Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

    Na twee weken intensief de nieuwe Fujifilm X-T3 getest te hebben, staat mijn tweedelig review nu eindelijk online.

    Deel 1: http://bjornmoerman.blogspot.com/201...x-t3-when.html

    Deel 2: http://bjornmoerman.blogspot.com/2018/09/first-look-review-fujifilm-x-t3-when_9.html


    Omdat ik in Dubai woon en veel buitenlandse lezers heb is het review in het Engels. Indien er vragen zijn hoor ik het hier of via mijn site graag.

    Groeten vanuit een veel te warm Dubai,
    BJORN

  • #2
    Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

    Interessant om te lezen, ga mezelf toch sterk moeten tegenhouden om de XT3 niet te halen. Heb het niet nog gepost, de Sony A7III die ik heb is technisch een half mirakel en toch is de 'fun' van fotograferen met de Fuji groter.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

      Ja weet precies wat je wil zeggen...
      de Sony is een computer, de Fuji een camera. Ben ervan overtuigd dat je als je met plezier op stap gaat met een camera die er goed uitziet en perfect aanvoelt je potentieel betere foto’s gaat maken. Heb met mijn eerste Fujifilm mijn liefde voor de fotografie teruggevonden.
      Last edited by Biggles71; 10 september 2018, 20:04.

      Comment


      • #4
        Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

        Mijn post niet verkeerd interpreteren want wil de Sony zeker niet afbreken, is een technisch fantastisch toestel en de foto's die eruitkomen zijn ook op puur technisch vlak een stuk beter dan de Fuji (scherper, betere iso, meer dynamisch bereik enz). Heb al heel mooie foto's gemaakt met de Sony, dus moet zeker niet onderdoen voor de Fuji (integendeel zelfs). Maar zo'n Fuji XT2 is gewoon "leuk", kan het niet anders beschrijven. Ik neem dat ding op, en zie meteen alle instellingen, zonder erbij na te denken, de shutter klinkt zo lekker old-school en voelt gewoon aan als een camera uit de jaren 80. Jammer genoeg valt mijn XT2 me soms wat tegen op vlak van scherpte (x-trans), qua AF snelheid (verwend door de A7III) en voor hogere ISOs (opnieuw, de A7III is beter). Daarom hoop ik ook dat de XT3 voor mijn gebruik nét iets dichter bij de A7III zal zitten qua technische specs.

        Heb de Sony gekocht met idee van de Fuji van de hand te doen, maar het zijn gewoon twee toestellen/merken die mooi NAAST ELKAAR gaan, geen concurrenten.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

          Ik heb de X-T1 gehad en kon er niet aan wennen...
          Die knoppen vond ik persoonlijk niet prettig....de camera was sloom en de meesten lenzen toen ook...
          Zal allemaal wel een pak beter zijn ondertussen maar ga pas kijken als de X-H2 uitkomt met de X-T3 specs...
          En die 16-80 ben ik ook wel nieuwsgierig naar...Weet enkel nog niet wat die gaat wegen

          Comment


          • #6
            Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

            Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
            Na twee weken intensief de nieuwe Fujifilm X-T3 getest te hebben, staat mijn tweedelig review nu eindelijk online.

            Deel 1: http://bjornmoerman.blogspot.com/201...x-t3-when.html

            Deel 2: http://bjornmoerman.blogspot.com/2018/09/first-look-review-fujifilm-x-t3-when_9.html


            Omdat ik in Dubai woon en veel buitenlandse lezers heb is het review in het Engels. Indien er vragen zijn hoor ik het hier of via mijn site graag.

            Groeten vanuit een veel te warm Dubai,
            BJORN

            Bjorn,

            Op je site staan pareltjes van foto's.
            Proficiat.

            Groetjes,

            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

              De beste camera is diegene waar je et liefst mee werkt want daarmee ga je op pad en neem je met plezier foto's ook al is deze misschien niet dé technisch beste in iso of dynamisch bereik etc.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

              Comment


              • #8
                Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                Dank je wel Dirk.

                bjorn

                Comment


                • #9
                  Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                  Interessant om te lezen, het lijk dat ik kan upgraden naar (uit een X-T2) het zonder verliezen de Fuji fun factor. Die nieuwe Chrome effect lijk echt mooi met rode en geel in beeld!
                  I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                  Some of my photos at www.pessolano.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                    Weeral bedankt Bjorn voor al de moeite die je er weeral ingestoken hebt.

