Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji xt10 focus point weg in de viewfinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji xt10 focus point weg in de viewfinder

    Sinds vorige week is mijn focus punt enkel nog zichtbaar op het lcd scherm en niet meer in de viewfinder. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het terug krijg?
    Heb al verschillende fora afgezocht maar de gesuggereerde oplossingen zoals menu eens doorlopen helpen niet.
    Bij instelling scherm setup focus frame staat nog steeds aan :-/

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Fuji xt10 focus point weg in de viewfinder

    Wellicht heb je vorige week toevallig de "Display/Back" knop onderaan even ingedrukt, deze regelt verscheidene indicatoren en nu staat de info op "UIT".
    Duw enige keren op deze "Display/Back" knop ,.. eens bij "Standaard" verschijnt wonderlijk het verdwenen focus punt terug.
    Soms heeft dit ook met de lens te maken als enkel deze in Manual mode staat,... succes.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji xt10 focus point weg in de viewfinder

      Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
      Wellicht heb je vorige week toevallig de "Display/Back" knop onderaan even ingedrukt, deze regelt verscheidene indicatoren en nu staat de info op "UIT".
      Duw enige keren op deze "Display/Back" knop ,.. eens bij "Standaard" verschijnt wonderlijk het verdwenen focus punt terug.
      Soms heeft dit ook met de lens te maken als enkel deze in Manual mode staat,... succes.

      Dat was iets wat ik nog niet had geprobeerd of eerder gelezen had, dus ik dacht - hoera!
      Maar helaas, als ik de disp/back toets lang indruk kom ik op de instelling voor mijn shortcuts terecht.
      En als ik er enkele keren op druk schakel ik steeds tussen het scherm met instellingen van dat beeld incl histogram etc, of mijn live view..

      Comment


      • #4
        Re: Fuji xt10 focus point weg in de viewfinder


        vooraan is er een focusstand schakelaar : M - C - S,..... als deze op C = continu AF staat is oogdetectie in de vieuwfinder NIET beschikbaar

        staat (duidelijk) vermeld in de Fujifilm X-T10 handleiding.

        Comment

        Working...
        X