Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji xpro 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fuji xpro 2

    Ik zie eigenlijk niet veel voordelen in dat type rangefinder (wat het niet is) ...
    De Pro 2 spreekt mij technisch wel aan maar het concept niet. (geen Tilt, OVF ?)
    Een OVF vind ik alleen maar interessant als er batt. besparing is.
    Vraag luidt : Doe je voordeel met de OVF tegenover de EVF ?
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: fuji xpro 2

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Ik zie eigenlijk niet veel voordelen in dat type rangefinder (wat het niet is) ...
      De Pro 2 spreekt mij technisch wel aan maar het concept niet. (geen Tilt, OVF ?)
      Een OVF vind ik alleen maar interessant als er batt. besparing is.
      Vraag luidt : Doe je voordeel met de OVF tegenover de EVF ?
      zelf gebruik ik de OVF eigenlijk niet ...
      Maar ik kan me bv wel deze situatie voorstellen, je wilt (zonder nadien te croppen) een bepaalde cadrage maken en dan wachten tot je onderwerp in beeld loopt.
      Met de OVF zie je dan beter je onderwerp in beeld komen (zelfs buiten het kader dat je gaat fotograferen)
      Bij de EVF zie je pas je onderwerp op 't moment dat die al in beeld/sensor is .

      Comment


      • #18
        Re: fuji xpro 2

        Ondertussen een dag mijn xpro2 met een 23 f1.4 en een 56 f1.2. so far so good. Damm die lensjes zijn van hoge kwaliteit, focus maakt wel meer lawaai als mijn L lenzen.

        Flitsers heb ik nog niet voorlopig. Heb wel ondervonden dat ik met een canon ttl kabel mijn manuele godox tt560 kan doen afgaan tot een snelheid van 1/320. beetje onhandig maar wel cool. voorlopig dus enkel flitsen met men orbis ringflash ^^. Ik denk als flits wss de cactus v6 met een rf60 flits aan te schaffen. als on camera flash twijfel ik nog tussen tussen de i40 of de nieuwe duurdere i60.

        Gisteren een avond in de studio gezeten, man deen evf is dan nutteloos misschien is er een instelling om dat op te lossen maar ik zag er geen hol door. hip hip hoera voor de ovf in de xpro.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #19
          Re: fuji xpro 2

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          Gisteren een avond in de studio gezeten, man deen evf is dan nutteloos misschien is er een instelling om dat op te lossen maar ik zag er geen hol door. hip hip hoera voor de ovf in de xpro.
          Op mijn X-T1 kan ik het belichtigsvoorbeeld uitzetten, op die manier zie ik terug alles door mijn EVF.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #20
            Re: fuji xpro 2

            super tip. werkt
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #21
              Re: fuji xpro 2

              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              Ondertussen een dag mijn xpro2 met een 23 f1.4 en een 56 f1.2. so far so good. Damm die lensjes zijn van hoge kwaliteit, focus maakt wel meer lawaai als mijn L lenzen.

              Flitsers heb ik nog niet voorlopig. Heb wel ondervonden dat ik met een canon ttl kabel mijn manuele godox tt560 kan doen afgaan tot een snelheid van 1/320. beetje onhandig maar wel cool. voorlopig dus enkel flitsen met men orbis ringflash ^^. Ik denk als flits wss de cactus v6 met een rf60 flits aan te schaffen. als on camera flash twijfel ik nog tussen tussen de i40 of de nieuwe duurdere i60.

              Gisteren een avond in de studio gezeten, man deen evf is dan nutteloos misschien is er een instelling om dat op te lossen maar ik zag er geen hol door. hip hip hoera voor de ovf in de xpro.
              De 23 1.4 maakt relarief veel lawaai maar is anders wel een heel goed objectief, de 55 1.2 heb ik niet.
              Niet elke Fujinon is rumoerig... De 55-200 3.5-4.8 is geruisloos.
              Ook de vaste 18.5 in de X70 laat van zich horen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: fuji xpro 2

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                De 23 1.4 maakt relarief veel lawaai maar is anders wel een heel goed objectief, de 55 1.2 heb ik niet.
                Niet elke Fujinon is rumoerig... De 55-200 3.5-4.8 is geruisloos.
                Ook de vaste 18.5 in de X70 laat van zich horen.
                Het zal wel aan het type scherpstelmotor liggen. De 23mm maakt hetzelfde geluid als je manueel scherpstelt (maar het is dan ook by-wire).
                De 56mm laat zich bij mij een stuk minder horen. De 35/1.4 is trouwens nog luidruchtiger, en ik geloof de 60/2.4 ook.

                Toch moeten we de 'geluidsoverlast' bij die lenzen relativeren, als je bedenkt dat de Tamron 17-50 (met of zonder VR) vandaag nog steeds wordt geproduceerd. Candids in een stille ruimte zijn uitgesloten met die lens
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #23
                  Re: fuji xpro 2

                  Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                  Flitsers heb ik nog niet voorlopig. Heb wel ondervonden dat ik met een canon ttl kabel mijn manuele godox tt560 kan doen afgaan tot een snelheid van 1/320. beetje onhandig maar wel cool.
                  Anders is de pc-sync ook goed te doen hoor. Met een lange kabel aan je toestel is dat niet echt een beperking voor je bewegingsvrijheid.
                  Het is in elk geval een goedkope tijdelijke oplossing als je nog niet zeker zou weten wat je definitieve keuze wordt.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Re: fuji xpro 2

                    ivm met het geluid, ik lig er niet wakker van hoor. het was iets wat me wel opviel, int begin let je overal op eh.

