Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 - de ultieme test ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

    Hallo,

    Is het niet zo dat iedereen een andere "subjectieve" mening heeft bij een camera? En daar is niets op tegen ... integendeel.
    Ik kom van bijna 40 jaar Canon - als laatste een 5DmKII FF met L-lenzen - en Sony NEX-7 naar de Fuji X-T1.
    Er zitten dus al heel wat jaartjes ervaring op.

    Naar mijn nederige mening heeft de Fuji X-T1 mijn fotoplezier met 300% verhoogd.
    Naar mijn nederige mening is het een lust en een plezier om telkens weer die Fuji RAW-file te openen en te bewerken, om dat grote dynamische bereik uit te buiten, om ...
    Dat anderen die mening ook toegedaan zijn ivm de X-T1, daar kan ik niets ook aan doen
    Het is en blijft een feit dat de X-T1 een zeer knappe camera is waarmee prachtige resultaten te behalen zijn (en zijn er nog genoeg camera's ...).

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #32
      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

      Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
      Hangt er vanaf wat ge bedoelt met het woord "kwaliteit", want in uw zin kan dat natuurlijk vanalles betekenen

      Technisch is er niets aan deze foto's dat niet met om het even welke crop DSLR bewerkstelligd kan worden.

      Dat iemand het mooie foto's vindt is subjectief, maar dat heeft te maken met de fotograaf en niet omdat ge iets kunt met deze Fuji camera dat ge niet kunt met een 500D en equivalente lenzen, alleen zal het dan allemaal wat zwaarder wegen.

      Ik heb zelf ook de X-T1 gekocht en vind het nog steeds een prachtcamera, maar laat u aub niet gek maken door alle marketing trucjes over "Fuji huidtinten" en "Fuji kleuren". De (prime) lenzen zijn absolute top en op maat gesneden voor een crop camera zonder opklapbare spiegel waardoor het allemaal kleiner en lichter wordt, maar het is geen toverdoos hoor.
      goh weet ge ... Ik heb 2 Canon dSLR's, oude weliswaar maar goed, zeker niet slechter dan de 500D die je vermeldt, daarnaast heb ik nog wat ander camera spul, meestal in bruikleen (met oa een Fuji X100) en de enige die mij, qua resultaat een beetje aan de Fuji doet denken is de Sony RX100M2. Al de rest .. not even by a long shot, mate .. .. en ter herhaling: ik heb nog niet te veel van al die "andere" merken zien passeren tenzij misschien met glas dat 2x zo duur is als een volledige Fuji combi ... ... sja ...

      ... en zoals Jaja zegt .. voor mij heeft de Sony RX100 mijn fotoplezier een sterke boost gegeven, je herkent en beseft het maar als je 't in je handen krijgt ..

      Comment


      • #33
        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...



        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Is het niet zo dat iedereen een andere "subjectieve" mening heeft bij een camera? En daar is niets op tegen ... integendeel.
        Ik ben een man van feiten, die mensen correct wil informeren en dan zelf beslissingen laat maken, en zich niet laat stuwen door emoties of fanboyisme (dat, laten we eerlijk zijn, hoge toppen is aan het bereiken op dit forum). Ik gebruik naar grote tevredenheid een X-T1 maar het is geen perfect toestel, en het is geen magische camera die iets doet dat andere camera's niet doen. Het doet wat andere camera's doen, maar in kleiner formaat, gaat gepaard met premium prime lenzen die verkocht worden aan een premium prijs.

        Een camera is een instrument. Op het einde zijt ge nog altijd gedurende een bepaalde tijdspanne licht aan het laten vallen op een sensor die in grote getallen wordt gebakken in de wafers van een Sony-fabriek. Ge werkt met een RAW file dus uw noise, uw witbalans, uw kleuren, elke "gevoel" dat gij kunt hebben bij de foto's die uw camera uitspuwt zijn volledig softwarematig na te bootsen waardoor het typische "karakter" dat een camera kon hebben voor een groot deel verloren gaat. In die zin zijn we dus geëvolueerd naar eenheidsworst als ge dat zo wilt noemen.

