Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji of nikon???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji of nikon???

    Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
    Laat ons je beslissing weten he
    Zal ik zeker doen!
    Maar ik denk dat het misschien het beste is dat ik even wacht tot de Nikon 200 in omloop is zodat ik daat wat meer over te weten kom,of ik moest ergens een goed aanbod krijgen van tweedehans materiaal.
    Het gaat hem trouwens over een aardige som.
    Maar ik hou jullie wel op de hoogte.
    Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

    Comment


    • #17
      Re: Fuji of nikon???

      Oorspronkelijk geplaatst door Zzino
      Zal ik zeker doen!
      Maar ik denk dat het misschien het beste is dat ik even wacht tot de Nikon 200 in omloop is zodat ik daat wat meer over te weten kom,of ik moest ergens een goed aanbod krijgen van tweedehans materiaal.
      Het gaat hem trouwens over een aardige som.
      Maar ik hou jullie wel op de hoogte.
      Ik heb de Fuji S3 tweedehands op de kop kunnen tikken voor €1190, misschien een referentiepunt als je een occasie aangeboden krijgt ( toestel was ongeveer 7 maanden oud )
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Fuji of nikon???

        Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
        Ik heb de Fuji S3 tweedehands op de kop kunnen tikken voor €1190, misschien een referentiepunt als je een occasie aangeboden krijgt ( toestel was ongeveer 7 maanden oud )
        Was dat toestel in goede staat ? Zonder defecten?
        Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

        Comment


        • #19
          Re: Fuji of nikon???

          Bij corne staat er 1 van 6 maand oud voor 1375 met 12 maand garantie

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #20
            Re: Fuji of nikon???

            Oorspronkelijk geplaatst door Zzino
            Eerst en vooral bedank ik jullie voor de uitleg en tips.
            Misschien heb ik wat weinig uitleg gegeven van wat ik met het toestel van plan ben. Het is de bedoeling vooral om portetten ,landschappen en wat macro te fotograferen maar aangezien ik ook van sport hou en regelmatig eens een wielerwedstrijd bijwoon of eens naar zolder ga, ook daar graag wat fotos maak.
            Ik heb ook het voordeel dat ik nog kan kiezen welk merk ik ook maar wil daar ik nog geen lenzen bezit. Eigenlijk moet ik dus van nul beginnen. Uiteraard ben ik ook geen prof en moet ik nog veel leren dus daarom de vraag op dit forum.
            Mijn eerste lens zou een Nikon 17-35mm f2.8af s if-ed nikkor worden.
            Ik denk dat dit op beide toestellen een zeer goede keuze is.

            Iedereen alvast bedankt voor de reacties.
            Die Nikon 17-35 is een zeer goede lens...
            Goed voor landschappen, interieurs, gebouwen.
            Ik zou ze wel geen portretlens durven heten
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Fuji of nikon???

              Oorspronkelijk geplaatst door Zzino
              Was dat toestel in goede staat ? Zonder defecten?
              Ik zou zelfs durven zeggen dat dit toestel in nieuwstaat was, alles was er nog tot de plastiek verpakking toe.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Fuji of nikon???

                Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Ik zou zelfs durven zeggen dat dit toestel in nieuwstaat was, alles was er nog tot de plastiek verpakking toe.
                Je kan maar geluk hebben hé!!!
                Een vraagje. Heb jij ervaring in vlug na mekaar foto's maken met dit toestel?
                Voor of nadelen?
                Niet dat dit zo belangrijk is voor mij maar ik zou der soms toch ook wat actiefotos willen mee maken.
                Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji of nikon???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zzino
                  Je kan maar geluk hebben hé!!!
                  Een vraagje. Heb jij ervaring in vlug na mekaar foto's maken met dit toestel?
                  Voor of nadelen?
                  Niet dat dit zo belangrijk is voor mij maar ik zou der soms toch ook wat actiefotos willen mee maken.
                  Drietal foto's is geen probleem, maar dan moet je een 10 tal seconden wachten zodat de buffer kan leeggemaakt worden, eigenlijk heb ik daar weinig ervaring mee omdat ik dat nooit doe, ik deed het trouwens ook niet met mijn D70. Zelfs bij snelle actiesporten trok ik gewoon 1 foto, even bekijken op het LCD schermpje en dan trok ik de volgende.
                  Maar ik blijf erbij, de S3 is echt een camera voor personen- en landschapsfotografie. Actieshots gaan prima maar niet repeterend.

                  mvg,

                  Francis
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fuji of nikon???

