Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-H1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-H1

    Omdat de X-H1 waarschijnlijk weer een populair toestel van Fujifilm zal worden is het misschien interessant een apart draadje op te starten.
    Er valt nog weinig over te vertellen vermits er nog altijd geen toestellen in verkoop zijn maar er zijn toch al een paar opmerkelijke opmerkelijke zaken die in het oog springen.
    Een paar dingen die ik al goed vind en minder goed (puur persoonlijk)

    Positief:
    IBIS waardoor elke lens nu stabilisatie heeft, interessant voorral voor video
    Betere Handgrip handig voor de grotere objectieven
    LCD scherm (donker of helder) handig als je van start gaat of snel een instelling wil checken zonder te switchen op je LCD/EVF
    Aanraakscherm kan soms handig zijn om focuspunt te verplaatsen (trackpad) of gewoon als AF punt selector
    Het weglaten van het compensatie wiel vind ik niet zo'n slecht idee.. meestal is zo'n draaiwiel stram en ik prefereer één van de draaiwieltjes (voor-achter) in combinatie met een knop (zoals b.v. Canon 5D/1D enz...)
    Zelfde Accu's dan de X-T2 en andere Fuji's van de laatste generatie
    EVF met hogere resolutie

    Minder Positief:
    Door o.a de betere handgrip van de body is het gewicht en afmetingen relatief fors toegenomen.
    Accu verbruik is lager, waarschijnlijk komt dit grotendeels door de IBIS (grotere accu's was waarschijnlijk mogelijk in de grip, maar nu kan je gewoon uw huidige terug gebruiken) (als je die hebt)
    EVF die een kleinere vergroting heeft dan die in de X-T2
    Last edited by Funcky; 16 februari 2018, 09:28.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: Fuji X-H1

    ik vind het verlies van exposure comp dial wel spijtig. Gebruik ik heel veel en de GFX manier vind ik onhandig werken.
    Dit gezegd zijnde, op de XPRO2 haat ik die dial omdat elke keer als ik mijn xpro 2 uit een tas haal staat de exposure comp op een waarde dat ik niet wil.

    je vergeet nog een belangrijk pluspunt : nauwkeuriger autofocus en veel gevoeliger in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-H1

      Ook bluetooth voor geotagging is een verbetering

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-H1

        Ik begin hier een probleem rond de afmetingen te krijgen. Voor mij is Fuji geen camera om superteles aan te hangen, (waar ik perfekt de meerwaarde in een grotere body zie), maar ik wil wel de ibis, om als stadsfotograaf (technisch) betere beelden te schieten.
        Straks is de kleine reflex niet groter meer dan de grote Fuji....

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-H1

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ik begin hier een probleem rond de afmetingen te krijgen. Voor mij is Fuji geen camera om superteles aan te hangen, (waar ik perfekt de meerwaarde in een grotere body zie), maar ik wil wel de ibis, om als stadsfotograaf (technisch) betere beelden te schieten.
          Straks is de kleine reflex niet groter meer dan de grote Fuji....
          Vergelijken tussen mirrorless en dslr met dezelfde sensor grootte en dezelfde lens eigenschappen heeft inderdaad geen zin. Het scheelt bijna niets (iets kleinere afstand tussen sensor en lens)
          Een mirrorless lens met 2.8 glas is evengoed zeer zwaar zoals een DSLR-lens equivalent...

          Maar als je dan bv een Panasonic G9 (zeer grote body voor M43) met een Panasonic 100-400 gebruikt is dit dan wel in vergelijking zeer compact en licht van gewicht (relatief)

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-H1

            Kan me nog gesprek herinneren met één van de Managers van Fujifilm NL die toen erg stellig aangaf dat IBIS niet naar het Fujifilm X systeem zou komen. Hij gaf toen aan dat hier wel over nagedacht is, maar dat IBIS afbreuk deed aan de beeldkwaliteit en deze nooit zo goed kon zijn als in objectief stabilisatie. Toch goed om te lezen dat Fujifilm na al die jaren de gebruiker tegemoet komt en deze techniek nu implementeert in haar nieuwe generatie camera's. De techniek is in de tussen tijd ook enorm verbeterd.

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-H1

              Oorspronkelijk geplaatst door instaphoto Bekijk bericht
              Toch goed om te lezen dat Fujifilm na al die jaren de gebruiker tegemoet komt en deze techniek nu implementeert in haar nieuwe generatie camera's. De techniek is in de tussen tijd ook enorm verbeterd.
              Ik denk eerder dat Fuji niet veel keuze had gezien alle andere concurrenten reeds IBIS hadden?

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-H1

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik begin hier een probleem rond de afmetingen te krijgen. Voor mij is Fuji geen camera om superteles aan te hangen, (waar ik perfekt de meerwaarde in een grotere body zie), maar ik wil wel de ibis, om als stadsfotograaf (technisch) betere beelden te schieten.
                Straks is de kleine reflex niet groter meer dan de grote Fuji....
                Voor kleinere Body's is er de X-E3 en X-T20
                Voor grotere Body's X-T2/Pro en nu de X-H1
                Keuze genoeg dus.

