Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 6900 Z of Olympus C-700 UZ ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji 6900 Z of Olympus C-700 UZ ?

    Ik ben van plan één dezer dagen een digitale camera te gaan kopen. Heel veel eisen heb ik niet, behalve dat een afdruk minimaal dezelfde kwaliteit moet hebben als bij normale fototoestellen (formaat tot 13*18 cm) en dat er een behoorlijke zoom op moet zitten (ik heb nu 140 mm). Ik zit nu te twijfelen tussen een tweetal toestellen: de Fuji 6900 Z en de Olympus C-700 UZ.
    De Fuji heeft als voordeel zijn grotere hoeveelheid pixels (3,3 M) terwijl de Olympus een zeer groot zoombereik (38-380 mm, 10x optische zoom!) heeft. Kan iemand mij een advies geven, of moet ik mijn gedachten toch naar een andere toestel laten gaan? Laat even wat van jullie horen, alvast bedankt.
    Overigens: de Olympus is ongeveer Hfl 500,00 (€ 225,00) goedkoper!

    Groeten Jan (Nikon Coolpix 4500)
    homepage: http://people.zeelandnet.nl/jmmeijer

    .

  • #2
    ga hier enkel de pro's en con's van de fuji6900 geven (oly c-700 ken ik niet..)

    pro:
    - 6 megapixel (geïnterpoleerd), resulteert in +/- 4.5megapixel-beeldkwaliteit
    - manuele focusring op lens
    - slr-bedieningsgemak
    - zeer goede beeldkwaliteit en zeer goede weergave van kleuren
    - 6x zoom (maar vgl. met olympus misschien weinig )
    - 6 witbalans-instellingen
    - makkelijk uitbreidbaar met filters en tele- en widelens, ook flitsschoen-voorziening


    con's:
    - electronic viewfinder
    - trage autofocus in low-light-omstandigheden
    - slr-achtig toestel, dus wat groter dan pakweg de fuji 6800z.



    ToM.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Inmiddels toch maar besloten om voor het groter zoombereik en minder pixels te gaan: 'k heb de Olympus Camedia C-700 maar aangeschaft en ben over de eerste resultaten in ieder geval zeer tevreden !(

      Groeten Jan (Nikon Coolpix 4500)
      homepage: http://people.zeelandnet.nl/jmmeijer

      .

      Comment

      Working...
      X