Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 - de ultieme test ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

    Bedankt voor een heel fijn compliment regulus
    Het zal misschien te maken hebben met 15 jaar Belgiumdigital ...

    Jaja

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    ik had het niet beter kunnen zeggen ... de man "ademt" fotografie !!
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #17
      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

      Of je JAJA nu een RX100 geeft of een NEX, een 5D, Fuji of wat dan ook... die man heeft altijd schitterende resultaten.
      Respect!
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

        Het is nog altijd de (goede) fotograaf die de foto's maakt, en niet het toestel.
        Prachtig.

        Comment


        • #19
          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Bedankt voor een heel fijn compliment regulus
          Het zal misschien te maken hebben met 15 jaar Belgiumdigital ...

          Jaja
          Ik betwijfel dat het door BD komt hoor .. ik wou dat ik uw "oog" had ... some have it, some never will

          Comment


          • #20
            Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

            Beste Jaja, welk rawprogramma gebruik je dan voor de X-T1?

            Mvg
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #21
              Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

              Hallo Reservoir _Dog,

              Ik gebruik Adobe Camera Raw 8.6, een onderdeel van Adobe Photoshop CC.
              Dat is dezelfde Raw converter als in Lightroom, maar de interface van Photoshop ligt me beter.

              Groeten,
              Jaja

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Beste Jaja, welk rawprogramma gebruik je dan voor de X-T1?

              Mvg
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                Straffe prestaties.
                Jaja, zou je eens een volledig onbewerkte RAW willen posten ?
                Nu is het niet erg duidelijk of de kwaliteit (mede) aan het toestel ligt of aan de fotograaf en zijn bewerkingsvaardigheden.

                grt

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo Reservoir _Dog,

                  Ik gebruik Adobe Camera Raw 8.6, een onderdeel van Adobe Photoshop CC.
                  Dat is dezelfde Raw converter als in Lightroom, maar de interface van Photoshop ligt me beter.

                  Groeten,
                  Jaja
                  Ok, merci voor je antwoord.

                  Mvg
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                    Ik heb al meerdere reviews mogen lezen over die Fuji X-T1.
                    Een bizar goede camera naar het schijnt en het weeft (relatief gezien) niks.
                    Helaas dat ze nog zo duur zijn, maar zou voor mij echt een ideale camera zijn ivm reizen ed

                    (NOFI, maar ik snap overigens het lovende commentaar over de kleuren niet helemaal. Als je in RAW schiet valt dat bijna volledig te corrigeren namelijk)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door b_force Bekijk bericht
                      Ik heb al meerdere reviews mogen lezen over die Fuji X-T1.
                      Een bizar goede camera naar het schijnt en het weeft (relatief gezien) niks.
                      Helaas dat ze nog zo duur zijn, maar zou voor mij echt een ideale camera zijn ivm reizen ed

                      (NOFI, maar ik snap overigens het lovende commentaar over de kleuren niet helemaal. Als je in RAW schiet valt dat bijna volledig te corrigeren namelijk)
                      Dat is ook gewoon marketing hoor. Niet om afbreuk te doen aan het topic maar ik zie niet echt in wat de bovenstaande foto's nu eigenlijk bewijzen behalve dat fuji scherpe beelden aflevert, maar het is nu niet dat ge met een Canon, Nikon, Sony, Pentax of om het even wat bovenstaande beelden niet had kunnen maken.

                      Er zijn een aantal technische verschillen tussen een X-trans sensor en eentje met tradationele Bayer array sensor maar ik betwijfel dat iemand hier in een blinde test ze van elkaar zou kunnen onderscheiden.
                      Last edited by lykmeraid; 18 augustus 2014, 09:33.
                      flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                        ...Niet om afbreuk te doen aan het topic maar ik zie niet echt in wat de bovenstaande foto's nu eigenlijk bewijzen behalve dat fuji scherpe beelden aflevert, maar het is nu niet dat ge met een Canon, Nikon, Sony, Pentax of om het even wat bovenstaande beelden niet had kunnen maken.

                        .....
                        ... de ganse ellende is dat ik er van die merken bijzonder weinig zie passeren in die kwaliteit ... misschien maken die andere beelden ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                          Hangt er vanaf wat ge bedoelt met het woord "kwaliteit", want in uw zin kan dat natuurlijk vanalles betekenen

                          Technisch is er niets aan deze foto's dat niet met om het even welke crop DSLR bewerkstelligd kan worden.

                          Dat iemand het mooie foto's vindt is subjectief, maar dat heeft te maken met de fotograaf en niet omdat ge iets kunt met deze Fuji camera dat ge niet kunt met een 500D en equivalente lenzen, alleen zal het dan allemaal wat zwaarder wegen.

                          Ik heb zelf ook de X-T1 gekocht en vind het nog steeds een prachtcamera, maar laat u aub niet gek maken door alle marketing trucjes over "Fuji huidtinten" en "Fuji kleuren". De (prime) lenzen zijn absolute top en op maat gesneden voor een crop camera zonder opklapbare spiegel waardoor het allemaal kleiner en lichter wordt, maar het is geen toverdoos hoor.
                          flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                            Nu zijn alle twijfels weg:

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Het is niet moeilijk natuurlijk als ge voor elke futiliteit een aparte categorie gaat verzinnen.
                              De EM-1 is de enige serieuze camera die vergelijkbaar is in dat segment en die is in 2013 uitgekomen, dus eigenlijk is de XT-1 de verdiende winnaar van een marktsegment zonder competitie. Tenzij misschien die Sony A7 toestellen, dat kan op de grens van 2014 zijn geweest. Zoja, dan heeft de Fuji gewonnen van de Sony A7(R), wat dus eigenlijk volledig betekenisloos is.

                              De "European Connected Camera Award" ... Dat is dus marketingpraat voor een camera met NFC. Bij deze reik ik de award voor grootste nonsens uit aan de EISA.
                              Last edited by lykmeraid; 18 augustus 2014, 12:25.
                              flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
                                Het is niet moeilijk natuurlijk als ge voor elke futiliteit een aparte categorie gaat verzinnen.
                                De EM-1 is de enige serieuze camera die vergelijkbaar is in dat segment en die is in 2013 uitgekomen, dus eigenlijk is de XT-1 de verdiende winnaar van een marktsegment zonder competitie. Tenzij misschien die Sony A7 toestellen, dat kan op de grens van 2014 zijn geweest. Zoja, dan heeft de Fuji gewonnen van de Sony A7(R), wat dus eigenlijk volledig betekenisloos is.

                                De "European Connected Camera Award" ... Dat is dus marketingpraat voor een camera met NFC. Bij deze reik ik de award voor grootste nonsens uit aan de EISA.
                                smiley niet gezien waarschijnlijk.... uiteraard is EM-1 de enige serieuze camera!
                                Trouwens A7R heeft gewonnen in een andere categorie....

                                Comment

                                Working...
                                X