Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm FinePix S3 Pro Review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm FinePix S3 Pro Review

    vandaag op http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms3pro/
    Als je bij de conclusie kijkt :
    "Above Average"

    Daar had ik toch meer van verwacht.

  • #2
    Re: Fujifilm FinePix S3 Pro Review

    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
    vandaag op http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms3pro/
    Als je bij de conclusie kijkt :
    "Above Average"

    Daar had ik toch meer van verwacht.
    De eindquoteringen op dpreview maken soms gekke bokkesprongen... Nu waar Fuji het meest problemen mee zal krijgen is de prijs... Die is volgens mij een €800 te hoog (grip even meegerekend)...
    Toch vind ik de foto's van een heel hoog niveau en als je ziet wat er in die RAW-files zit....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm FinePix S3 Pro Review

      Iedereen op het forum verwijst altijd naar dpreview voor reviews van camera's.
      En als er dan al eens een dure camera als minder wordt beschouwd zijn het bokkesprongen ???
      Beetje rare uitleg van je, Cooma.

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm FinePix S3 Pro Review

        Te duur die S3....
        Afgezien van de mooie foto's die deze camera zal leveren.
        Ik vind hem ook lelijk...maar dit is in feite geen erg belangrijke optie.

        Fuji zal met iets anders moeten komen om kopers te verleiden
        Het is teveel van hetzelfde (S2 versus S3) en ik vrees ook dat de minieme
        meerwaarde de kostprijs niet rechtvaadigt.
        Al is die meerwaarde de betere dynamic range maar als ik Phil A. goed lees
        kun je daar weinig van gebruik maken en enkel in de highlights....

        Er zijn andere spelers op de markt die even goed zijn (maar) plus een
        moderne body hebben, sneller werken en een betere aankoopprijs hebben.

        Ik houd het nog bij mijn S2 (en D70).
        Last edited by theokus; 17 maart 2005, 01:34.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm FinePix S3 Pro Review

          Alhoewel ik Cooma volg dat de eindbeoordeling soms rare dingen doet in dpreview. Is er meestal toch wel een verklaring voor te vinden. Maar dat betekent natuurlijk niet dat jij er akkoord mee moet zijn. Dat is juist het goeie aan dpreview en het digitale. Je hebt veel tot je beschikking en kan zelf je eigen besluiten trekken.

          Anderzijds is het hier duidelijk waarom hij maar above average krijgt. De prijs. De feature die hij meer heeft DR wordt gecompenseerd door de oude body. En vermits hij 1000€ meer kost is hij dus te duur. Anderzijds je moet zelf kijken wat voor jou belangrijk is. Want alleen zaken die voor jou van belang zijn tellen mee. En voor jou kan hij dus gerust 1000€ meer waard zijn. Maar dpreview moet naar alles kijken natuurlijk.

          De DR wide is zeker nuttig hoor theokus. En je kan er altijd gebruik van maken. Je moet alleen iets meer belichten voor de schaduwen dan in de gewone stand vermits hij het detail in de highlights toch nog kan weergeven wat hij in de normale stand niet kan.

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm FinePix S3 Pro Review

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            Iedereen op het forum verwijst altijd naar dpreview voor reviews van camera's.
            En als er dan al eens een dure camera als minder wordt beschouwd zijn het bokkesprongen ???
            Beetje rare uitleg van je, Cooma.
            De uitleg van Kevlar mag je in het achterhoofd houden, want dat is een goede basis. De reviews van Phil zijn voor mij altijd leidend, zijn eindbeoordeling niet! Enerzijds omdat die dikwijls nogal gekleurd zijn (ik heb op dpreview nog nooit iets slechts gezien van een Canon bijvoorbeeld) en anderzijds omdat zijn criteria niet de jouwe hoeven te zijn! Zoals Kevlar zegt: voor de ene is hij €1.000 te duur want je gebruikt die DR niet, voor anderen is dat net het verkoopsargument...

            Reviews blijven persoonsgebonden! De technische testen (beeldkwaliteit, snelheid, etc.) zijn voor mij het belangrijkste, de features kunnen afhankelijk van de gebruiker de cam net wel of net niet interessant maken...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm FinePix S3 Pro Review

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              De uitleg van Kevlar mag je in het achterhoofd houden, want dat is een goede basis. De reviews van Phil zijn voor mij altijd leidend, zijn eindbeoordeling niet! Enerzijds omdat die dikwijls nogal gekleurd zijn (ik heb op dpreview nog nooit iets slechts gezien van een Canon bijvoorbeeld) en anderzijds omdat zijn criteria niet de jouwe hoeven te zijn! Zoals Kevlar zegt: voor de ene is hij €1.000 te duur want je gebruikt die DR niet, voor anderen is dat net het verkoopsargument...

              Reviews blijven persoonsgebonden! De technische testen (beeldkwaliteit, snelheid, etc.) zijn voor mij het belangrijkste, de features kunnen afhankelijk van de gebruiker de cam net wel of net niet interessant maken...
              Goed gesproken...
              Als enthousiast S2-gebruiker keek ik ook uit naar de veelbelovende S3. Maar, zoals hier reeds gesteld, de prijs valt mij toch wat tegen, de snelheid ook. En wat meer is - en dat is een beetje een nadeel voor de Fuji-aandeelhouders - die Fuji S2 is nog lang niet uitgezongen. Het blijft een performant toestel dat de vergelijking met andere, jongere camera's nog best kan doorstaan.

              Dus, de weinige S2's die in de koopjeshoek aangeboden worden lijken mij aantrekkelijke koopjes...

              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm FinePix S3 Pro Review

                Persoonlijk had ik veel meer problemen met de Highly Recommended die de Olympus E300 kreeg, dan met deze.
                Hoe goed de Fuji ook is, hij heeft twee achillespezen, en dat is dat hij is gebouwd rond een (ondertussen ferm ouder wordende) analoge body die bvb. Nikons' i-TTL mist en het tweede is de prijs.

                Ik vind het een dijk van een camera (heb er op de PhotKina ff mee gespeeld) die plezant in de hand ligt en nu zit de fotokwaliteit (maar wie had anders verwacht?) ook ferm snor.
                Als Fuji nog iets aan die prijs kan doen (maar die super CCD zal niet goedkoop zijn om te produceren)...

                (wie zei er daar: 'te kleine zoeker'? )
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment

                Working...
                X