Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji of nikon???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fuji of nikon???

    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
    Roadrunner.

    ja die zoeker is echt groot en helder. Dat is echt geen vergelijk met de s2/s3/d70/d100 etc.
    Dit is van een duidelijke betere klasse. Komt zelfs heel dicht in de buurt van de d2x

    alex
    Bedankt voor de info,Alex
    Danny's Photosite

    Comment


    • #32
      Re: Fuji of nikon???

      Bedankt Alex...
      Heb 1 vraagje over zowel de D200 als de D2x.
      Je leest veelal dat je met deze camera's door de hoeveelheid pixels een snellere sluitertijd nodig hebt om scherpere foto's te verkrijgen. Meer licht dus of een statief. Is dat ook jouw ervaring?
      Groetjes Edwin
      Mijn Foto's

      Comment


      • #33
        Re: Fuji of nikon???

        Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
        Bedankt Alex...
        Heb 1 vraagje over zowel de D200 als de D2x.
        Je leest veelal dat je met deze camera's door de hoeveelheid pixels een snellere sluitertijd nodig hebt om scherpere foto's te verkrijgen. Meer licht dus of een statief. Is dat ook jouw ervaring?
        Groetjes Edwin
        Eerlijk gezegd heb ik mijn meeste foto's met de d2x nog gemaakt met statief of met een flits. Dus echt 100% zekerheid kan ik nog niet geven.
        het lijkt mij echter allemaal wat overdreven.
        Dit soort opmerkingen komen veelal uit het amateur circuit (waar ik ook onder val trouwens). Ik heb er nog geen enkele pro over gehoord.
        Als dat echt een punt zou zijn, zou je dat ook bij andere leveranciers moeten horen. Ik weet mij nog wel te herinneren dat dit ook gespeeld heeft in de begintijd met de s2. Ook toen waren er veel mensen die klaagden over onscherpe foto's, daarna is het op dat vlak erg stil geworden
        Kortom, ik geloof daar niet zo in. ik denk eerder dat het een gewenningsproces is hoe met de camera om te gaan.

        alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #34
          Re: Fuji of nikon???

          OK bedankt... Wat je commentaar betreft over de S2 kan ik je wel volgen.
          M'n vriendin heeft nog steeds de antieke S1 en wil zelfs geen ander. Heerlijke jpeg's zo uit de box...
          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

          Comment


          • #35
            Re: Fuji of nikon???

            Nog steeds aan het wikken en wegen maar ik denk dat ik even de Nikon D200 ga afwachten om te testen en dan beslissen hé...
            Ik hou jullie op de hoogte!
            Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

            Comment


            • #36
              Re: Fuji of nikon???

              Ik denk dat ik er stilaan zot van wordt.
              Ik sta nl ook voor het dilema een D200(met bat pak) of de S3.
              Zoals hier boven ook al aangehaald is de upgrade van S2 naar S3 niet echt spectaculair.
              Nu heb ik de S2 en ben daar tevreden over.
              Zal nog wat twijfelen en dan toch de knoop moeten doorhakken want zou mijn nieuw toestel moeten hebben tegen voorjaar 2006 daar ik dan in bijberoep wil beginnen en zo 2 body's nodig heb.
              Wie haalt mij over de streep?
              peter.
              Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

              Comment


              • #37
                Re: Fuji of nikon???

                Peter...

                Everyone and his dog will be walking around with a D200.
                With a Fuji S3 you can be different.

                Comment


                • #38
                  Re: Fuji of nikon???

                  Eén van de minpunten voor de Fuji vindt ik het 5 punts af systeem.
                  Dat is hetzelfde als bij de D70 (multi cam 900) en daar verwacht ik toch wel wat beter bij de D200.

                  Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fuji of nikon???

                    Oorspronkelijk geplaatst door trebs
                    Peter...

                    Everyone and his dog will be walking around with a D200.
                    With a Fuji S3 you can be different.
                    just don't walk your S3 in the rain
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fuji of nikon???

