Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji Finepix S602 zoom <-> Canon Powershot G3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji Finepix S602 zoom <-> Canon Powershot G3

    Hallo,

    ik heb heel wat sites bezocht, reviews gelezen, foto's bekeken, ... en uiteindelijk blijven er nog 2 camera's over die mij interessant lijken: de finepix s602 zoom en de G3 powershot. Welke zou ik nemen?

    Groeten,
    Tijs

  • #2
    geen van beide

    Comment


    • #3
      Dat kunnen wij niet weten wat je moet nemen hè. Je moet eerst eens op een rijtje zetten wat belangrijk voor je is, veel zoom of veel pixels, uitklapbaar scherm of EVF, ...

      Ik heb gekozen voor de G3 omdat hij naar mijn mening veel mooiere kleuren weergeeft dan de S602 (let wel, dit is iets persoonlijks!). Neem daarbij de 4MP, het ongelooflijk handige uitklapbare schermpje, de lichtsterke en scherpe lens en de langere batterijduur en ik was direct verkocht voor de G3.

      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        Heb ook nog getwijfeld! Behalve de 6x optische zoom heeft de fuji niks wezenlijks voor op de G3, integendeel... Maar als die sterkere telezoom belangrijk voor je is, tsja, dan wordt het wel moeilijk... Je kan nog altijd met converters werken op de G3 ook natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Tja..ik heb voor de 602 gekozen....die 6mp werkt dus ( op gevaar af de halve wereld over me heen te krijgen...) de snelheid is goed, massa' s instellingsmogelijkheden, goede lens en goede prijs/kwaliteit en ik vind de 602 zeer prettig in de hand liggen...maar de G3 gebruikers zullen van hun camera hetzelfde zeggen zeker ? Dus die keuze moet je zelf maken.
          Peter

          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

          Comment


          • #6
            Als ik je een goede raad mag geven - probeer de toestellen eerst eens even uit als je kunt. Hoe ligt het in de hand? Neem een paar foto's en bekijk ze thuis eens op je PC. Een ander punt is dat de Fuji een EVF heeft waardoor je de mogelijkheid hebt om het toestel te gebruiken zoals een analoge reflexcamera. Bij de G3 is het een optische zoeker. Ik ben nog maar een "amateur", maar ik begrijp nog altijd niet goed hoe je via een optische zoeker en gebruik van tele "ziet" wat je fotografeert.


            Mvg
            Patrick
            Mvg
            Patrick
            Fuji S602Z

            Comment


            • #7
              De vraag kan ook nog zijn: kan ik de camera makkelijk kwijt in mijn tas (dus de grootte van belang), het gewicht stel je daar eisen aan? Welke camera past beter in mijn hand?
              Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

              Comment


              • #8
                Persoonlijk vind ik deze camera's nogal verschillend dus hiertussen zou je toch een keuze moeten kunnen maken.

                Beide maken uitstekende foto's die je gerust tot A4 perfect kan printen en in de praktijk gerust nog veel groter.

                En hoewel hier iemand beweert dat de s602z niet veel meer te bieden heeft dan de G3 is dat niet waar. De 602 heeft gewoonweg de meeste mogelijkheden. Het belang van deze extra's kan natuurlijk voor jou nihil zijn maar ook dat kan alleen jij bepalen. Alle essentiele zaken voor foto's zijn op beide camera's te vinden dat staat vast.

                Ik zou zeggen wil je de compleetste neem dan de 602 wil je de compactste ga dan voor de G3.

                Het enige dat voor mij aan de S602z echt minder is dan de G3 is het ontbreken van het kantelbaar LCD maar dat wordt dan weer volledig gecompenseerd door de evf in vgl met dat kijkglaasje bij de G3 waar je de lens dan nog in ziet ook.

                Comment

                Working...
                X