                    Het lijkt me dat er in alle reviews eensgezindheid is over de X-T3
                    Nochtans zitten vele elementen al in de X-H1( betreft body, knoppen, grip zoeker enz..) en wordt er in die body dikwijls maar weinig op een positieve manier over verteld.
                    Nu plots is de X-T3 in aantocht en alles krijgt ineens het daglicht te zien op een positieve manier en da's een beetje vreemd.

                    Het mankeren van IBIS wordt weggelachen en sommige reviewers prefereren de uitstulping van de nieuwe X-T3 V-Grip terwijl er die zo al op de X-H1 voorzien is.
                    De High Iso samples die ik tot nu toe gezien heb, daar ben ik tot nu toe bijlange niet in overtuigd. Geen hemelsbreed verschil denk ik.. maar ik test liever de camera zelf om daaromtrent een definitieve uitspraak te doen.

                    Het is duidelijk dat in de meeste reviews alles draait om AF performance.
                    Dat is een goede zaak.. maar is het allemaal misschien niet een beetje overroepen ?

                    De 4K video zonder crop is positief en de 4K 60 fps is mooi meegenomen (1,18 crop) wat ook betekent dat je nu in 4K slowmotion kan gebruiken (2.5x)

                    De overal positieve feedback en eensgezindheid .. laat het beste vermoeden... iets dat je van de nieuwe Nikon en Canon ilc's niet kan zeggen.
                    Het maakt me wel nieuwsgierig om deze X-T3 zelf in handen te nemen.

                    Nogmaals bedankt Bjorn,
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk bericht
                      Heb met mijn eerste Fujifilm mijn liefde voor de fotografie teruggevonden.
                      Eigenlijk vat dit voor mij samen waarom ik toch weer Fuji gegaan ben. (ook al is er beters op de markt)

                      En de review, weer knap gedaan, proficiat!

                      Comment


                      • #12
                        Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                        Zoals altijd is dit weer een mooie review.

                        De nieuwe X-T3 ziet er alvast technisch en optisch een pareltje uit
                        Deze camera had met IBIS voor mij helemaal compleet geweest en vind het tov de sterke concurrentie onbegrijpelijk dat Fujifilm deze camera voor hun lichtsterke prime-lenzen zonder IBIS op de markt heeft gebracht. Ik kan alleen maar duimen dat er heel snel (ik hoop in het voorjaar) een X-H2 op de markt komt om dit gat te dichten.
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                          volledig mee eens Moris!

                          Comment


                          • #14
                            Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                            Ik denk dat er dit jaar zeker geen X-H1 MKII (of X-H2 ) zal komen en ook niet volgend jaar.
                            De X-T3 heeft hoofdzakelijk een verbetering in de AF en Video.
                            Misschien een klein beetje beter in de high iso.
                            Als je niet echt een Sport-Shooter bent dan is het verschil nog minder de moeite.

                            Hoofd punten
                            4K 30 fps zonder crop
                            4K 60 fps (1.18 crop)
                            20 FPS (maar rolling shutter ?)
                            4K 2.5x slow motion (crop)
                            Meer PDAF punten en bijna totale area
                            Boost prestaties geen grip nodig
                            Aantrekkelijke prijs

                            Logischerwijze verwacht ik eerder een X-T30 en daarna een X-Pro 3
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                              Ik kan me echt geen body meer inbeelden zonder IBIS...
                              Begin deze maand op vakantie nog in Ibiza in een kerk een foto gemaakt met een Oly EM-1.2 en 12-100 IS Pro op iso 64 met 2,5 sec belichting en toch scherp...(zag pas thuis in lightroom dat het zo'n trage sluitertijd was)
                              Ook voor video vind ik dit een must... Wat ben je met goeie video zonder IBIS (moet je al een gimbal of statief gaan gebruiken)

                              Ik vermoed wel dat die nieuwe BSI sensor toch meer IQ gaat geven hoor...

                              Comment

                              Working...
                              X