Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FujiFilm lens

    Men heeft mij verteld dat de lenzen van FujiFilm niet al te best zijn bij het inzoomen. Iemand daar ervaringen mee? En als dat zo is, is het dan met de nieuwe (dacht ik toch) S7000 niet opgelost?
    Deze heeft 6x zoom ipv de 10x zoom bij de S5000 (waar men over vervorming sprak bij hard inzoomen).

    Of heeft er iemand alternatieven? De Nikon CP5700 is me wat te duur. Het moet liefst een camera zijn met een zo grote mogelijke optische zoom (minstens 6x) en liefst 4MP and up. Het zou CF-kaartjes moeten ondersteunen omdat m'n broer deze kaartjes ook heeft en we regelmatig bij elkaar kunnen gaan lenen ipv een hele hoop te kopen.
    Prijs tussen de 600 en de 750€.

    De FujiFilm FinePix S7000 lijkt me een heel degelijk toestel, maar als er vervorming op de lens zit...

    Alvast bedankt,

    Garfield007
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

  • #2
    Misschien is de Minolta Z1 iets ??
    Ze maken mooie lenzen.
    Kijk even op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=30602
    Daar staan wat resultaten.


    Natuurlijk is er dan de Panasonic Lumix DMC-FZ10.
    Een erg mooie camera voor een prijsje tussen de 500 en de 600 euro.
    Over de lens wat jou aangaat: Leica DC VARIO-ELMARIT lens met 13 elementen in 8 groepen en 3 asferische lenzen.
    Gewoon topglas dus.
    Zie ook: http://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_444.html
    Succes met de keus

    Originally posted by garfield007
    Men heeft mij verteld dat de lenzen van FujiFilm niet al te best zijn bij het inzoomen. Iemand daar ervaringen mee? En als dat zo is, is het dan met de nieuwe (dacht ik toch) S7000 niet opgelost?
    Deze heeft 6x zoom ipv de 10x zoom bij de S5000 (waar men over vervorming sprak bij hard inzoomen).

    Of heeft er iemand alternatieven? De Nikon CP5700 is me wat te duur. Het moet liefst een camera zijn met een zo grote mogelijke optische zoom (minstens 6x) en liefst 4MP and up. Het zou CF-kaartjes moeten ondersteunen omdat m'n broer deze kaartjes ook heeft en we regelmatig bij elkaar kunnen gaan lenen ipv een hele hoop te kopen.
    Prijs tussen de 600 en de 750€.

    De FujiFilm FinePix S7000 lijkt me een heel degelijk toestel, maar als er vervorming op de lens zit...

    Alvast bedankt,

    Garfield007

    Comment


    • #3
      Volgens mij heeft de S7000 dezelfde lens als de S602z (6x zoom), en dus niet de 10x zoomlens van de S5000, die inderdaad véél minder goed zou presteren

      Comment


      • #4

        Originally posted by Outdoorinfo.nl
        Misschien is de Minolta Z1 iets ??
        Zou liefst iets meer MP hebben. Zou toch willen vergroten naar A4. Mijn vriendin doet lagere school (lerares he ) en moet soms fotos hebben om te laten zien in de klas...

        Natuurlijk is er dan de Panasonic Lumix DMC-FZ10.
        Inderdaad. Die had ik ook al opgemerkt zonet. Ziet er een hele goede digicam uit. Wanneer wordt hij verwacht? In Amerika in November. En bij ons? (Duitsland-België-Nederland)

        Bedankt voor je reactie!

        Garfield007
        Garfield007 **BD0188BE**
        Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

        Comment


        • #5
          Voor A4 heb je geen gigantisch aantal megapixels nodig hoor

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tony smeT
            Voor A4 heb je geen gigantisch aantal megapixels nodig hoor

            Mee akkoord, maar is het voor eventuele vergrotingen ook nog aan te raden om nen 3.3MP te nemen? (vergrotingen zo rond de 20x25)

            Garfield007
            Garfield007 **BD0188BE**
            Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

            Comment


            • #7
              Een A4 is 11.7" x 8.3" (inches)

              Een 3mp is afgerond 2000 x 1500 pixels

              Ruwweg heb je dan 175dpi, volgens mij ruim voldoende hoor!?


