als enigste op de markt zo goedkoop), ik zou persoonlijk de X-T3 nu niet kopen zonder stabilisatie, zeker als je ziet dat de meeste mooie primes bij Fuji niet gestabiliseerd zijn.
                      Goh Rudy, moest je dit nu melden?

                      Nu de specs van de X-T3 vrijwel volledig bekend zijn, en de introductieprijs vermoedelijk niet lager dan 1429 € zal zijn (misschien zelfs aardig wat hoger) heb ik er een nachtje over geslapen en ben ik vanmorgen bij Kamera-Express de X-H1 aan 1429 € gaan halen. Ik moet er nog mee aan de slag en kan er dus nog weinig over zeggen (maar dat zou trouwens volledig off-topic zijn). Er zijn uiteraard punten waar de X-T3 beter in zal zijn, maar aangezien ik weinig actie fotografeer zijn ze voor mij niet zo belangrijk. Trouwens daar is de X-H1 ook nog zo slecht niet in.

                      Wanneer ik nu terug op de site van Kamera-Express ga kijken, is de prijs aangepast en kost de X-H1 (na aftrek van de tijdelijke korting van 250 €) 1649 €.
                      Goed dat ik niet gewacht heb en bedankt voor de tip Rudy!
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                        Proficiat! Ik ben net met de mijne in Parijs👍👍 wel raar die prijzenpolitiek van kamera express. Stond al een week of 2 aan die 1429€. Soit, ik wens je er veel plezier mee!
                        Ps, ik heb er nog een grip voor die ik niet gebruik...als je ooit belangstelling zou hebben.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                          Bedankt iedereen voor de goede feedback ivm Fuji-opties.

                          Ondertussen zie ik deze ok bij Art&Craft.nl de X-H1 voor 1429, maar wel nog met minder garantie (bij Kamera Express trouwens ook nog aan lage prijs).

                          Ben ondertussen e.e.a. aan het vergelijken geweest natuurlijk, en er zijn toch wel wat bedenkingen waar ik nog mee zit. De X-H1 heeft wel beeldstabilisatie inderdaad, maar is meteen ook bijna even groot als een A7-II of III, en ik wou eigenlijk eerder terug naar iets kleiners. Nog steeds vrij duur ook. Binnen een paar maanden kan ik voor ongeveer dat bedrag waarschijnlijk wel een A7-III tweedehands vinden. Vanuit dat oogpunt hou ik ook mijn 24-70 en 70-200 nog, om op termijn misschien toch terug gemakkelijk naar FF te kunnen.

                          Dus was het de bedoeling intussen te zien of iets kleiners met aps-c voldoende zou zijn. Op termijn kan ik dan nog altijd de FF-lenzen verkopen. X-T formaat zag er daarom wel interessant uit, in combinatie met niet al te grote lenzen dus. Vooral iets als een 18-55 of 35mm vind ik dan interessant. Of die 55-200 er dan bij moet, daar moet ik nog even over denken. Die 10-24 zou ook nog wel interessant kunnen zijn.

                          Als ik zo de review en tests van a6300, a6500, X-T2 en X-H1 vergelijk, bv. van DPR, dan vind ik het absoluut geen gemakkelijke keuze. De bottomline van DPR geeft ook aan wat mijn gevoel zegt als ik de tests en commentaren zie: X-T2 en a6300 gold, X-H1 en a6500 silver.
                          De a6300 kost geen €700 meer, incl. LCD-bescherming en kitlens zelfs; een X-T2 nog 999, en voor de andere twee gaan we naar 1400...
                          De 16-50 pancake-lens zou wel weinig gebruikt worden, maar levert een beetje dichtgeknepen toch ook wel goede beelden af, en het blijft op die manier de kleinste apc-c-oplossing, dus gewoon heel handig. Ik moet eerlijk zeggen dat het werken met een Nex vroeger of een a6xxx-reeks nu me als gegoten zit. Ik stel telkens het toestel op identiek dezelfde manier in, en het werken ermee wordt meteen een automatisme, en de output voor mij in elk geval heel voorspelbaar en betrouwbaar. Op zich voor iemand met een andere voorervaring allemaal niet relevant natuurlijk, maar bij mij speelt het wel mee bij dit soort keuze.

