Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm x-t2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm x-t2

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dan liever bij mijn huisleverancier regulus.
    http://www.fotocoudenys.be/cameras/s...fujifilm-x-t2/
    Inderdaad Geert,ik ben daar zeker al 30 jaar tevreden klant!
    H.

    Comment


    • #17
      Re: Fujifilm x-t2

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Dan liever bij mijn huisleverancier regulus.
      http://www.fotocoudenys.be/cameras/s...fujifilm-x-t2/
      Kan ik begrijpen maar sommigen schijnen hier zo gehaast, nog erger dan met het vliegend ... LOL !

      Comment


      • #18
        Re: Fujifilm x-t2

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Kan ik begrijpen maar sommigen schijnen hier zo gehaast, nog erger dan met het vliegend ... LOL !
        FB bericht:

        FOTO COUDENYS
        Voor zij die echt niet kunnen wachten: de X-T2 is uit voorraad leverbaar!!!

        Comment


        • #19
          Re: Fujifilm x-t2

          Vermits mijn x-t1 toch al serieuze gebruikssporen begon te krijgen en ik de omruilings aanbieding van konijnenberg toch wel interessant vond heb ik maar een x-t2 gekocht. Zeker en vast een Verfijnde xt1 zo op het eerste gezicht. Veel meer kan ik nog niet zeggen.

          Comment


          • #20
            Re: Fujifilm x-t2

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Als ik een nieuwe camera koop dan wil ik er wel eentje waar de teller begint op 1 en niet op honderd en zoveel ...
            +1

            Je betaalt ook voor een nieuw product !
            Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

            Comment


            • #21
              Re: Fujifilm x-t2

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Vermits mijn x-t1 toch al serieuze gebruikssporen begon te krijgen en ik de omruilings aanbieding van konijnenberg toch wel interessant vond heb ik maar een x-t2 gekocht. Zeker en vast een Verfijnde xt1 zo op het eerste gezicht. Veel meer kan ik nog niet zeggen.
              Nice
              Ben wel benieuwd naar je bevindingen...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #22
                Re: Fujifilm x-t2

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Nice
                Ben wel benieuwd naar je bevindingen...
                ik ben er tevreden mee ...autofocus is beter geworden. Met de xt1 en 100-400 had ik toch regelmatig dat die om onduidelijke reden toch niet wou focussen. Nu is het instant en vrij goed. Ook bewegende onderwerpen zit 't OK

                Ik had wel af en toe 't gevoel dat die anders reageert dan de xpro2 in de belichting. Soms had ik 't gevoel dat die underexposure deed.
                Bv deze ... in volle zon deed die het perfect, schaduw en hooglichten detail, voor zo'n harde zon vind ik het zelfs beter dan verwacht.
                Maar dan de volgende foto iemand volledig in schaduw vond ik onderbelicht. Ook histogram lijkt me daarin gelijk te geven.
                Oké in lightroom direct gefixed, of met EV direct aangepast maar als je in JPG fotografeert dan is het wel lastiger.
                En ik vond het gewoon niet logisch bij momenten..maar moet nog meer uittesten of het niet user-error is


                Comment


                • #23
                  Re: Fujifilm x-t2

                  Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                  Soms had ik 't gevoel dat die underexposure deed.
                  Bv deze ... in volle zon deed die het perfect, schaduw en hooglichten detail, voor zo'n harde zon vind ik het zelfs beter dan verwacht.
                  Maar dan de volgende foto iemand volledig in schaduw vond ik onderbelicht. Ook histogram lijkt me daarin gelijk te geven.
                  Oké in lightroom direct gefixed, of met EV direct aangepast maar als je in JPG fotografeert dan is het wel lastiger.
                  En ik vond het gewoon niet logisch bij momenten..maar moet nog meer uittesten of het niet user-error is
                  Lijkt wel iets van deze tijd, zelfde verhaal met mijn nieuwe Nikon D500, in sommige omstandigheden is tot een volle stop overbelichten nodig,
                  maar steeds wel perfect te redden in nabewerking.
                  Maar in ieder geval liever dat dan een uitgebrand gebied dat je moeilijker of niet meer kan redden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fujifilm x-t2

                    De X-T2 ziet er positief uit maar ik ben voorzichtig met mijn uitspraken.
                    C-AF ... velen zijn er benieuwd naar.
                    Heb nog niet veel kunnen testen (ik moet nog werken ook :-) )

                    Snelle test gedaan... niet extreem (nog niet)
                    C-AF met middelste punt... Burst mode 5FPS, goede lichtomstandigheden s'morgens.. onderwerp Auto's en Vrachtwagens
                    Missers : geen op 120 foto's... geen enkele.

                    4K even uitgeprobeerd ... voor Fuji serieuze vooruitgang voor video en weinig crop op 4K ( niet zoals de D500)

                    Hoge iso's ... op zijn minst een stop beter dan de vorige generatie Fuji's.
                    Iso 25600 bruikbaar ... ruis stoort minder dan op andere camera's (jPeg) .. lijkt op filmruis..

