Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji s602 autofocus probleem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji s602 autofocus probleem

    hey
    ik heb een probleem met de autofocus van mijn camera.
    hij stelt namelijk niet altijd goed scherp.
    ik moet vele malen opnieuw focusen (als dat het juiste woord is)
    voor hij iets of wat scherp staat.
    meestal is dan ook het goede moment al lang voorbij
    hij doet dit ook bij voldoende licht (in het donker moet ik er zelfs niet aan beginnen)
    iemand die dit ook heeft of weet hoe ik dit kan vermijden ?

    ook al heb ik gemerkt dat hij in autostand altijd als sluitertijd 1/60 neemt ook in de sportstand neemt hij deze sluitersnelheid. dit levert meestal bewegingsonscherpte bij ook.
    ik dacht dat de standaard sluitersnelheid 1/125 was.

    is er mischien al een software update voor de camera ofzo die dit probleem oplost.

    daar ik niet alleen met de camera werk en ook mensen die minder afweten van sluitersnelheid enzo en liever op autostand werken en er dan veel mislukte foto's mee maken.

    alvast bedankt voor de reacties.



    Groeten Svenny007
    Lier (BE)

    (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

  • #2
    Eigenaardig
    Dat er in extreme duisternis een probleem kan zijn met automatische focus dat heb ik ook, verder niet hoor ( en dan gebruik ik manueel).
    Mijn camera past wel de sluitertijden automatisch aan in alle standen.
    Een echte 'standaardsluitertijd' is er niet; hij past voortdurend aan in automaatstanden; als je dat wil kan je de S-stand gebruiken en die op 125 instellen (en zeggen dat iedereeen er af moet blijven ) Maar best is toch de automaat

    Dat van die sluiterstanden in SP stand klopt niet ; in de sport stand gaat ie net naar 'snellere' sluitertijden....(zelfs zeer hoge bij mij in volle licht)

    Er is geen software upgrade

    Voor focusprobleem kan je eventueel eens in de setup kijken; daar staat een mogelijkheid om aan te geven dat je een converter erop hebt. Heb je die soms aan ? ( manual pg 72)


    En als dat allemaal niet lukt .....is er een technisch probleem vrees ik
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Is je lens nog 'proper', en dat zwarte vlakje net boven de lens, is dat nog 'clean'
      Probeer misschien beide eens te reinigen met een speciaal lensdoekje, en kijk eens of dat helpt...

      Normaal moet je toestel op sportstand naar het kleinste diafragma gaan (grootste lensopening) waardoor de sluitertijd automatisch korter zal zijn!

      En volgens mij kan de software niet geupdate worden hoor

      Comment


      • #4
        Ivm de autofocus van de s602, ik had dit probleem ook, maar niet in vol daglicht. Ook niet alleen bij extreme duisternis. Bij mij begon dit probleem bij een beetje schemerlicht reeds.
        Wat de sluitersnelheden betreft, geen problemen ondervonden. Misschien moet je na het reinigen eens een reset naar de fabrieksinstellingen proberen ?

        Comment

        Working...
        X