              Ik heb hier zelfs een uitvergroting van 50x70cm hangen
              Van dichtbij is dat inderdaad niet meer haarscherp, maar hoe groter de afdruk hoe verder je in principe er van af blijft staan hé...


              Comment


              • #8
                Soms is lichte korrel geen probleem
                De afdruk wordt er zachter door.
                Een schilderij moet je ook van een afstand zien anders zie je ook de verfstrepen.
                Ga je voor meer details dan zou ik toch minimaal 3 a 4Mp nemen.
                Druk je niet meer af dan 13x18 dan is 3M meer dan zat.
                Nog meer Mp kost dan alleen maar meer opslag en vertraging.

                Originally posted by Tony smeT
                Een A4 is 11.7" x 8.3" (inches)

                Een 3mp is afgerond 2000 x 1500 pixels

                Ruwweg heb je dan 175dpi, volgens mij ruim voldoende hoor!?


                Ik heb hier zelfs een uitvergroting van 50x70cm hangen
                Van dichtbij is dat inderdaad niet meer haarscherp, maar hoe groter de afdruk hoe verder je in principe er van af blijft staan hé...



                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tony smeT
                  Volgens mij heeft de S7000 dezelfde lens als de S602z (6x zoom), en dus niet de 10x zoomlens van de S5000, die inderdaad véél minder goed zou presteren

                  Kan er iemand dit bevestigen? Dat zou de S7000 natuurlijk wel uit een slecht daglicht halen...

                  Garfield007
                  Garfield007 **BD0188BE**
                  Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                  Comment


                  • #10
                    De verwachtingen zijn inderdaad dat de s7000 dezelfde lens zal gebruiken als de s602. Hopelijk hebben ze die nog wat aangepast om die 6MP goed te kunnen "voeden".

                    Ik print in elk geval regelmatig foto's af op A4 (ik heb nen 602), en zonder PP komt dat er meer dan behoorlijk uit (afgeprint op nen HP959, en meestal op HP papier). Meestal zijn dat dan ook foto's op 3MP Fine, en nog niet eens naar de geïnterpoleerde 6MP.

                    Als je dat type camera zoekt, dan kan ik de S7000 alvast aanraden op basis van de S602Z. 't Is natuurlijk nog afwachten voor de "real-life" prestaties want op dit moment zijn de meningen verdeeld over de vrijgegeven test-foto's. Maar daar zal de krankzinnige marketingafdeling van Fuji wel voor iets tussen zitten, want die slaan regelmatig blunders (foto's lijken nl. niet op de meest geschikte setting genomen...)
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Als je echt wil weten raad ik je aan om voor deze en voor meer vragen naar http://www.fuji.nl/fu_co_00.htm te gaan.
                      Stuur ze hier gewoon een mailtje.

                      Originally posted by garfield007
                      Originally posted by Tony smeT
                      Volgens mij heeft de S7000 dezelfde lens als de S602z (6x zoom), en dus niet de 10x zoomlens van de S5000, die inderdaad véél minder goed zou presteren

                      Kan er iemand dit bevestigen? Dat zou de S7000 natuurlijk wel uit een slecht daglicht halen...

                      Garfield007

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Outdoorinfo.nl
                        Als je echt wil weten raad ik je aan om voor deze en voor meer vragen naar http://www.fuji.nl/fu_co_00.htm te gaan.
                        Stuur ze hier gewoon een mailtje.
                        Bedankt!
                        Mailtje is weg

                        Garfield007
                        Garfield007 **BD0188BE**
                        Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                        Comment


                        • #13
                          Hou ons hier ook op de hoogte hé, Mr Bond ... Garfield Bond

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tony smeT
                            Hou ons hier ook op de hoogte hé, Mr Bond ... Garfield Bond

                            Tuurlijk !!
                            Wat had je anders gedacht van een trouw lid van BD...
                            (probeer da toch. Helaas SD-dagen enzo zit er nog niet in voor mij, mss binnenkort met m'n nieuwe camera )

                            Garfield007
                            Garfield007 **BD0188BE**
                            Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                            Comment


                            • #15
                              Voor de SD's heb je echt geen superkanon nodig hoor, met je S50 ben je ook méér dan welkom

                              Comment

                              Working...
                              X