                    Zoeker : tevreden mee maar mocht hogere resolutie zijn bij zo'n sterke vergroting, maar beeld is helder en refresh is goed ( zonder grip)

                    Video: "de shutter knop" als "video knop" gebruiken lijkt me geen goed idee op het eerste gezicht, er zit een klik in je videoclips bij starten en stoppen waarschijnlijk te wijten aan de veer van de shutter knop... (andere knop voor video toewijzen is oplossing)
                    maar dit euvel heb ik ook nog niet uitgebreid getest.

                    Voor mij is Fuji een blijver... en zeker deze X-T2 ( en hier zijn al een hoop camera's over de vloer gegaan... van DSLR's, compact, M43 enz ..)
                    Heb hem gekocht met de 18-55... de lens is een pareltje en uitstekende match voor de X-T2... en nog eens prima voor video.
                    De 18-55 is een must-have voor deze X-T2

                    Tja.. de algemene beeldkwaliteit moet ik niemand meer overtuigen zeker ?
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fujifilm x-t2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Nice
                      Ben wel benieuwd naar je bevindingen...
                      Gisteren de camera zelfs niet vast gehad, heb het een beetje druk voor het moment. Maar dit weekend zal er wel wat ervaring mee hebben en ook wat voetbal voor actie wat de meesten zal interesseren veronderstel ik. Ter info met x=t1 had ik ook geen echte problemen met voetbal alleen gebruikte ik geen af-c maar af-s met focus priority

                      Grootste probleem dat ik had was met de zoeker die de actie niet echt kon volgen. Ben dus vooral benieuwd wat dit gaat geven met x-t2 aan in CH met 11 fps en zeker ook de CL aan 5fps die waarschijnlijk de ideale setting voor mij zal worden bij actie. Maar 11 fps dat is echt wel impressionant dat kan ik zeggen. Ik vrees wel dat ook deze mijn zoeker probleem ook niet echt gaat oplossen.

                      Moet nog wel eens opzoeken of mijn lenzen geen nieuwe update nodig hebben met x-t2 weet iemand dat zo uit zijn hoofd?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fujifilm x-t2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Gisteren de camera zelfs niet vast gehad, heb het een beetje druk voor het moment. Maar dit weekend zal er wel wat ervaring mee hebben en ook wat voetbal voor actie wat de meesten zal interesseren veronderstel ik. Ter info met x=t1 had ik ook geen echte problemen met voetbal alleen gebruikte ik geen af-c maar af-s met focus priority
                        AF-S moet idd kunnen. Succes zal misschien een beetje afhankelijk zijn van de looprichting en-snelheid.
                        Focus priority is bij mij altijd ingesteld. Ik zie het nut niet van release priority.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Grootste probleem dat ik had was met de zoeker die de actie niet echt kon volgen. Ben dus vooral benieuwd wat dit gaat geven met x-t2 aan in CH met 11 fps en zeker ook de CL aan 5fps die waarschijnlijk de ideale setting voor mij zal worden bij actie. Maar 11 fps dat is echt wel impressionant dat kan ik zeggen. Ik vrees wel dat ook deze mijn zoeker probleem ook niet echt gaat oplossen.
                        Blackout is groter met de hogere burst rate. Continuous-low krijgt ook mijn voorkeur. Als je een beetje goed kan timen, is single shot ook te doen. Dat zal allemaal wel helpen om de zoeker responsief te houden.
                        Als je last had met tracking bij de X-T1 zou de nieuwe EVF toch een verbetering moeten zijn met de hogere refresh rate. Wat mij vooral interesseert, is hoe de EVF reageert na het nemen van een foto of een reeks foto's. Ik vind de X-T1 net te doen, maar een SLR maakt het meevolgen van je onderwerp uiteraard een pak eenvoudiger.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Moet nog wel eens opzoeken of mijn lenzen geen nieuwe update nodig hebben met x-t2 weet iemand dat zo uit zijn hoofd?
                        Volgens mij geen probleem. Lens firmwares zijn niet vernieuwd met de release van de X-T2...


                        Ik had ergens gedacht dat er misschien een lens-optimalisatie zou gebeuren in functie van de nieuwe AF met meer fasedetectie, maar misschien volgt dat later nog. Kan ook zijn dat het er al in zit, aangezien de X-Pro2 er al eventjes is.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fujifilm x-t2

                          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                          Met de xt1 en 100-400 had ik toch regelmatig dat die om onduidelijke reden toch niet wou focussen. Nu is het instant en vrij goed. Ook bewegende onderwerpen zit 't OK
                          Dat hoor ik alvast graag
                          De 100-400 is niet de makkelijkste lens, zeker als je er ook nog eens de TC tussen zet.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fujifilm x-t2

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Voor mij is Fuji een blijver... en zeker deze X-T2 ( en hier zijn al een hoop camera's over de vloer gegaan... van DSLR's, compact, M43 enz ..)
                            Heb hem gekocht met de 18-55... de lens is een pareltje en uitstekende match voor de X-T2... en nog eens prima voor video.
                            De 18-55 is een must-have voor deze X-T2
                            De 18-55 is hier al in huis. Ik zou hem durven ruilen voor een 18-135, maar dat is zeer persoonlijk omdat ik denk in functie van draagbaarheid en op stap gaan met 1 lens. Ik zou op termijn ook graag de 16-55 hebben, ondanks gewicht en omvang, omdat die 2mm extra voor mij veel lenswissels besparen. Ik hoef namelijk niet altijd extreem brede kijkhoeken maar nu grijp ik vaak naar de 10-24 voor die shots in het overgangsgebied.

