Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji Finepix A203

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji Finepix A203

    Hallo,

    Na lang twijfelen heb ik dan toch besloten om een digitale camera aan te schaffen. Ik heb een aanbieding geizen van een Fuji Finepix A203 digitale camera. Probleem is dat ik eigenlijk niets van digitale camera's afweet.

    Volgende specificaties staan op de website:

    - 2 miljoen effectieve pixels
    - beeldresolutie van 1600 x 1200
    - hoge resolutie 3x optische zoom (= 38-114 mm in kleinbeeld), samen met de 2,5 digitale zoom

    Verder wordt er gesproken van een xD-picture Card (geheugen kaart) maar daar heb ik nog nooit van gehoord. IK heb op ZDnet gelezen dat die camera's Smartmedia geheugen gebruiken, maar nu weet ik het niet meer...

    De camera moet zeker niet voor professionele doeleinden gebruikt worden, het is louter een hobby (toekomstige). Kan iemand mij wat extra uitleg en/of suggestie doen. Alvast bedankt!

    http://www.fujifilm.be/nl/default.asp

  • #2
    Da xD formaat is het laatste nieuwe, en hopelijk dus ook sneller dan alle vorige
    Tis in ieder geval superklein, persoonlijk vind ik dat te klein, want als je dat los in je zak steekt vind je dat nooit meer terug volgens mij

    Met 2 megapixels (mp) kan je al leuke foto's maken en die zien er op 10x15 afdruk goed uit.

    3x optische zoom is mooi voor een compact toestel. Digitale zoom moet je geen rekening mee houden, want dan moet je inboeten aan kwaliteit (alhoewel dat bij sommige toestellen goed meevalt).

    1600 x 1200 = eigenlijk maar 1.9 mp

    Ik heb een Fuji (S602z) en ben daar super tevreden over...

    Uiteindelijk moet je zelf weten wat je gaat fotograferen, of je het toestel ook manueel moet kunnen bedienen, of je die zoom echt nodig hebt, of je groter dan 10x15 wil afdrukken, ...

    Hoe er wel rekening mee dat er meestal te weinig geheugen bij zit, dus reken maar een extra geheugenkaartje in de totaalprijs bij!


    En btw ... welkom op dit forum!

    Comment

    Working...
    X