        Fuji is daar geen uitzondering op, de perceptie dat dat wel zo zou zijn is een slimme marketingtruc waar mensen klaarblijkelijk al te graag in trappen, die voor een groot deel voortgestuwd wordt door de out-of-camera JPG's die het toestel produceert die een filmische look hebben. Vanaf dat ge in RAW werkt, is dat voordeel teniet gedaan, en hebt ge een RAW file die nog steeds in sommige omstandigheden onwerkbaar is in Lightroom (waardoor ge moet terugvallen op andere RAW converters die op alle andere fronten inferieur zijn aan Lightroom), en in alle andere gevallen (nog steeds in LR) waarvan het importeren én renderen van previews veel langer duurt dan een 36 megapixel Nikon of 20+ megapixel Canon file.

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Ik kom van bijna 40 jaar Canon - als laatste een 5DmKII FF met L-lenzen - en Sony NEX-7 naar de Fuji X-T1.
        Er zitten dus al heel wat jaartjes ervaring op.
        Leuk, doch niet relevant.

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Naar mijn nederige mening heeft de Fuji X-T1 mijn fotoplezier met 300% verhoogd.
        We blijven nog steeds allebei kleine jongens diep vanbinnen die houden van nieuw speelgoed, en de X-T1 is kleiner en draagbaarder dus ge zult hem hopelijk ook op langere termijn vaker meenemen dan de 5DMK2 en lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Naar mijn nederige mening is het een lust en een plezier om telkens weer die Fuji RAW-file te openen en te bewerken, om dat grote dynamische bereik uit te buiten, om ...
        Een FF camera, zeker een van Nikon, zal een hoger dynamisch bereik hebben dan APS-C. Op het vlak van beeldkwaliteit zijt ge er sowieso op achteruit gegaan tov de 5DMK2, op veel andere vlakken zijt ge er veel op vooruit gegaan. Keuzes maken, gewicht of absolute beeldkwaliteit? De Fuji probeert de bruggen te dichten, maar ontsnapt niet aan de wetten van de fysica mbt sensorgrootte.

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        goh weet ge ... Ik heb 2 Canon dSLR's, oude weliswaar maar goed, zeker niet slechter dan de 500D die je vermeldt, daarnaast heb ik nog wat ander camera spul, meestal in bruikleen (met oa een Fuji X100) en de enige die mij, qua resultaat een beetje aan de Fuji doet denken is de Sony RX100M2. Al de rest .. not even by a long shot, mate .. .. en ter herhaling: ik heb nog niet te veel van al die "andere" merken zien passeren tenzij misschien met glas dat 2x zo duur is als een volledige Fuji combi ... ... sja ...

        ... en zoals Jaja zegt .. voor mij heeft de Sony RX100 mijn fotoplezier een sterke boost gegeven, je herkent en beseft het maar als je 't in je handen krijgt ..
        Ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen.

        Wat betreft het prijs-argument: een X-T1 met de "klassieke" drievuldigheid aan primes kost 4000 euro. De 18-135, een walkaround zoom (en de enige die een weatherseal heft) kost 900 euro en is (naarvenant wat ik er tot nu toe over heb gelezen) geen uitblinker, de 55-200 is iets beter dan OK maar ook niet fantastisch, heeft een telescopische zoom, geen weatherseal, en ondermijnt eigenlijk het nut van een compacte systeemcamera, en kost rond de 700 euro. Goedkoop is het allemaal niet.



        Ik kan zo nog wel even doorgaan hoor. Het is een fijne camera, het doet heel veel dingen goed, maar het is niet goedkoop, het is niet zonder compromissen, en het is "gewoon" een kleine APS-C camera met een retro look en fantastische primes.

        Ik heb hem gekocht omdat ik voor een jaar naar Azië vertrek en omdat ik gewoon geen plaats had in mijn rugzak voor een FF DSLR met alle lenzen, maar als het kon zou ik dat wel gewoon nog steeds over een Fuji meenemen hoor

        Enfin ja, mijn mening he.