                            Mijn must-have bij de X-T2 zou de grip zijn. Voor de batterijen, maar ook voor de balans met mijn 100-400 (en deels ook de 50-140).
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fujifilm x-t2

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                              De 18-55 is hier al in huis. Ik zou hem durven ruilen voor een 18-135, maar dat is zeer persoonlijk omdat ik denk in functie van draagbaarheid en op stap gaan met 1 lens. Ik zou op termijn ook graag de 16-55 hebben, ondanks gewicht en omvang, omdat die 2mm extra voor mij veel lenswissels besparen. Ik hoef namelijk niet altijd extreem brede kijkhoeken maar nu grijp ik vaak naar de 10-24 voor die shots in het overgangsgebied.

                              Mijn must-have bij de X-T2 zou de grip zijn. Voor de batterijen, maar ook voor de balans met mijn 100-400 (en deels ook de 50-140).
                              vandaar dat ik de X-T2 heb gekocht. Voor de grotere lenzen in combinatie met de batterygrip. De x-pro2 zal ik zeker blijven gebruiken maar vooral als 't rustiger / trager mag gaan.
                              Ps met de batterygrip krijg je ook een netaansluiting bij. Dan kun je gelijktijdig 2 batterijen in de grip opladen in 2 uur tijd

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fujifilm x-t2

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                                De 18-55 is hier al in huis. Ik zou hem durven ruilen voor een 18-135, maar dat is zeer persoonlijk omdat ik denk in functie van draagbaarheid en op stap gaan met 1 lens. Ik zou op termijn ook graag de 16-55 hebben, ondanks gewicht en omvang, omdat die 2mm extra voor mij veel lenswissels besparen. Ik hoef namelijk niet altijd extreem brede kijkhoeken maar nu grijp ik vaak naar de 10-24 voor die shots in het overgangsgebied.

                                Mijn must-have bij de X-T2 zou de grip zijn. Voor de batterijen, maar ook voor de balans met mijn 100-400 (en deels ook de 50-140).
                                Ge weet Pieter,
                                Ik hou van compactheid en de X-T2 is zo al een uit de kluiten gewassen systeemcamera.. maar Fuji is geen alleenstaand geval... EM1, GH4, GX8 zijn ook grote exemplaren en hebben een kleinere sensor.
                                Dus al bij al valt het nog mee.
                                Al die laatst voorgenoemde camera's zijn voor mij de "right size" net als de X-T2

                                In die context zie ik de 18-55 de perfect match.
                                Dit objectief heb ik onbewust nooit aandacht gegeven maar bij het bestellen van de X-T2 vond ik het toch wel een interessante deal (was 2 jaar geleden ook al in kit met de X-1.. maar dat weet je ook wel)
                                Eerlijk gezegd verwachte ik er niet teveel van... maar had wel goeie hoop vermits dit objectief in dezelfde lijn ligt met de 55-200 3.5-4.8.
                                Wat een kleine mooie zoomlens... zeer bevredigende beeldkwaliteit en mooie compacte constructie die niet groter uitvalt dan DSLR 3.5-5.6 modellen.
                                De beeldstabilisatie is voor mij een must ... niet altijd voor Foto maar wel voor video.

                                De 23 1.4 heb ik verkocht.. want ik weet op voorhand dat deze meer in de kast gaat liggen dan te gebruiken juist door de 18-55
                                Ik heb daar bewust voor gekozen... dus ja meer dan 2 stops verschil op 35 mm.. dan zal object isolatie nu moeilijker worden... tja keuze's...

                                Geloof me.. de 18-135 heb ik ook in acht genomen ... alleen al voor het bereik en de WS en uiteraard de IS.
                                Maar op 35 mm nog eens een stop trager (tegenover de 18-55) en het gewicht en grootte sprak me niet aan... maar ook dat is puur persoonlijk.

                                Er is niet zoiets als "dit is de beste lens voor de X-T"
                                Ieder heeft andere wensen en behoefte naargelang zijn stijl van fotografie en verandert met ideeën in de loop van ervaring en jaren eroverheen.

                                Wat de grip betreft..
                                Ik had er ééntje bij mijn Nikon D200 maar werd zelden gebruikt
                                Op mijn OMD EM1 idem (was er gratis bij in een promotie)

                                Maar zoals je zelf zegt.. voor de 100-400 perfect en ja.. drie accu's zonder te moeten omkijken.
                                Plus de Boost mode...
                                Dus ja de Grip van Fuji heeft wel wat te bieden en daar kan ik inkomen dat dit voor sommigen een "Must-have " is
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X