Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

    Na jaren geleden een van de eerste X100-toestellen gekocht en weer verkocht te hebben (trage AF en clumsy manuele scherpstelling) ben ik opnieuw voor Fuji gegaan. Niet de XT-1, die komt misschien nog, maar de X100S.
    Zelfde sensor, schitterende vaste lens, compact genoeg om altijd bij te hebben.
    Ik stond voor de keuze van een nieuw toestel, heb al mijn foto's en de camera's waarmee ze genomen zijn nog eens doorzocht en de Fuji's steken er met kop en schouder bovenuit.
    Het criterium was op de eerste plaats compact en APS-C. XT-1 met een 23 mm is niet compact genoeg dus koos ik voor de X100S.
    Eigenlijk heb ik de sensor gekozen en de bijhorende kwaliteit. Het toestel zelf kende ik min of meer en het is er alleen maar serieus op vooruit gegaan qua bedieningsgemak.
    Ik behoor dus weer tot het groeiende Fuji-clubje enthousiastelingen en als ik zin, tijd en de financiële middelen krijg om weer voluit te gaan dan staat de XT-1 op nummer 1 met bv. de 56 mm lens voor portretten.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #62
      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
      Maar ik was nu aan het zien op de website. Ben er alleen niet goed uit welke type nu het best is voor mij.
      De X-E2 heeft zo goed als dezelfde mogelijkheden en technische kenmerken van de XT-1, maar is een stuk compacter, zet daar een 27mm op en 't is net een X100(S of T), maar je kan wel lenzen wisselen.
      ...leeg...

      Comment


      • #63
        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        De X-E2 heeft zo goed als dezelfde mogelijkheden en technische kenmerken van de XT-1, maar is een stuk compacter, zet daar een 27mm op en 't is net een X100(S of T), maar je kan wel lenzen wisselen.
        Wat zijn dan nog de voordelen van de x-t1 ? Waarom hebben ze deze dan nog ontworpen ?

        Comment


        • #64
          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
          Wat zijn dan nog de voordelen van de x-t1 ? Waarom hebben ze deze dan nog ontworpen ?
          Maar natuurlijk zijn er die, het centrale oculair (waar blijf je met je neus), veel meer knopjes , weather sealed, rubberdop op het oculair kan verlengd worden (voor brildragers), en je zal ongetwijfeld nog veel verschillen vinden. Ze gaan trouwens met een sluitersnelheid komen die ver boven de 1/4000 kan (wie weet krijgt de X-E2 dat ook niet). Mijn argument is compacter, en toch goede resultaten. Maar dat de XT-1 geen goeie camera is ga je me niet horen zeggen. En ik schrijf ook wel 'zo goed als'.
          Het valt me op dat je niet de moeite neemt om dit zelf op te zoeken op het internet, alles is wel degelijk beschreven hoor. Waarom ontwerpen ze keer op keer nieuwe modellen? Jouw antwoord daarop zie ik graag tegemoet.
          ...leeg...

          Comment


          • #65
            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

            De 27 2.8 lens heeft geen diafragmakeuze op de lens zelf, Lieven, 2.8 i.p.v. 2.0 en de lens is ook geen echte 35 mm meer.
            Deze drie 'kleinigheden' deden mij toch kiezen voor de X100S i.p.v. een XE-2 met de 27 lens die ik weldegelijk overwogen heb.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #66
              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
              De 27 2.8 lens heeft geen diafragmakeuze op de lens zelf, Lieven, 2.8 i.p.v. 2.0 en de lens is ook geen echte 35 mm meer.
              Deze drie 'kleinigheden' deden mij toch kiezen voor de X100S i.p.v. een XE-2 met de 27 lens die ik weldegelijk overwogen heb.
              Je kan natuurlijk gewoon de XE-2 met de 23mm F/1.4 (!!) nemen en dan heb je toch echt wel een betere kwaliteit lens als de x100s. En ook bijna een echte 35mm, evenveel als de x100s.
              Dat neemt niet weg dat het een plezier is om met de x100s te werken en ik hem voorlopig zeker niet weg doe.

              Comment


              • #67
                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                het centrale oculair (waar blijf je met je neus)
                Haha! Welcome to my world
                Mijn linker oog is dominant, dus mijn neus zit bij elk toestel op de verkeerde plaats. Vorm van eyecup en neus bepalen of het vervelend is, maar ik heb het nooit als probleem ervaren.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #68
                  Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Haha! Welcome to my world
                  Mijn linker oog is dominant, dus mijn neus zit bij elk toestel op de verkeerde plaats. Vorm van eyecup en neus bepalen of het vervelend is, maar ik heb het nooit als probleem ervaren.
                  Bij mij is de dominate factor eerder mijn huisgenoten
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #69
                    Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                    Momenteel blijft mijn keuze kleven op de X-T1.
                    Ook natuurlijk omdat ik die heb vast gehad.
                    En de eigenaar van dat toestel had ook een andere Fujifilm (serie ff kwijt)... en was erg tevreden over de X-T1.
                    EMBLEMATA.BE
                    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                    Comment


                    • #70
                      Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                      De X-T1 bezitters die de gratis RawTherapee gebruiken, heden is de upgrade (ook Nederlands) 4.2.1 beschikbaar voor X-TRANS RAF files.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                        Bedankt voor de melding ...
                        Ik heb RawTherapee sporadisch al eens gebruikt, eens kijken wat het nu geeft.

                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                        De X-T1 bezitters die de gratis RawTherapee gebruiken, heden is de upgrade (ook Nederlands) 4.2.1 beschikbaar voor X-TRANS RAF files.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #72
                          Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                          Hier een linkje naar de volledige Windows versie. http://rawtherapee.com/downloads

                          Comment


                          • #73
                            Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                            Mag ik hier een vraagje stellen over de X-T1 ?
                            Een vriend van mij overweegt dit toestel aan te schaffen, maar had graag wat meer info over de capaciteit van de batterij.
                            Dus hoeveel foto's kan je ongeveer maken met een batterij, eventueel ook met grip, want hij overweegt deze aan te schaffen met extra grip.

                            Alvast bedankt.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                              Door de EVF en het scherm verbruikt een Fuji redelijk wat batterij. Ik haal 300 foto's (raw) per batterij, heb er altijd drie mee.
                              ...leeg...

                              Comment


                              • #75
                                Re: Futji X-T1 een hype of is dat spul nu echt wel zo goed ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                                Mag ik hier een vraagje stellen over de X-T1 ?
                                Een vriend van mij overweegt dit toestel aan te schaffen, maar had graag wat meer info over de capaciteit van de batterij.
                                Dus hoeveel foto's kan je ongeveer maken met een batterij, eventueel ook met grip, want hij overweegt deze aan te schaffen met extra grip.

                                Alvast bedankt.
                                Zaterdag een gehele dag rondgelopen met de X-T1 en zo'n 300 foto's genomen en de batterij was pas gisteren leeg, maar, ik heb enkel met de LCD gewerkt.
                                In ieder geval heb ik een 4-tal reserves mee want ze lopen leeg. Alleen is het moeilijk een duidelijk antwoord te geven want je kan heel wat parameters aanpassen die de levensduur navenant aanwreten.
                                BV, de viewer, tonen na opnames, wifi ....
                                Maar laat het accu-tijdsprobleem nu echt niet het argument zijn voor welles nietes aankoop. Dit argument haalt het helemaal niet tov de voordelen.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X