                    Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                    Drietal foto's is geen probleem, maar dan moet je een 10 tal seconden wachten zodat de buffer kan leeggemaakt worden, eigenlijk heb ik daar weinig ervaring mee omdat ik dat nooit doe, ik deed het trouwens ook niet met mijn D70. Zelfs bij snelle actiesporten trok ik gewoon 1 foto, even bekijken op het LCD schermpje en dan trok ik de volgende.
                    Maar ik blijf erbij, de S3 is echt een camera voor personen- en landschapsfotografie. Actieshots gaan prima maar niet repeterend.

                    mvg,

                    Francis
                    De S3 is idd geen kampioen in het snel wegschrijven, Maar heb je al de files eens vergeleken met die van een D70 ?
                    Een RAW van mijn S3 kan gemakkelijk 23 a 25 mb groot zijn. Hoe groot is de Raw van een D70 ? 6 a 7 mb ? Het is toch normaal dat het wegschrijven iets langer zal duren he !!
                    Daarbij met een XD kaartje is hij nog een pak sneller dan met een CF kaartje.
                    Snelheid maakt voor mij niet veel uit, Ik heb tijd.
                    Heb jij tijd ?
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fuji of nikon???

                      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                      Bij corne staat er 1 van 6 maand oud voor 1375 met 12 maand garantie

                      Jo.
                      Graag wat meer gegevens over Corne,eventueel website of e-mail of adres.
                      Mvg
                      Nico
                      Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fuji of nikon???



                        Jo.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Zzino
                        Graag wat meer gegevens over Corne,eventueel website of e-mail of adres.
                        Mvg
                        Nico
                        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                        Nikon stuff

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fuji of nikon???

                          Toch even nog een korte reactie.

                          Het afgelopen jaar aardig wat camera's in mijn hand gehad en even mogen bezitten.
                          Ook de d200 !
                          Ik ben begonnen met de s2, die ik nog steeds heb. Iedere keer weer ben ik verbaasd over de schone en scherpe jpegs uit deze camera komen.
                          De switch gemaakt naar de s3, echter persoonlijk vond is de beelden uit de s2 beter. Moeilijk te omschrijven waarom, maar de beelden van de s3 waren "minder schoon/zuiver" dan van de s2.
                          De s3 heeft een zeer fijn body wat goed in de hand ligt, maar deze camera was voor mij de upgrade niet waard. Gewoon te traag op alle vlakken, zowel bij het wegschrijven, terugkijken focus etc.

                          Ik heb nu de d2x. die ga ik echter niet beschrijven want dat is gezien de prijs geen eerlijk vergelijk.
                          Ik heb wel de d200 een paar dagen thuis gehad en dat is toch een heel groot verschil met de s3.
                          ten eerste : het veelal beschreven dynamisch bereik van de s3.
                          Ik moet je eerlijk zeggen, verwacht daar nou niet teveel van. het verschil is daar, maar om nou te zeggen dat het enorm grote verschillen zijn, NEE.
                          Fotograferen in NEF bestanden (raw) en nikon capture biedt een veel bredere speelruimte.

                          Verder staat de d200 qua techniek een stuk hoger dan de s3 :

                          veel betere flitsprestaties. ook met de ingebouwde flits
                          Duidelijk meer MP ( de s3 is gewoon GEEN 12 mp camera)
                          Supersnel met wegschrijven en terugkijken/inzoomen.
                          zeer goede AF snelheid.
                          Mogelijkheid tot het (goed kunnen) gebruiken van oudere Nikon lenzen
                          Veel betere afwerking van het body.
                          Snel werken, ook in Raw/nef
                          betere energiehuishouding. Die pennlites van de s2/s3 is gewoon een ramp
                          Een zeer goede AWB. In mijn ogen beter dan de s3
                          Een super heldere en grote zoeker.
                          Auto iso. een heerlijke optie in minder goede lichtsituaties

                          etc etc.

                          Kortom : de d200 is gewoon een generatie verder.
                          Wel ligt de s3 duidelijk beter in de hand door het iets hoger body.

                          Begrijp mij niet verkeerd. ik heb nog altijd een zwak voor fuji, maar gebaseerd op de boevenstaande feiten is de d200 gewoon een stuk verder en is de s3 in verhouding een te dure camera.

                          alex
                          Website : www.alextimmermans.com
                          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fuji of nikon???

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                            Begrijp mij niet verkeerd. ik heb nog altijd een zwak voor fuji, maar gebaseerd op de boevenstaande feiten is de d200 gewoon een stuk verder en is de s3 in verhouding een te dure camera.
                            Bedankt voor de duidelijke taal.Pffff,'k zal dus toch maar beginnen te sparen.Is die zoeker echt zo groot en helder?Dat zou zo'n prachtig ding zijn voor m'n macrofotografie.
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fuji of nikon???

                              Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                              Bij corne staat er 1 van 6 maand oud voor 1375 met 12 maand garantie

                              Jo.
                              Heb hem gevonden! Bedankt voor de tip!
                              Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fuji of nikon???

                                Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                                Bedankt voor de duidelijke taal.Pffff,'k zal dus toch maar beginnen te sparen.Is die zoeker echt zo groot en helder?Dat zou zo'n prachtig ding zijn voor m'n macrofotografie.
                                Roadrunner.

                                ja die zoeker is echt groot en helder. Dat is echt geen vergelijk met de s2/s3/d70/d100 etc.
                                Dit is van een duidelijke betere klasse. Komt zelfs heel dicht in de buurt van de d2x

                                alex
                                Website : www.alextimmermans.com
                                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                                Comment

                                Working...
                                X