                    Ik ga morgen eens een cactus v6 trigger proberen samen met de nissin i40. zou me ttl op de camera moeten geven en als ik goed gelezen heb manuele instellingen aanpassen off camera.
                    Ik had vroeger de v5 en was daar zeer tevreden van. Het voordeel van de v6 is dat er ongeveer elke flash op zou passen en dat ze hun eigen flash met ingebouwde trigger hebben. Het is ook redelijk betaalbaar.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #25
                      Re: fuji xpro 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Het zal wel aan het type scherpstelmotor liggen. De 23mm maakt hetzelfde geluid als je manueel scherpstelt (maar het is dan ook by-wire).
                      De 56mm laat zich bij mij een stuk minder horen. De 35/1.4 is trouwens nog luidruchtiger, en ik geloof de 60/2.4 ook.

                      Toch moeten we de 'geluidsoverlast' bij die lenzen relativeren, als je bedenkt dat de Tamron 17-50 (met of zonder VR) vandaag nog steeds wordt geproduceerd. Candids in een stille ruimte zijn uitgesloten met die lens
                      Het scherpstelgeluid stoort me alleszins niet maar het geratel was wel effe wennen als je de fluisterstille AF van M43 gewoon bent.
                      In ieder geval doet het niets af aan het Fotoplezier met Fuji Camera's.
                      Ondertussen heb ik er een X70 bij en die maakt ook best kabaal (relatief natuurlijk) maar voor de rest... tof toestel.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: fuji xpro 2

                        heb sinds deze middag men 90 f2 ook. Die is al veel stiller. Deze namiddag wat testjes mee gemaakt ben eens benieuwd wat het op groot scherm zegt.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #27
                          Re: fuji xpro 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                          heb sinds deze middag men 90 f2 ook. Die is al veel stiller. Deze namiddag wat testjes mee gemaakt ben eens benieuwd wat het op groot scherm zegt.
                          Niet vergeten dat de 90mm, de 50-140mm en de 100-400mm in functie van de X-Pro2 werden ontwikkeld. Snelste AF te verwachten.
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #28
                            Re: fuji xpro 2

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            Niet vergeten dat de 90mm, de 50-140mm en de 100-400mm in functie van de X-Pro2 werden ontwikkeld. Snelste AF te verwachten.
                            Ik ga je niet tegenspreken, maar de 50-140 lijkt mij eigenlijk sterk want die heb ik gelijk met mijn X-T1 gekocht.
                            Dat neemt niet weg dat ik hoop dat ook de 50-140 nog wat sneller wordt en minder nerveus aan tracking doet op een nieuwere body...
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #29
                              Re: fuji xpro 2

                              de 90 focust vrij snel. de continu focus van mijn xpro is goed genoeg om de buffer te vullen met 100% juist gefocuste shots wanneer mijn dochter naar me toe loopt (waggelt want ze is nog maar 16 maanden)
                              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                              Comment


                              • #30
                                Re: fuji xpro 2

                                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                                de 90 focust vrij snel. de continu focus van mijn xpro is goed genoeg om de buffer te vullen met 100% juist gefocuste shots wanneer mijn dochter naar me toe loopt (waggelt want ze is nog maar 16 maanden)
                                Daar ben ik wel benieuwd naar. De X-T1 gedraagt zich in zone AF nogal nerveus omdat hij waarschijnlijk niet in staat is een onderwerp te herkennen en daarop te locken. Ik moet er wel bij zeggen dat zowel het onderwerp als de camera in beweging zijn. Je ziet het toestel continu zoeken en van focuspunt wisselen, en je weet op basis van het zoekerbeeld alleen al dat je in burst moet schieten en hopen dat er een paar op de juiste plek gefocust zijn. In vergelijking met de D7100 is het enorm hard werken om er iets goeds uit te krijgen. (Mijn 10D van 2001 deed het beter.)

                                Dat gedrag in continu-AF ligt niet aan de lens, daar ben ik van overtuigd. Het kan ook aan mijn techniek liggen - die nochtans wel volstaat met een SLR -, maar ik vermoed dat de echte oorzaak moet worden gezocht bij het sensor-ontwerp met "ingebouwde" focuspunten, en de beeldprocessor die (nog) niet in staat is de werking van het klassieke optische systeem te evenaren. Een XPro ga ik niet kopen, maar ik zou wel eens willen testen of het vernieuwde systeem zo aanzienlijk verbeterd is als de berichten tot nog toe suggereren. Gezien de capaciteiten van bijvoorbeeld Sony en Panasonic op dat vlak, mag Fuji wel wat bijbenen... dan kan mijn Nikon binnen afzienbare tijd ook de deur uit.
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X