Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 vs Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht


    De A6000 + 16-50mm is nu mijn supercompact setje en ik ben er blij mee.
    De A6000 is geen DSLR uiteraard, maar heeft zeker geen last van de "algehele traagheid" waar Fuji onder te lijden heeft (naar mijn persoonlijke mening uiteraard).
    Jaja
    Bedankt voor je feedback Jaja, ik onthou volgende belangrijke bemerkingen na de info van jullie allen:
    Een dslr blijft een heel snelle camera die nog door geen enkele systeemcamera is achterhaalt.
    Binnen de systeemcamera's is de Fuji X-T1 lang de referentie geweest, maar zijn snelheid en bedieningswijze maakte het grote verschil met een dslr. Door de technologische ontwikkelingen staan anderen nu ook al héél ver (Sony in dit geval). De T2 is daarop wellicht terug een antwoord, maar kost weeral een stuk meer. De gap met een dslr wordt zo een beetje gedicht, maar wellicht blijven beiden gewoon naast elkaar bestaan. De systeemcamera biedt beeldkwaliteit in een kleine behuizing, op voorwaarde dat je geen groot lensbereik wil, maar boet in op focus- en bedieningsnelheid. Kan je daar niet mee leven, blijf dan zeulen met je dslr

    Bedankt voor jullie feedback!

    Riho
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

    Comment


    • #17
      Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

      Als je de D700 blijft houden zou ik ook eens kijken naar een micro four thirds toestel, met de 14-150 heb je dan een prima bereik en licht gewicht.
      Verder is ook de Sony A7 redelijk geprijsd als je de D700 niet gaat houden en je hebt toch liever full frame.
      Mijn "compactje" is momenteel de NEX 7 met 16-50 lens of de OMD-EM1.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #18
        Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

        Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
        Bedankt voor je feedback Jaja, ik onthou volgende belangrijke bemerkingen na de info van jullie allen:
        Een dslr blijft een heel snelle camera die nog door geen enkele systeemcamera is achterhaalt.
        Binnen de systeemcamera's is de Fuji X-T1 lang de referentie geweest, maar zijn snelheid en bedieningswijze maakte het grote verschil met een dslr. Door de technologische ontwikkelingen staan anderen nu ook al héél ver (Sony in dit geval). De T2 is daarop wellicht terug een antwoord, maar kost weeral een stuk meer. De gap met een dslr wordt zo een beetje gedicht, maar wellicht blijven beiden gewoon naast elkaar bestaan. De systeemcamera biedt beeldkwaliteit in een kleine behuizing, op voorwaarde dat je geen groot lensbereik wil, maar boet in op focus- en bedieningsnelheid. Kan je daar niet mee leven, blijf dan zeulen met je dslr

        Bedankt voor jullie feedback!

        Riho
        Klopt niet helemaal. De Sony a6000 is vele malen sneller dan alle instap dslr. Mbt tot bereik zit je idd bij dslr met meer keuzes in verschillende prijsklassen. Hetzelfde geld voor macro lenzen.

        Comment


        • #19
          Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

          je wilt een D700 een instap DSLR noemen?
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #20
            Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            @Jaja

            Is dat alles dat je hebt? Ook gene vette meer zeg
            Tja,

            Een mens krijgt wat bijeen door de jaren heen..

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #21
              Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

              De grote vraag die je je dient te stellen, is moét het een systeemcamera worden?
              Wat perfect kan uitt voor uit te proberen, iets leuks/nieuws te hebben
              Maar met de d5*00 reeks met 18-135 zal zal bijna even compact en licht reizen....
              Ikzelf heb de sony a6000 en fuji x100t uitgeprobeerd, leuk gerief en het doet je eens anders fotograferen, lees: het verbreed je horizon

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Tja,

                Een mens krijgt wat bijeen door de jaren heen..

                Jaja
                Nog een geluk dat er af en toe eens ene verzuipt. Ik verdenk je er zelfs van dat je het 'on purpose' doet.

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  Nog een geluk dat er af en toe eens ene verzuipt. Ik verdenk je er zelfs van dat je het 'on purpose' doet.
                  Helaba!

                  Net terug van een weekje Italië en er is geen Nikon gesneuveld 👍
                  Maar ja, ik had de Sony A6000 bij 😄 en die is ook nog heel ...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                    Hoi allen,

                    Toch even laten weten. Ik kocht mezelf een Sony A6000, algemene snelheid echt ok tegen een aanvaardbare prijs. Ik ben het beestje aan het testen en tot nog toe onder de indruk van de kwaliteit en al bij ook van het gebruiksgemak van zo'n klein toestel.

                    Groetjes,

                    Riho
                    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                      Hallo,

                      Puur informatief ...
                      Nikon D5200 + Tamron 16-300mm = 1150g
                      Sony A6000 + Sony 18-200g = 920g

                      Een erg groot verschil zit daar dus niet tussen, wel een groot verschil in bereik (net iets handiger als reisset).
                      Komt daar nog bij dat je voor hetzelfde aantal foto's voor Sony of Fuji minimaal 3 tot 4 batterijen moet meenemen.
                      Al bij al een minimaal verschil dus tussen een "kleine" DSLR en een systeemcamera met een "reislens".

                      En nu de D5200 + 16-300mm klaarzetten want binnen enkele uurtjes vliegen we voor een weekje naar Schotland

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        Wat je gaat missen AF snelheid...waarover je tevreden zal zijn beeldkwaliteit
                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Ik heb beide toestellen en je verliest snelheid (zowel handelingssnelheid als autofocus) en batterijduur.

                        En oefen toch heel wat met de x-t1 voor je vertrekt, want met de x-t1 fotografeer ikzelf toch anders en elk toestel heeft zijn eigen specificiteiten.

                        Prettige vakantie

                        Peter
                        Is de laatste software update geïnstalleerd op jullie X-T1?
                        Ik heb vrijdag een batterijgrip gekocht en heb een X-T1 met de 18-135mm erop even uitgeprobeerd en ik vond de AF heel snel hoor.
                        Eerlijk gezegd, ik was helemaal verrast dat de AF van die 18-135mm zo snel was en wel in zoverre dat ik erover nadenk die lens aan te schaffen alleen al om zijn bereik van omgerekend 27-200 (eigenlijk 202mm).
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Is de laatste software update geïnstalleerd op jullie X-T1?
                          Ik heb vrijdag een batterijgrip gekocht en heb een X-T1 met de 18-135mm erop even uitgeprobeerd en ik vond de AF heel snel hoor.
                          Eerlijk gezegd, ik was helemaal verrast dat de AF van die 18-135mm zo snel was en wel in zoverre dat ik erover nadenk die lens aan te schaffen alleen al om zijn bereik van omgerekend 27-200 (eigenlijk 202mm).
                          De AF is sneller geworden na de LENS Firmware update 1.10 van 9 juni j.l. wat de X-T1 met XF 18-135mm R LM OIS WR in bijna alle omstandigheden bruikbaar maakt.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fuji X-T1 vs Nikon D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                            Hallo,
                            Systeemcamera's zijn erg goed, maar je zal nooit het "DSLR-gevoel" krijgen
                            Jaja
                            DSLR's zijn goed maar je zal nooit het gevoel krijgen van een systeemcamera....
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment

                            Working...
                            X