                Die kleine Reflex heeft niet de capaciteiten van die grotere X-H1/EM1-II/A7RIII/G9 enz... dus verdere vergelijking stopt hier.
                Neem de kleinste DSLR een SL1 en zet er een GM5 naast en je weet de uitkomst wat grootte en gewicht betreft.

                Niemand wordt er natuurlijk toe verplicht zo'n grotere body te kopen...
                De X-H1 IBIS maakt de camera dikker (althans dat zou de reden zijn van Fuji) en die grip is echt wel nodig voor de 2.9 T lenzen.
                De X-H1 met de 16-55 2.8 wordt ook plots ineens een andere combinatie in vergelijking met een X-T2 combo, dankzij de stabilisatie in body.
                Ik zie hierdoor zelfs de verkoop van de 16-55 2.8 de hoogte ingaan, want die lens is gewoonweg zalig om mee te werken ondanks het relatief hoge gewicht. (Velen zijn terughoudend wegens het ontbreken van IOS op die lens)

                Ik zelf hou het liever ook zo licht en klein mogelijk maar als je bepaalde wensen hebt in een lens is dat soms niet realiseerbaar.
                Een Fuji 16-55 2.8 is even groot en zwaar als de lenzen van de concurrentie (Canon 17-55 2.8, Nikon 17-55 2.8)

                Die Fuji 16-55 2.8 voelt een beetje onwennig op mijn X-T20 en is comfortabeler op mijn X-T2.
                Prima combo met een X-H1 denk ik en hier zal de grotere grip wel zijn bijdrage geven aan een comfortabel gebruik.
                Last edited by Funcky; 17 februari 2018, 12:56.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-H1

                  Oorspronkelijk geplaatst door instaphoto Bekijk bericht
                  Kan me nog gesprek herinneren met één van de Managers van Fujifilm NL die toen erg stellig aangaf dat IBIS niet naar het Fujifilm X systeem zou komen. Hij gaf toen aan dat hier wel over nagedacht is, maar dat IBIS afbreuk deed aan de beeldkwaliteit en deze nooit zo goed kon zijn als in objectief stabilisatie. Toch goed om te lezen dat Fujifilm na al die jaren de gebruiker tegemoet komt en deze techniek nu implementeert in haar nieuwe generatie camera's. De techniek is in de tussen tijd ook enorm verbeterd.
                  misschien ook daarmee dat 2 van de 5 assen van de IBIS wordt uitgeschakeld als je er een lens op zet met IS ... bij bv Olympus versterken beide IS systemen mekaar, bij Fuji zal één gedeeltelijk uitgeschakeld worden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X-H1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Ik denk eerder dat Fuji niet veel keuze had gezien alle andere concurrenten reeds IBIS hadden?
                    Alleen Fujifilm kan dit bevestigen. Kan alleen gissen.... Wel goed dat ze zich bedacht hebben wat de reden dan ook mogen zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X-H1


                      Last edited by ASA 400; 19 februari 2018, 21:56. Reden: tech. defect

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji X-H1

                        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                        misschien ook daarmee dat 2 van de 5 assen van de IBIS wordt uitgeschakeld als je er een lens op zet met IS ... bij bv Olympus versterken beide IS systemen mekaar, bij Fuji zal één gedeeltelijk uitgeschakeld worden
                        Werkt het best volgens Fuji op lenzen zonder IOS.. zoals de 2.9T lenzen MK series.
                        Die MK Series zijn dus niet alleen uitgebracht voor Sony camera's... deze X-H1 was eigenlijk te verwachten.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji X-H1

                          Volgens ik gelezen heb zou op sommige lenzen zoals bv XF18-55 de beeldcirkel te klein zijn om de stabilisatie 100% te kunnen laten werken, vandaar dat er minder stops winst te bekomen zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji X-H1

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Ik begin hier een probleem rond de afmetingen te krijgen. Voor mij is Fuji geen camera om superteles aan te hangen, (waar ik perfekt de meerwaarde in een grotere body zie), maar ik wil wel de ibis, om als stadsfotograaf (technisch) betere beelden te schieten.
                            Straks is de kleine reflex niet groter meer dan de grote Fuji....
                            Yap , Rudy ! En het retro -aspect gaat ook verloren met een display on top ! �� Een x100 met IBIS graag ! ��
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji X-H1

                              De camerastoreTV heeft een interview met Billy van de Fuji-guys over de features van deze nieuwe camera op youtube gezet :

                              The morning after our Wooden Niccolls Screening, we're going live with Billy Luong to answer your questions about the Fuji X-H1.Order the Fuji X-H1 from The ...

                              Comment

                              Working...
                              X