                          Iets anders nog: wat de X-T2 betreft: wat bedoelt DPR hiermee ?
                          "Autofocus is one of the X-T2's most dramatically improved aspects, particularly in terms of continuous autofocus. The camera's Zone and Wide/Tracking modes are competitive with many of its contemporaries (the Nikon D500 stands out as significantly better). However, this performance isn't maintained with all lenses and it also dips significantly as light levels fall or when face detection is enabled, so you won't always gain its full capability."

                          Met welke lenzen werkt AF dan helemaal goed, of met welke minder ?

                          Tja... Kiezen hé. De a6300 is besteld en wordt normaal deze namiddag afgeleverd. Ik moet dus straks even beslissen of de doos open ga maken, ofwel ze terugstuur en richting X-T2 (of meteen -3) ga... Het zal natuurlijk kriebelen om ze open te maken er mee te spelen.
                          Last edited by K-2; 5 september 2018, 12:28.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Goed dat je het vraagt w00ha.
                            Het is altijd moeilijk om zoiets te omschrijven met woorden.

                            De 35 1.4 is één van mijn favoriete lenzen.
                            De extreme scherpte in het centrum in combinatie met de 1.4 laat je net toe om iets meer te isoleren dan de 35 2.0.
                            Voor mij lijken de beelden van de 35 2.0 vlakker, minder pop en wow.
                            De 35 1.4 is ook scherper in close up op 1.4 dan de 35 2.0 op 2.0
                            Vanaf 1 meter neemt de scherpte af, niet zo erg als de 23 2.0 .. maar genoeg voor mij om de 35 1.4 als voorkeur te hebben.
                            De x100f lens is hier in hetzelfde bedje ziek (het ergste van allemaal)
                            Voor mijn gebruik prefereer ik dus de 35 1.4 ..
                            Het is niet dat een 1.4 iets speciaal is... maar de combinatie van uitstekende Bokeh, compactheid, laag gewicht en scherpte.. maakt voor mij dat deze lens tot één van mijn favorieten behoort.
                            Klein detail... de 35 1.4 komt nu ook met de betere lensdop (type 16-55 2.8)

                            Ik weet dat er sommige de 35 2.0 prefereren en daar zijn ook goede redenen voor.
                            De lens is nog kleiner en lichter (door de 2.0)
                            De weather sealing
                            Snelle AF (behalve in low light) (niet zo snel als de 16 1.4 of de 16-55 2.8)
                            De veel stillere AF
                            Veel goedkoper
                            Betere lensdop (tegenover de eerste versies 35 1.4)
                            De veel betere en stroevere diafragma ring


                            Wat de 70-200 betreft
                            Voor mij hoort die op een FF camera voor hetgeen ze gemaakt is.
                            Ik verwacht van een 70-200 voor FF de beeldhoeken die daar mee gepaard gaan .. equivalent van wat ik van de 50-140 verwacht of visa versa.

                            Maar het belet niet dat je die op een crop kan gebruiken ... das dan ieder zijn keuze.
                            Volledig mee akkoord ! Heb zowel de f2 als de 1.4 versie, maar gebruik de f2 zeer zelden ! de 1.4 heeft een bepaalde "signatuur" die vooral tot uiting komt bij foto's met "mooi licht", daarmee bedoel ik bvb tegenlicht, wat flair, etc... heeft iets " magisch".

                            Vind over het algemeen het arsenaal objectieven van Fuji (te) scherp ! Meesten zullen daar genoegen mee nemen , maar ik prefereer dat accentje karakter !

                            Wist je trouwens dat Leica, toch wel een schoolvoorbeeld van glas dacht ik zo!? blijkbaar met opzet zorgde voor wat "imperfectie " ! ? ( ben de bron even kwijt maar zou me niets verwonderen !)
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                              ...

                              Wist je trouwens dat Leica, toch wel een schoolvoorbeeld van glas dacht ik zo!? blijkbaar met opzet zorgde voor wat "imperfectie " ! ? ( ben de bron even kwijt maar zou me niets verwonderen !)
                              Panasonic-Leica, de 25mm F1.4 (MFT) heeft dat ook.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                Panasonic-Leica, de 25mm F1.4 (MFT) heeft dat ook.
                                Ah, wist ik niet ! ? Dus ze preferen een minder perfect performeren, over labotechnische betere resultaten ! ?
                                Vind ik zelf wel een mooie filosofie !
                                Groetjes

                                Lukathi

                                Comment

                                Working...
                                X