                      Na verschillende bodies gehad te hebben van fuji en nikon, zat ik ook te twijfelen tussen de S3 en de D200.
                      Heb me net de D200 aangeschaft en m'n eerste indruk is een hele goede. Het is zo jammer dat de S3 nog steeds op zo'n trage body gebouwd is.
                      Het DR van de D200 lijkt me duidelijk hoger dan m'n D70. Dit merk ik al bij de jpegs. Wellicht is de S3 hier nog beter in maar dan is zo'n foto wel 25MB groot. De software van fuji heb ik nooit echt tof gevonden, dus ook om die reden won de D200 het. Wat me het meest verbaasd tot nu toe (in vergelijking met D70) is hoe de D200 met ruis omgaat. Heerlijke foto's op 1250 iso... Er is wel ruis te zien, maar eentje die prettig is om naar te kijken. Niet de chromatische ruis met z'n blauwe en rode stippen zoals bij de D70.
                      Tot nu toe heb ik wel de indruk dat ik met de D70 gemakkelijker een scherpe foto krijg dan met de D200, maar dat kan ook door het grauwe weer komen en mijn onkunde met de D200. De grotere viewer,cam 1000, snelheid van wegschrijven, lichtmeting met MF-lenzen, meer weerbestendig, kleinere Raw (gecomprimeerd) bestanden, de gebruikte batterij, ittl en grotere resolutie zijn toch allemaal redenen dat ik geen spijt heb dat ik voor de D200 koos.
                      Of er moet morgen plots een S4 in de winkel liggen natuurlijk...

                      Hier een foto genomen op 1250 iso. en zonder noise reduction.


                      Het origineel kun je hier bekijken.

                      Groetjes Edwin
                      Mijn Foto's

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fuji of nikon???

                        Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                        Het is zo jammer dat de S3 nog steeds op zo'n trage body gebouwd is.
                        Dat is juist !! Hij is zo traag dat als ik een foto neem van een model ik de tijd heb om mijn toestel ergens neer te leggen en drie keer rond mijn model te lopen, een flikflak te doen en in slowmotion terug naar mijn S3 te lopen

                        En de reden dat die bestanden zo groot zij is dat de S3 het enige toestel is dat gebruik maakt van 16 bits kleurdiepte in tegenstelling tot de D200,D70,D100,enz ( met 12bits )
                        Last edited by lieven lens; 10 januari 2006, 16:30.
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fuji of nikon???

                          Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                          Na verschillende bodies gehad te hebben van fuji en nikon, zat ik ook te twijfelen tussen de S3 en de D200.
                          Heb me net de D200 aangeschaft en m'n eerste indruk is een hele goede. Het is zo jammer dat de S3 nog steeds op zo'n trage body gebouwd is.
                          Het DR van de D200 lijkt me duidelijk hoger dan m'n D70. Dit merk ik al bij de jpegs. Wellicht is de S3 hier nog beter in maar dan is zo'n foto wel 25MB groot. De software van fuji heb ik nooit echt tof gevonden, dus ook om die reden won de D200 het. Wat me het meest verbaasd tot nu toe (in vergelijking met D70) is hoe de D200 met ruis omgaat. Heerlijke foto's op 1250 iso... Er is wel ruis te zien, maar eentje die prettig is om naar te kijken. Niet de chromatische ruis met z'n blauwe en rode stippen zoals bij de D70.
                          Tot nu toe heb ik wel de indruk dat ik met de D70 gemakkelijker een scherpe foto krijg dan met de D200, maar dat kan ook door het grauwe weer komen en mijn onkunde met de D200. De grotere viewer,cam 1000, snelheid van wegschrijven, lichtmeting met MF-lenzen, meer weerbestendig, kleinere Raw (gecomprimeerd) bestanden, de gebruikte batterij, ittl en grotere resolutie zijn toch allemaal redenen dat ik geen spijt heb dat ik voor de D200 koos.
                          Of er moet morgen plots een S4 in de winkel liggen natuurlijk...

                          Groetjes Edwin
                          Knap Edwin!!!Proficiat met de aankoop.Ik zit hier ondertussen op hete kolen om m'n golden oldie te ontvangen.De ruis van een D1X zal wel heel wat slechter zijn,maar dat neem ik erbij
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fuji of nikon???

                            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                            Dat is juist !! Hij is zo traag dat als ik een foto neem van een model ik de tijd heb om mijn toestel ergens neer te leggen en drie keer rond mijn model te lopen, een flikflak te doen en in slowmotion terug naar mijn S3 te lopen
                            Ge kunt misschien beter ondertussen ne flikflak (of beter nog ne flikflooi ) met dat model doen.
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fuji of nikon???

                              Oorspronkelijk geplaatst door trebs
                              Peter...

                              Everyone and his dog will be walking around with a D200.
                              With a Fuji S3 you can be different.
                              Rob, you have a point there We are special
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fuji of nikon???

                                Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                                Ge kunt misschien beter ondertussen ne flikflak (of beter nog ne flikflooi ) met dat model doen.
                                Met het model van smartpics lig ik liever niet te flikflooien

                                Hubert
                                Hubert

                                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                                Comment

                                Working...
                                X