Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm x-t100 review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm x-t100 review

    Gedurende de laatste drie weken heb ik de nieuwe entry level FUJIFILM X-T100 getest.

    Mijn bevindingen kan je hier vinden:
    M ay 24, Fujifilm announced their newest "entry-level X-series camera, the X-T100 ! X-T100 with grip installed The X-T100 is w...


    Groeten,
    BJORN

  • #2
    Re: Fujifilm x-t100 review

    Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
    Gedurende de laatste drie weken heb ik de nieuwe entry level FUJIFILM X-T100 getest.

    Mijn bevindingen kan je hier vinden:
    M ay 24, Fujifilm announced their newest "entry-level X-series camera, the X-T100 ! X-T100 with grip installed The X-T100 is w...


    Groeten,
    BJORN
    De laatste tijd zie ik er steeds vaker tegenop om al mijn DSLR materiaal mee te sleuren waardoor de camera vaak thuis blijft. Ik overweeg daarom de aankoop vaan een compacte systeemcamera. De fujifilm x-t100 interesseert me wel om met een beperkt budget de overstap te maken. De camera is vanaf maandag 18 juni te koop. Volgens alle reviews is de camera beschikbaar in 3 kleuren maar op alle Belgische en Nederlandse sites die ik al bezocht heb zijn enkel de zwarte en grijze versie in presales. Weet iemand of de champagne gold versie ook op de Belgische markt komt. Bij een vintage style camera zoals de fuji range past wel een vintage champagne kleurtje.
    #girlswillbegirls
    Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm x-t100 review

      Oorspronkelijk geplaatst door Robynn Bekijk bericht
      De laatste tijd zie ik er steeds vaker tegenop om al mijn DSLR materiaal mee te sleuren waardoor de camera vaak thuis blijft. Ik overweeg daarom de aankoop vaan een compacte systeemcamera. De fujifilm x-t100 interesseert me wel om met een beperkt budget de overstap te maken. De camera is vanaf maandag 18 juni te koop. Volgens alle reviews is de camera beschikbaar in 3 kleuren maar op alle Belgische en Nederlandse sites die ik al bezocht heb zijn enkel de zwarte en grijze versie in presales. Weet iemand of de champagne gold versie ook op de Belgische markt komt. Bij een vintage style camera zoals de fuji range past wel een vintage champagne kleurtje.
      #girlswillbegirls
      Begrijp volledig wat je bedoeld; ik ben zelf 4 jaar geleden overgestapt van Nikon (Full frame D800/D700) naar Fujifilm X-series. Alle foto opdrachten plus eigen werk worden nu gedaan met X-series.
      De X-T100 is een goede eerste stap; Als ervaren fotograaf zou ik misschien eerder opteren voor een X-T2 (eventueel tweedehands) of X-T20; de processor op deze toestellen is toch een stuk sneller; anderzijds is de X-T100 zeker niet slecht voor zijn prijs.

      Geen idee of de Gold X-T100 in België beschikbaar zou zijn; woon zelf in Dubai, waar die binnenkort beschikbaar is

      Groeten
      BJORN

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm x-t100 review

        De Fujifilm X-T100 Champagne Gold is vandaag voorgesteld

        Deze is in pre-order te bestellen bij Amazon.co.uk.

        Fujifilm X-T100 Camera with XC15-45 mm Lens - Champagne Gold - by Fujifilm = £619.00 Prime
        Not in stock; order now and we'll deliver when available


        Ook even de gebruikshandleiding Nederlands van de Fujifilm X-T100 meegeven.


        Om de zeurpieten voor te zijn, deze is eveneens van toepassing voor het Donker Grijs/Zilver en Zwart model.
        Last edited by ASA 400; 18 juni 2018, 21:14. Reden: gebruikshandleiding

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm x-t100 review

          Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
          Begrijp volledig wat je bedoeld; ik ben zelf 4 jaar geleden overgestapt van Nikon (Full frame D800/D700) naar Fujifilm X-series. Alle foto opdrachten plus eigen werk worden nu gedaan met X-series.
          De X-T100 is een goede eerste stap; Als ervaren fotograaf zou ik misschien eerder opteren voor een X-T2 (eventueel tweedehands) of X-T20; de processor op deze toestellen is toch een stuk sneller; anderzijds is de X-T100 zeker niet slecht voor zijn prijs.

          Geen idee of de Gold X-T100 in België beschikbaar zou zijn; woon zelf in Dubai, waar die binnenkort beschikbaar is

          Groeten
          BJORN
          Ik was oorspronkelijk aan het twijfelen tussen de X-T20 en X-E3 maar toen de X-T100 werd aangekondigd leek dat me een prijsbewuste eerste stap richting systeemcamera. Ik ben er immers nog niet uit of ik een systeemcamera wil naast mijn DSLR of op termijn helemaal ga omschakelen. Voor mijn DSLR heb ik natuurlijk al een paar leuke lenzen en voor fuji moet ik terug bij 0 starten. Ik ben absoluut geen ervaren fotograaf vooral een enthousiaste amateur.
          Nu er cashback acties zijn op de X-T20 begin ik wel weer te twijfelen. Belangrijkste specs voor mij zijn compact, een goede image quality en verwisselbare lenzen.
          Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm x-t100 review

            Oorspronkelijk geplaatst door Robynn Bekijk bericht
            Ik was oorspronkelijk aan het twijfelen tussen de X-T20 en X-E3 maar toen de X-T100 werd aangekondigd leek dat me een prijsbewuste eerste stap richting systeemcamera. Ik ben er immers nog niet uit of ik een systeemcamera wil naast mijn DSLR of op termijn helemaal ga omschakelen. Voor mijn DSLR heb ik natuurlijk al een paar leuke lenzen en voor fuji moet ik terug bij 0 starten. Ik ben absoluut geen ervaren fotograaf vooral een enthousiaste amateur.
            Nu er cashback acties zijn op de X-T20 begin ik wel weer te twijfelen. Belangrijkste specs voor mij zijn compact, een goede image quality en verwisselbare lenzen.
            Ik heb het ook geprobeerd, van Canon 5D Classic naar Fujifilm X-T1.
            Ik heb eerst mijn 50D verkocht voor ik de X-T1 heb gekocht en het eerste jaar had ik daar erg veel spijt van.
            Ik vond de X-T1 precies al zo vreemd en vooral die zoeker.
            Heb toch doorgezet en nu zou ik die X-T1 niet meer willen missen. Heb er zelfs een X-E2s bijgekocht en dat was weeral gewoon worden en ook die blijf ik houden.
            Na dat ik de fuji gewoon was wou ik mijn 5D zelfs kwijt maar omdat ik er belachelijk weinig voor kreeg heb ik die gehouden.
            Ondertussen heb ik nu ook een 5D Mark III met een 17-40 die ik al had en onlangs aanvulde met een 24-70 f/4.
            Ik ben nu zelfs aan het sparen voor een 70-300mm.

            Als je het dus niet helemaal zeker bent misschien beginnen met een tweede hands want velen na mij hebben het geprobeerd maar hebben teruggegrepen naar een DSLR.
            Dus voorzichtig proberen of misschien eens goed uittesten?
            Ik blijf getrouw aan Canon maar ben zeer tevreden met mijn Fuji's.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X