        Reden waarom ik heb hem gekocht: de primes, klein formaat en gewicht, valt minder op in Azië, manuele control dials, grote EVF, goede implementatie voor MF, redelijke AF, goede ruisprestaties, weatherseal (hoewel ik dan wel echt vloek op het feit dat de primes dan weer geen seal hebben).

        Wat mij frustreert: de RAF files, de lastige over/underexpose dial, de menu's, de AF (soms), de batterijduur.
        Last edited by lykmeraid; 18 augustus 2014, 14:13.
        flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

        Comment


        • #34
          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

          GRIJNS ... ik kan het mij voorstellen dat ge als man van de feiten al eens woorden tekort komt als balans tegenover meer feiten ... maar als "man van de wetenschap" moet ik vaststellen dat we plots een hééél eind weg zijn van het 500D'ke dat zo'n goeie fotos maakt ... plots zitten we (hopelijk van niet?), andermaal, in het segment waar fotokwaliteit afgemeten wordt aan het aantal significante nullen in de prijs ??
          enfin soit ... lood voor oud ijzer ...

          edit: PS voor een aantal "technische "aspecten (lichtmeting oa) scheurt ge wel vervaarlijk kort door de bochten !

          Comment


          • #35
            Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            GRIJNS ... ik kan het mij voorstellen dat ge als man van de feiten al eens woorden tekort komt als balans tegenover meer feiten ... maar als "man van de wetenschap" moet ik vaststellen dat we plots een hééél eind weg zijn van het 500D'ke dat zo'n goeie fotos maakt ... plots zitten we (hopelijk van niet?), andermaal, in het segment waar fotokwaliteit afgemeten wordt aan het aantal significante nullen in de prijs ??
            enfin soit ... lood voor oud ijzer ...

            edit: PS voor een aantal "technische "aspecten (lichtmeting oa) scheurt ge wel vervaarlijk kort door de bochten !


            Jaja had met een 500D perfect de 3 foto's die hierboven gepost zijn maken hoor. Knal daar een Sigma 18-35 of een canon 17-55 op en de twee onderste foto's kunt ge direct maken, voor de bovenste foto zult ge waarschijnlijk een langere lens nodig hebben om de nodige compressie te hebben om het onderwerp te scheiden van de achtergrond (wat vermoedelijk ook gebeurd is, ik ben de EXIF van die foto niet gaan opzoeken).

            Er zijn tal van foto's die in dat album zitten die ge met een compactcamera even goed had kunnen maken. Dat doet toch op geen enkele manier afbreuk aan de foto's die gepost zijn, of is het alleen goed als het met een X-trans sensor vastgelegd is?
            Last edited by lykmeraid; 18 augustus 2014, 14:42.
            flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

            Comment


            • #36
              Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

              Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
              [url]h

              Een FF camera, zeker een van Nikon, zal een hoger dynamisch bereik hebben dan APS-C. Op het vlak van beeldkwaliteit zijt ge er sowieso op achteruit gegaan tov de 5DMK2, op veel andere vlakken zijt ge er veel op vooruit gegaan. Keuzes maken, gewicht of absolute beeldkwaliteit? De Fuji probeert de bruggen te dichten, maar ontsnapt niet aan de wetten van de fysica mbt sensorgrootte.
              klein formaat en gewicht, valt minder op in Azië, manuele control dials, grote EVF, goede implementatie voor MF, redelijke AF, goede ruisprestaties, weatherseal (hoewel ik dan wel echt vloek op het feit dat de primes dan weer geen seal hebben).
              Hier worden zeer scherpe bochten genomen wat dynamisch bereik en beeldkwaliteit betreft, en dan heb ik het nog niet over het vernoemen van een bepaald merk. En dan finaal het aantal nullen met kwaliteit gaan toetsen, 't is nog altijd de fotograaf, en dat is al meer dan 100 jaar zo.
              ...leeg...

              Comment


              • #37
                Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                Mannekes, kunnen we nu allemaal effe terug nederdalen op planeet Aarde aub?

