Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S602 OF Canon S45 EN waar kopen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S602 OF Canon S45 EN waar kopen?

    Hallo iedereen,

    heb net m'n Kodak 3800 "point and shoot" verkocht om een camera aan te schaffen die wat meer instelmogelijkheden biedt.

    Mijn keuze is momenteel gevallen op de Fuji S602 en Canon S45, 2 toestellen die je ook volledig manueel kan instellen en minder dan 1000€ kosten.

    Wat mij een beetje afschrikt om voor de S602 te kiezen is dat het toestel blijkbaar batterijen zou verslinden!
    Anderzijds zou de Canon S45 over een te zwakke macro functie beschikken en vaak rode ogen opleveren bij gebruik van de flits?

    Graag zou ik wat feedback en advies willen onvangen van gebruikers van dergelijke toestellen. Zijn deze beweringen waar Zijn er andere argumenten, goodies, minderheden waar ik rekening moet met houden

    And last but not least, heb een aantal adressen gevonden van winkels in Nederland waar deze toestellen zo'n 200€ goedkoper staan (zie via site http://www.dfip.nl/). Meeste van deze blijken enkel webshops te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag ook enkele tips waar een toestel het best aan te schaffen.

    Alvast bedankt,
    Vince.



  • #2
    Eén van de sterkste punten van de 602 is het zéér geringe batterijverbruik. Heb dagen met de 602 gehad dat ik meer dan 300 foto's nam, dus ik spreek uit ervaring.

    groeten,
    Luc

    Comment


    • #3
      wel als het enige wat je tegenhoudt om een 602 te kopen de levensduur van de batterijen is moet je nu niet meer twijfelen. De levensduur van 1600mah batterijen op een 602 in vergelijking met de batterij van de S45 is een stuk langer volgens Dpreview na hun test kan de 602 het 3u 29 min (350 foto's) volhouden en de S45 maar 2u 28 min (240 foto's). 602 is daar dus stukken beter in als de S45 en als je dan bedenkt dat je waarschijnlijk 1800mah gaat gebruiken kan je nog ong 10% meer verwachten. En val je zonder stroom kan je overal wel AA batterijen vinden maar vind maar eens zo een specifieke batterij als in de S45 daar moet je al geluk voor hebben.

      Comment


      • #4
        In mijn topic twijfelde ik tussen de fuji s602 z en de nikon 4500, maar ik heb uiteindelijk ook gekozen voor de fuji hoor ! Ik hoop dat de mijne deze week aankomt en dan kan ik je er meer over vertellen !

        Greetz bertoneboy

        Check my site en je zult wel zien wat ik er mee zal aanvangen
        Canon 450D

        Comment


        • #5
          kan de heren hier alleen maar bijtreden, het batterijverbruik is zeer minimaal bij de s602 en het feit dat hij AA-formaat batterijen slikt, vindt ik een groot voordeel tov custom-format batterij. Die laatste zijn dikwijls duurder, moeilijker te vinden en dikwijls ook minder krachtig. (dat weet ik nog van bij mijn vorig toestel, de fuji 6900, en het was één van de redenen om over te stappen op de s602). een geweldig toestel imho.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Hallo Vince,

            Ik heb geen ervaring met beide camera's maar gezien de "nadelen" die jij opsomt, zou ik ook voor de Fuji gaan. Overigens blijkt dit nadeel dus wel mee te vallen als ik het zo lees.
            Verder heeft zowat de helft van het forum hier zijn/haar camera via het www besteld, in Nederland, Luxemburg of Duitsland. Niks mis mee.
            Doe eens een search op ditzelfde forum en je komt een schat aan topics en adressen tegen. Zo heb ik voor mijn partner ook uit een ruim scala aan adressen kunnen kiezen voor het bestellen van een camera. Met de garantie zit het ook wel goed binnen de EU, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
            Veel succes !!!
            Hannie

            Comment


            • #7
              Bedankt voor de feedback !!
              Mijn beslissing is genomen, ik ga voor de Fuji S602 en hoop jullie binnenkort mijn bevindingen te kunnen meedelen.

              Take care,
              Vince.




              Comment


              • #8
                Proficiat met je aankoop.
                Ikzelf ben ook bezitter van de 602z, en ben zeer tevreden. Ook over het batterijverbruik.

                Comment


                • #9
                  Batterijverbruik geen enkel probleem, ik doe gerust 300-400 foto's met of zonder flitsen, en mijn toestel staat op auditieve signalen aan, dat is makkelijker als je nog niet alle knoppen kent, moet je niet steeds gaan kijken of je op de juiste knop zit.
                  Ik heb mij ondertussen 4 setjes 1600Mh batterijen gekocht, één set in het toestel + steeds 2 geladen sets mee (ik neem m'n toestel overal mee ), en de 4e aan het herladen of standby thuis.

                  Groetjes,
                  Peter

                  Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                  Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                  Comment

                  Working...
                  X