Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-H1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji X-H1

    Mijn eerste bevindingen met de X-H1 staan online op de Shoot website
    Last edited by baloo; 21 februari 2018, 13:06.
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #17
      Re: Fuji X-H1

      Met plezier gelezen baloo en binnen mijn verwachtingen.
      Bedankt
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Fuji X-H1

        Inderdaad mooi geschreven artikel!

        Ik kan me voorlopig wel niet overhalen om naar deze Fuji om te schakelen... Met de 16-55/2.8 wordt het totaal plaatje bijna even (te) zwaar als mijn A7RII+24-70...

        Comment


        • #19
          Re: Fuji X-H1

          René, bedankt voor het overzichtje.
          NU, ik merk meer en meer dat DSLR en systeemcamera naar elkaar toe groeien. Uiteindelijk is enkel nog het spiegelsysteem wat het verschil zal maken. Vraag is dan: hebben we nu echt een spiegel nodig ?
          Indien men de resolutie van de electronische viewer en LCD-scherm nog verhoogt en de blackout-tijd nog meer reduceert dan wordt die grens echt wel heel smal.
          Voeg daar nog een verbeterde energiebeheersing aan toe, want uiteindelijk is dat vaak een grote bottleneck en we hebben een DSLR zonder spiegel.
          Voor mij is het grote voordeel van een DSLR het gebruik zonder dat hij moet op staan als een soort verrekijker. Bij de syseemcamera moet hij op staan en verbruikt het toestel veel energie om enkel maar even een kijkje te nemen. Maar ook hier zalde toekomst wel voor een aanpassing zorgen.
          Het gewicht zal zich meer en meer toespitsen naar het spiegelgedeelte en bijhorende prisma's.
          Nu, ik merk dat lenzen meer en meer beginnen te wegen en vrees dat dit wel eens een belangrijker argument kan worden. Het gewicht van je camera begint minder te tellen.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Fuji X-H1

            De A9 en de A7RIII hebben reeds geen black-out's meer zelfs niet bij continu opname van 20fps, DSLR heeft dit nog altijd wel.
            Battery life-time is ook sterk verbeterd en zekers geen issue meer.
            Gewicht van bvb A7RIII (42mp FF) is ongeveer gelijk dat van H1 (24mp APS).
            www.polartha.com

            Comment


            • #21
              Re: Fuji X-H1

              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
              De A9 en de A7RIII hebben reeds geen black-out's meer zelfs niet bij continu opname van 20fps, DSLR heeft dit nog altijd wel.
              Battery life-time is ook sterk verbeterd en zekers geen issue meer.
              Gewicht van bvb A7RIII (42mp FF) is ongeveer gelijk dat van H1 (24mp APS).
              de prijzen zijn dan ook navenant : in USD A7Riii = 3.198 en X-H1 = 1.899..A9 = 4.498 usd....
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #22
                Re: Fuji X-H1

                De X-H1 is niet de concurrent van de A7RIII of A9 hoor...

                Zet er eerder de A7 Mark II (1349,-€) eens naast..

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji X-H1

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  de prijzen zijn dan ook navenant : in USD A7Riii = 3.198 en X-H1 = 1.899..A9 = 4.498 usd....
                  Ik antwoord enkel op statement van Wim.Vanmaele die stelt dat DSLR overbodig is indien
                  -systeemcamera's black out time zou gereduceerd worden: wel de a9 en a7r hebben geen black-out meer, DSLR nog altijd wel.
                  -verbruik zou zakken: systeemcamera zal altijd meer blijven verbruiken dan DSLR maar wordt grotendeels gecompenseerd door nieuwe generatie compacte batterijen met hoog vermogen welke ook gebruikt worden in de A9 en A7riii waardoor dit niet echt een probleem meer is.

                  Hij stelt ook dat systeemcamera's groter worden, is niet zo bij alle producenten, integendeel, A7riii is niet groter of weeg niet zwaarder dan X-H1 maar is wel een 42mp FF toestel.

                  Ik weet ook dat je de h1 moet vergelijken met de A6500 en niet met de a7riii of a9 maar daar ging het hier niet over, wou enkel aantonen hoever men al staat met systeemcamera's.

                  BTW: Men mag er volgens mij wel van uitgaan indien Sony vandaag een a6500 op de markt zou brengen het toestel geen black-out's zou hebben en nieuwe generatie batterij zou gebruiken en niet veel groter zou zijn dan
                  de bestaande A6500.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fuji X-H1

                    Nog aan toevoegen dat hogere resolutie in EVF die Wim.Vanmaele aangaf in post 19 ook al geen probleem meer vormt.
                    Niet in de A7RIII, die ik met de Sony dagen uitgeprobeerd heb bij A&C ... en ik veronderstel ook niet met de X-H1

                    Maar nog even ter herinnering, de X-H1 is vooral gefixeerd op video.. iets waar menig DSLR alleen maar van kan dromen(op de manier zoals de X-H1)
                    Voor Foto is de X-T2 de kleinere Body, die ook nog eens goed met video kan omgaan.
                    Systeemcamera's worden niet groter, het hangt ervan af wat je wenst.

                    Een X-E3 is piepkleine Systeemcamera die veel bagage meekrijgt van de X-T2
                    Ook de A6500 is een heel compact toestel.
                    Last edited by Funcky; 22 februari 2018, 22:36.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fuji X-H1

                      Na 7 dagen met de Fujifilm X-H1 te hebben gefotografeerd, heb ik een kort review geschreven. Sorry in the Engels omdat een groot deel van mijn lees publiek Engelstalig is.
                      In het review bekijk ik enkel de fotografie kant, omdat ik mezelf geen video man heet!

                      Vragen beantwoord ik graag hier of op de website.

                      Groeten vanuit Dubai,
                      BJORN

                      http://bjornmoerman.blogspot.ae/2018...tographer.html

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fuji X-H1

                        Bedankt, zoals we van jou gewoon zijn ... voor het mooie overzicht Bjorn

                        Ik weet dat je niet video gericht bent.. maar ik vraag me af of er voor video de ratio 2.40:1 (2.39:1) als instelkeuze voorzien is ?

                        Mvg
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fuji X-H1

                          IBIS X-H1 vs A7RIII .... X-H1 beter ??? https://m.youtube.com/watch?v=pSgF8TgxtZg
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fuji X-H1

                            Neen, ziet ernaar uit dat het niet beschikbaar is. Zie bij video enkel 16:9 and 17:9

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fuji X-H1

                              Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
                              Na 7 dagen met de Fujifilm X-H1 te hebben gefotografeerd, heb ik een kort review geschreven. Sorry in the Engels omdat een groot deel van mijn lees publiek Engelstalig is.
                              In het review bekijk ik enkel de fotografie kant, omdat ik mezelf geen video man heet!

                              Vragen beantwoord ik graag hier of op de website.

                              Groeten vanuit Dubai,
                              BJORN

                              http://bjornmoerman.blogspot.ae/2018...tographer.html
                              Goede review, maar in uw tekst staat dat ibis de beeldkwaliteit zou verminderen, ik zou niet weten waarom... De sensor is gewoon dezelfde, zou echter zelfs een verbetering zijn omdat deze mee op uw bewegingen reageert....
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fuji X-H1

                                Fujifilm X-H1 IBIS Development The 7th epsiode of the Fujifilm X-H1 development story is a highly awaited one: the development of IBIS. And right at the start they adress one of the big questions: how does it come that in 2016 Fujifilm managers said IBIS is not compatible with X-mount, and now we have the…

                                Comment

                                Working...
                                X