                Ik vermeld een bepaald merk (Nikon) omdat het gewoon zwart op wit is dat de moderne sensors (die gemaakt worden door Sony) van Nikon een hoger dynamisch bereik hebben dan die van Canon. En dat een FF sensor van Canon een hoger dynamisch bereik heeft dan een APS-C sensor, zelfs een X-trans sensor (die ook gemaakt wordt door Sony) waar de directeur van Fuji hoogstpersoonlijk toverstof op is komen besprenkelen met zijn magisch penseel dat de wetten van fysica buigt naar de wensen van Fuji.

                En dan afkomen met zo'n dooddoeners als "het is nog steeds de fotograaf die het hem doet". Urgh. Laat ook maar gewoon.

                Ik ga nooit begrijpen waarom mensen per se koste wat het kost hun aankoop en hun merk de hemel in zullen willen prijzen en oogkleppen opzetten wanneer mensen afkomen met feiten die tegen hun kar stoten. Daar bestaat een woord voor in de Nederlandse taal en dat is "kortzichtigheid" en eens ge daar op zit, zit ge op de E314 richting Domheid.

                Jaja, nog veel plezier met de aanschaf en en hopelijk snapt ge dat ik op geen enkele manier uw foto's probeerde af te breken.
                flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                Comment


                • #38
                  Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                  Hallo lykemeraid,

                  Ik heb vrij grote voeten en kan niet zo hoog springen, dat zit dus wel goed wat betreft het verblijf op aarde
                  Persoonlijk vind ik wel dat er een fundamenteel verschil is tussen wat jij noemt "confirmation bias" en "enthousiasme".
                  De reden waarom ik deze reeks (en de link naar het album) heb gepost is omdat ik via PM veel vragen heb gekregen over de Fuji X-T1.
                  Via de foto's heb ik daar mijn interpretatie aan gegeven - zonder iets op te dringen.

                  Mijn eerste keuze voor opvolging voor de Canon 5DMkII was trouwens de Sony A7.
                  Objectieve gegevens hebben ervoor gezorgd dat die het niet werd (o.a. de prijs van de lenzen).
                  Het werd dus de Fuji X-T1 en dat met dat toestel mijn fotoplezier sterk verhoogde - zonder het grote "jongensspeelgoedgevoel" - daar is niets mis mee.
                  Wie nu die sensor maakt, dat speelt ook geen rol - al kan Sony dat uitstekend.
                  Het geheel van wat de X-T1 doet en kan doen, dat spreekt mij erg aan, net zoals hun RAF-bestanden waarmee ik liever werk dan die van Canon of Sony. Maar dat is alweer MIJN mening, MIJN gevoel.

                  Ik heb respect voor elke fotograaf en elk cameramerk en -model.
                  Wie het nu met wat doet - dat maakt mij niet uit - als het resultaat maar goed is.

                  Bedankt voor het fotoplezier dat je me toewenst (en dat ik nu in zeer hoge mate heb) en ik voel nergens mijn foto's "afgebroken".
                  Ik ben gewoon een enthousiaste Fujigebruiker geworden ...

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                  Mannekes, kunnen we nu allemaal effe terug nederdalen op planeet Aarde aub?

                  Ik vermeld een bepaald merk (Nikon) omdat het gewoon zwart op wit is dat de moderne sensors (die gemaakt worden door Sony) van Nikon een hoger dynamisch bereik hebben dan die van Canon. En dat een FF sensor van Canon een hoger dynamisch bereik heeft dan een APS-C sensor, zelfs een X-trans sensor (die ook gemaakt wordt door Sony) waar de directeur van Fuji hoogstpersoonlijk toverstof op is komen besprenkelen met zijn magisch penseel dat de wetten van fysica buigt naar de wensen van Fuji.

                  En dan afkomen met zo'n dooddoeners als "het is nog steeds de fotograaf die het hem doet". Urgh. Laat ook maar gewoon.

                  Ik ga nooit begrijpen waarom mensen per se koste wat het kost hun aankoop en hun merk de hemel in zullen willen prijzen en oogkleppen opzetten wanneer mensen afkomen met feiten die tegen hun kar stoten. Daar bestaat een woord voor in de Nederlandse taal en dat is "kortzichtigheid" en eens ge daar op zit, zit ge op de E314 richting Domheid.

