Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

    OP heden van dit schrijven staat de X-H1 nu 1399 euro.. koopje !
    Dan wordt het echt een moeilijke keuze tussen een X-T3 en een X-H1

    Btw ik heb de X-H1 al, dus voor mij is die keuze niet moeilijk
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      OP heden van dit schrijven staat de X-H1 nu 1399 euro.. koopje !
      Die prijs ben ik nog nergens tegen gekomen....?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Die prijs ben ik nog nergens tegen gekomen....?

        Directe korting


        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

          X-T3 vs X-H1 ... volgens mij heeft X-H1 minder ruis op high iso dan de X-T3 ... klik ... https://www.dpreview.com/articles/20...ene-comparison
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            X-T3 vs X-H1 ... volgens mij heeft X-H1 minder ruis op high iso dan de X-T3 ... klik ... https://www.dpreview.com/articles/20...ene-comparison
            Volgens mij hebt je gelijk op basis van deze beelden... Ook op lage iso zie ik zo goed als geen verschil...

            Comment


            • #21
              Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

              Mijn persoonlijke mening i.v.m. X-H1 is dat deze zeer jonge camera met een oude sensor bij de release en door de komst van de X-T3 op technologisch vlak al ruim is / was achterhaald. Het lijkt mee dan ook zeer waarschijnlijk en dat hoop ik toch alleszins, dat Fuji de X-H1 zo snel als mogelijk zal upgraden met dezelfde sensor en processor als de X-T3, maar dan nog met een betere accu, betere prestaties zonder de extra grip, enz... Het zal de productiekosten voor de X-T3, X-T30, X-Pro en de X-H3 reduceren op basis van één zelfde sensor, processor, enz..

              Kortom; op dit moment lijkt me de X-H1 (zelfs met IBIS) net niet aantrekkelijk genoeg t.o.v. de X-T3, die op vlak van video en foto specificaties beter presteert
              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment


              • #22
                Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                Toch nog even de reviews afwachten, verbaas me ook beetje over de dpreview vergelijking met de XT2 op high ISO. De nieuwe AF, snellere cpu en betere EVF zijn dan wel fantastische upgrades. Eigenlijk is deze update quasi perfect, Fuji had er enkel beter aan gedaan meteen nieuwe batterij te ontwikkelen want verschil met de A7III is op dat vlak gigantisch. Voor de rest quasi perfecte aps-c camera. Waar Fuji trouwens ook super is, is in de snelheid van opstarten. Ik erger me telkens aan de A7III dat die zo traag opstart tov de XT2.
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #23
                  Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                  Mijn persoonlijke mening i.v.m. X-H1 is dat deze zeer jonge camera met een oude sensor bij de release en door de komst van de X-T3 op technologisch vlak al ruim is / was achterhaald. Het lijkt mee dan ook zeer waarschijnlijk en dat hoop ik toch alleszins, dat Fuji de X-H1 zo snel als mogelijk zal upgraden met dezelfde sensor en processor als de X-T3, maar dan nog met een betere accu, betere prestaties zonder de extra grip, enz... Het zal de productiekosten voor de X-T3, X-T30, X-Pro en de X-H3 reduceren op basis van één zelfde sensor, processor, enz..

                  Kortom; op dit moment lijkt me de X-H1 (zelfs met IBIS) net niet aantrekkelijk genoeg t.o.v. de X-T3, die op vlak van video en foto specificaties beter presteert
                  Ik,heb hierover een andere mening, de x-t3 is niet voldoende beter om de x-h1 als toptoestel te vervangen. En denk ook niet dat er snel een upgrade van zal komen. Want men haalt te weinig de kwaliteiten van de x-h1 naar voor. IBIS lijkt niet belangrijk genoeg meer, die zachte sluiter, de vorm van het toestel, ook zonder grip, en ik kan nog even doorgaan. De accu, die niet wezenlijk slechter is dan op een ander Fuji, lijkt wel barslecht. Terwijl er misschien wel geen verschil zit tussen de x-t3 en x-h1. Het is maar door welke bril je het ziet.

                  Comment


                  • #24
                    Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                    Op ISO 6400 zie ik in RAW, meer ruis bij de X-T3.
                    Maar er is meer detail te zien bij de X-T3 vs de X-H1.

                    My 2ct ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                      De X-T3 is opvallend interessant geprijsd gezien de specificaties ..

                      Made in China ? (is al zeker)
                      Sensor made by Samsung 70 % goedkoper dan Sony ?

                      Zou het zinvol maken indien dit waar is (rumors) https://www.mirrorlessrumors.com/kor...-ricoh-pentax/
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                        't ja, binnenkort lanceren ze de updates nog voor de nieuwe camera geschikbaar zijn ...

                        https://www.dpreview.com/news/623430...rd-lock-issues
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                          Nog een real world testje wat AF betreft.
                          Aan het einde van de test.. niet zo vertrouwelijke Eye AF zoals de Sony camera's.

                          Neem dit met een korreltje zout.
                          De opnamen zijn gedaan met Fuji's traagste lenzen.

                          In this quick video as I prepare my full review, we'll take a short look at how the X-T3 autofocus system performs with some older lenses compared to the X-T...
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                            Ik heb de X-T3 en ik kan alleen zeggen dat de AF (S/C/Face/Eye) is veel sneller en beter dan de oudere Fuji. AFS/AFC/Tracking zijn ook goed vs de D850 en de Z7 (de laatste zal ik krijgen binnen 2 weken), maar ik heb geen lange lens om dat te testen voor actie. Als ik vind een 50-140 of en 100-400 te huren, ik zal meer weten.

                            Ik ken niks van Sony, maar de Fuji doet een goed genoeg werk met de oog en het is echt goed met de 'face AF'.
                            I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                            Some of my photos at www.pessolano.net

                            Comment


                            • #29
                              Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                              @thefoodtraveller
                              Bedankt voor je feedback.

                              Ondertussen heb ik mijn X-T3 gaan afhalen.
                              Ik heb de 50-140 2.8 waarrmee ik de AF volop kan testen.

                              Een eerste indruk en vergelijk met de X-H1 komt er aan.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: FUJFILM X-T3 - REVIEW door een Belg...

                                Ik heb heb het toestel ook aangeschaft Vanmorgen getest en ik heb er 764 opnames met één batterij kunnen mee maken. Weliswaar "zuinig" geweest en het toestel uitgeschakeld bij niet gebruik. Dat is toch wel wat meer dan de 390 zoals aangekondigd door de CIPA test. De AF is ook verbazend snel.
                                nikon coolpix s9100

                                Comment

                                Working...
                                X