Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm FinePix ?+?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FujiFilm FinePix ?+?

De FujiFilm FinePix HS50EXR heeft een beetje mijn hart gestolen.
    Of toch maar die FujiFilm FinePix X-S1 die is wel 50€ duurder en valt een ietsie pietsie boven budget.
    Maar daar valt over te zoeken naar de goedkoopste winkel laters
    Maar toch maar vragen en hopen dat Fraciskine hier antwoord op weet.
    Ben het hele DSRL gedoe een beetje moe, wil zeggen dat wisselen van lenzen
    Weet het wel het hoort nu eenmaal bij de DSLR maar toch.

Mijn beperking buiten de prijs is ook dat de FujiFilm FinePix X-S1 geen scherm heeft dat ik kan omkeren (of heb ik het hier mis?)
    zodat ik niet steeds met wang tegen scherm schuur (mijn baard is hard en ben bang voor krassen)
    Zoals ik al heb opgezocht heeft de FujiFilm FinePix HS50EXR wel een scherm dat je volledig kan kantelen.
    Dus geen krassen van mijn baard.
    Zijn er al mensen met een van deze camera en wat zijn daar hun bevindingen van
    dank bij voorbaat

Edit mijn hobby is mijn kleinkinderen vast leggen op foto en/of video

Grts
    Bompie

Re: FujiFilm FinePix ?+?

Ik ken enkel de x-s1 en inderdaad, je kan dat scherm niet verbergen maar wees gerust, met baardhaar ga je geen krassen maken hoor. Ik vind het de ideale camera voor op vakantie, voldoende zoom en een uitstekende kwaliteit. In de fuji x10 zit trouwens dezelfde sensor. Zoom is duidelijk minder dan het andere toestel dat je opnoemt maar de X-S1 is volgens mij toch een klasse apart in de Fuji reeks. Het grootste verschil zit hem vooral in de veel grotere sensor van de X-S1
    Last edited by Franciskine; 5 april 2013, 05:24.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

X S1 sensor 2/3 inch dus dit is een 19.*mm
      HS50 sensor 1/2 inch dit is een 12.*mm

hmm ja daar zit wel niet veel op maar in sensor formaat kan dat wel tellen die 7.*mm
      Oke zal eens zoeken waar die het goedkoopst is
      Zou toch graag rond de 500 willen blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
        X S1 sensor 2/3 inch dus dit is een 19.*mm
        HS50 sensor 1/2 inch dit is een 12.*mm

hmm ja daar zit wel niet veel op maar in sensor formaat kan dat wel tellen die 7.*mm
        Oke zal eens zoeken waar die het goedkoopst is
        Zou toch graag rond de 500 willen blijven.
        De Fuji X-10 heeft dezelfde grote sensor als de X-S1
        Heb je de Panasonic Lumix fz200 al eens bekeken? F/2.8 over het hee bereik, wel een kleinere sensor
        Last edited by Franciskine; 5 april 2013, 20:13.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Heb je de Panasonic Lumix fz200 al eens bekeken? F/2.8 over het hee bereik, wel een kleinere sensor
          Ja, maar wel ruizig ook al op lage ISO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
            Ja, maar wel ruizig ook al op lage ISO.
            Klopt had deze ook al vergeleken met de Canon HS50 EXR en daar kwam
            als bij wonder de Canon als top uit.
            Het is nu niet om die superzoom te doen maar is wel mooi meegenomen
            Maar ze zijn allemaal zo klein he in vergelijk van de Fuji toestellen
            En mijn pollekes zijn niet zo klein dus vrees een beetje dat ze eruit gaan vallen
            weet het wel naar winkel gaan en even vastnemen maar heb zelf van karton de grotes van deze toestellen na gemaakt om toch enig houvast te hebben
            over wat de werkelijke grote is (wel zonder lens natuurlijk)
            De Panasonic en de Canon lijken dan meer op een grote luciferdoos
            Tegenover de Fuji das een driekwart boerke (baksteen)

Comment

Bompie, van waar ben je? Als het niet te ver van Herentals is kan je de Fuji eventueel eens uitproberen.
              Nieuw heb ik hem hier gevonden voor 509€... http://www.cameranu.nl/nl/digitale-c..._32244_229654/
              en 519€ hier : http://www.digicamshop.be/product/17...-s1-black.html
              Last edited by Franciskine; 6 april 2013, 15:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Bompie, van waar ben je? Als het niet te ver van Herentals is kan je de Fuji eventueel eens uitproberen.
                Nieuw heb ik hem hier gevonden voor 509€... http://www.cameranu.nl/nl/digitale-c..._32244_229654/
                en 519€ hier : http://www.digicamshop.be/product/17...-s1-black.html
                Dank U voor het aanbod
                Maar vandaag uitstap gedaan met een van de kleinkids en even naar Nederland geweest Capelle aan de ijsel je weet wel bij wie dan
                Daar ze beiden ter hand genomen en een imitatie foto genomen en
                tja en dat scherm he dat je bij de HS50 kan draaien heeft de doorslag gegeven
                Ik ben een rare volgens de verkoper ik kijk met links oog en mijn neus zit dan op het scherm
                Kan ik toch niet aan doen dat mijn links het beste is he lol
                En net thuis met een flinke uit de kluiten gewassen camera
                genaamd de HS50 EXR
                Goede uitleg van verkoper gekregen en ook verteld wat mijn bedoeling is met de camera.

Mag ik je toch bedanken voor de info en de WIL om een te testen Franciskine dikke pluim voor U

PS ik ben van regio Waasland Noord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                  Dank U voor het aanbod
                  Maar vandaag uitstap gedaan met een van de kleinkids en even naar Nederland geweest Capelle aan de ijsel je weet wel bij wie dan
                  Daar ze beiden ter hand genomen en een imitatie foto genomen en
                  tja en dat scherm he dat je bij de HS50 kan draaien heeft de doorslag gegeven
                  Ik ben een rare volgens de verkoper ik kijk met links oog en mijn neus zit dan op het scherm
                  Kan ik toch niet aan doen dat mijn links het beste is he lol
                  En net thuis met een flinke uit de kluiten gewassen camera
                  genaamd de HS50 EXR
                  Goede uitleg van verkoper gekregen en ook verteld wat mijn bedoeling is met de camera.

Mag ik je toch bedanken voor de info en de WIL om een te testen Franciskine dikke pluim voor U

PS ik ben van regio Waasland Noord
                  aha, kamera-express geweest dus, veel succes met je aanwinst, 't is Fuji, dus je hebt sowieso topkwaliteit....

Comment

Een opmerking, weinig software meegeleverd om foto/video te bewerken he
                    Nog een geluk dat ik van zoon begin dit jaar de Corel PaintShop Pro X5 gekregen heb.
                    Die vond het maar niks maar ik als hobbyist vind dit geweldig lol
                    Goed voor fotokes maar voor video ga ik eens moeten zoeken
                    Iemand een ideetje niet te duur maar om hier en daar een knip in te geven geschikt?
                    Bedoeling is om te fragmenten die te lang zijn of waar er wat moet verwijdert worden aan te passen.
                    Of verschillende fragmenten aan elkaar te plakken om later op dvd te branden voor te bekijken.

Comment

Working...
                    X