                  Jaja, nog veel plezier met de aanschaf en en hopelijk snapt ge dat ik op geen enkele manier uw foto's probeerde af te breken.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                    Daar bestaat een woord voor in de Nederlandse taal en dat is "kortzichtigheid" en eens ge daar op zit, zit ge op de E314 richting Domheid.

                    Jaja, nog veel plezier met de aanschaf en en hopelijk snapt ge dat ik op geen enkele manier uw foto's probeerde af te breken.
                    Uw allusie naar Limburg is racistisch en nergens voor nodig. En plaats wat foto's, daar dient dit forum voor.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                      Lieven,

                      Ben zelf een Limburger. Het type dat zichzelf niet al te serieus neemt. Waar het bronsgroen eikenhout enzovoort. We zijn wel geen ras, dus racistisch zijn zal moeilijk zijn. Ik had om het even welke autostrade kunnen opnoemen hoor, de boodschap die ik wou meegeven is dat het geen kwaad kan om altijd kritisch te blijven, ook ten opzichte van spullen die ge zelf hebt aangekocht en dat kortzichtigheid leidt tot domheid.

                      Op mijn flickr vindt ge foto's terug. Is een beetje vanalles, niks al te speciaals maar kijk gerust eens rond. Dit topic dient niet specifiek om foto's te posten dacht ik.
                      flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                        Lieven,

                        Ben zelf een Limburger. Het type dat zichzelf niet al te serieus neemt. Waar het bronsgroen eikenhout enzovoort. We zijn wel geen ras, dus racistisch zijn zal moeilijk zijn. Ik had om het even welke autostrade kunnen opnoemen hoor, de boodschap die ik wou meegeven is dat het geen kwaad kan om altijd kritisch te blijven, ook ten opzichte van spullen die ge zelf hebt aangekocht en dat kortzichtigheid leidt tot domheid.

                        Op mijn flickr vindt ge foto's terug. Is een beetje vanalles, niks al te speciaals maar kijk gerust eens rond. Dit topic dient niet specifiek om foto's te posten dacht ik.
                        Als je iedereen terug naar de aarde fluit moet je er misschien tegen kunnen zelf terug gefloten te worden. :-) En ik zou een opmerking op je foto's kunnen geven, maar dat is hier in dit topic (en dat is een verschil met het forum) niet de plaats.
                        Jouw analyse dat velen hun materiaal als het beste bestempelen slaat nergens op, zo zal ik mijn oud materiaal niet als slecht of minderwaardig bestempelen, alleen maar te zwaar.
                        Mijn fotoplezier is vertienvoudigd dank zij Fuji, maar ik mag dat niet schrijven waarschijnlijk.
                        Mijn nederige verontschuldigingen.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...



                          Nogmaals.

                          Toch erg hoor Lieven, dat iemand die 20 (?) jaar jonger is u nog de basisbeginselen van en volwassen discussie moet aanleren.

                          Tot nu toe is uw pleidooi dat ik een racist ben, dat ik een voorkeur heb voor bepaalde merken, en nu ben ik blijkbaar ook nog eens teruggefloten (ook al zie ik nergens waar) maar als gij beter slaapt vannacht, eventueel uw fototoestel zachtjes aaiend en sussende woordjes toefluisterend, met de illusie dat ge ook maar iets constructiefs hebt bijgedragen aan deze discussie dan gun ik u dat gerust. Toch bedankt om mij het verschil tussen een forum en een topic uit te leggen, maar wat mij betreft houdt de discussie hier op.

                          /zucht
                          flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                            http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

                            Nogmaals.

                            Toch erg hoor Lieven, dat iemand die 20 (?) jaar jonger is u nog de basisbeginselen van en volwassen discussie moet aanleren.

                            /zucht
                            Sorry, shoot aan het voorbereiden.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                              Fuji vs Nikon vs Canon vs Pentax vs ...
                              Deze discussie is al zo oud..

                              Ik heb een nikon D800 en een Fuji XT-1 Ik heb ook een canon met film en een polaroid. Elk dient voor andere omstandigheden/andere foto's.

                              Wat betreft de Fuji xt-1 vs spiegelreflex: De fuji is inderdaad goed. Zelfs heel goed. Hij is klein, handig, werkt vlot, heeft voor een APS-C sensor een heel goede beeldkwaliteit, een heel goede en handige EVF, een mooi gamma aan prime lenzen, MAAR...

                              De D800 heeft een beter dynamisch bereik (op Raw he voor we over HDR beginnen), heeft een beperktere scherptediepte op hetzelfde diafragma, heeft een grotere sensor en vangt dus meer licht in slecht omstandigheden (donker, mistig,...) ligt voor mij beter in de hand bij langdurige opdrachten, is handiger in de studio, heeft een actieve usb poort die camranger en ander lekkers ondersteund, heeft beschikking over TS lenzen.

                              Om maar te zeggen dat elk van de twee camera's zijn doel heeft. Als ik er een zou moeten wegdoen zou het de fuji zijn, maar dat is gewoon omwille van mijn soort fotografie en manier van fotgraferen. Is Fuji daarom slecht? Neen.

                              Waar ik wel een beetje van verschiet is dat er nogal wat mensen zijn die een systeemcamera hebben, die dan ineens DSLR afraden onder het mom "je kan met een systeemcamera toch alles kan wat je met een DSLR systeem kan". Dat is ook weer pertinent niet waar (en daar bedoel ik niet Jaja mee).
                              Men vergeet nogal eens dat, omdat je zelf op een bepalde manier fotografie beleeft, niet iedereen anders dat ook zo beleeft.
                              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                                Fuji vs Nikon vs Canon vs Pentax vs ...
                                Deze discussie is al zo oud..

                                Ik heb een nikon D800 en een Fuji XT-1 Ik heb ook een canon met film en een polaroid. Elk dient voor andere omstandigheden/andere foto's.

                                Wat betreft de Fuji xt-1 vs spiegelreflex: De fuji is inderdaad goed. Zelfs heel goed. Hij is klein, handig, werkt vlot, heeft voor een APS-C sensor een heel goede beeldkwaliteit, een heel goede en handige EVF, een mooi gamma aan prime lenzen, MAAR...

                                De D800 heeft een beter dynamisch bereik (op Raw he voor we over HDR beginnen), heeft een beperktere scherptediepte op hetzelfde diafragma, heeft een grotere sensor en vangt dus meer licht in slecht omstandigheden (donker, mistig,...) ligt voor mij beter in de hand bij langdurige opdrachten, is handiger in de studio, heeft een actieve usb poort die camranger en ander lekkers ondersteund, heeft beschikking over TS lenzen.

                                Om maar te zeggen dat elk van de twee camera's zijn doel heeft. Als ik er een zou moeten wegdoen zou het de fuji zijn, maar dat is gewoon omwille van mijn soort fotografie en manier van fotgraferen. Is Fuji daarom slecht? Neen.

                                Waar ik wel een beetje van verschiet is dat er nogal wat mensen zijn die een systeemcamera hebben, die dan ineens DSLR afraden onder het mom "je kan met een systeemcamera toch alles kan wat je met een DSLR systeem kan". Dat is ook weer pertinent niet waar (en daar bedoel ik niet Jaja mee).
                                Men vergeet nogal eens dat, omdat je zelf op een bepalde manier fotografie beleeft, niet iedereen anders dat ook zo beleeft.
                                Vind ik een perfecte en objectieve benadering. De enige reden waarom ik eventueel de Fuji zou in huis halen is als tweede camera om, indien ik niet veel gewicht wil meenemen, toch nog een deftige camera bij de hand zou hebben die technisch perfecte beelden kan maken.
                                En inderdaad, ik vind het ook wat raar dat ex-eigenaars van een DSLR nu precies de hemel op aarde gevonden hebben.
                                En wat mij een beetje tegenhoudt is dat ik opnieuw moet gaan werken met andere software die ik minder gewoon ben. Voor mij is Nikon NX2 perfect voor wat ik doe. PS gebruik ik maar zelden zelden.
                                Last edited by enero; 19 augustus 2014, 12:05.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X