Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen tijdens een concert

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's nemen tijdens een concert

    Afgelopen weekend heb ik tijdens een muziekfestival foto's genomen, maar ben over het geheel genomen, niet tevreden over het resultaat van de meeste foto's. Dit terwijl ik voor het overige zeker niet klagen mag.

    Tot nu toe zijn dit de meest moeilijke, maar ook interessante omstandigheden geweest waarin ik met mijn nieuwe camera (m'n eerste digitale) foto's maakte.

    Soms schemerig en meestal wisselend licht op het podium, in alle kleuren van de regenboog en zeer divers in sterkte, terwijl je zelf, vaak op lange afstand van de artiesten, tussen de mensen in, in het donker staat te kieken en tracht in te stellen.

    Wie heeft er voor mij wat handige tips, want in de automatic stand e.d. kwam ik er niet echt uit, dus zal het meer iets worden voor handmatig instellen. Wel veel meer een uitdaging natuurlijk.

    Ben benieuwd naar jullie bevindingen en tips.

    Groet,

    andrez.

  • #2
    andrez,

    verhoog zo mogelijk de ISO-waarde en zet je Noise Reduction aan (als je die mogelijkheid hebt).
    Neem eveneens een groot diafragma (klein getal) en een relatief trage sluitertijd, maar nog net genoeg om uit de hand te trekken...bijvoorbeeld 1/125 of 1/60 (in combinatie met Valium ).

    De laatste optie die je hebt is de EV-waarde één à twee stops aan te passen.

    Als je deze drie dingen combineert zijn er heel wat goeie foto's te maken zonder flits...

    Gelieve ons eens mede te delen met welke camera je trekt...hier zijn vast mensen die hetzelfde toestel hebben en je nog beter van dienst kunnen zijn !

    Stef

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je tips Stef.

      Heb onderaan m'n pagina staan welke camera. De Canon Powershot A200. Heb nog geen andere gebruikers gezien, want de camera is nog maar net op de markt.
      Heb tot nog toe veel met behulp van "automatische piloot opties" geschoten en wat gevarieëerd met flitser/zoom/macro, maar nog weinig handmatig.
      Tijdens zo'n concert voldoen de standaard opties minder goed.

      Met zo'n lage sluitertijd is er haast geen ontkomen aan een statief, neem ik aan. Of leunen op iemand die toevallig in de buurt is natuurlijk

      Comment


      • #4
        andrez, een statief is idd heel gemakkelijk.

        flitsen kan ook, als je niet te ver af staat, anders heeft het geen zin.

        tip: ga eens naar de mijn van beringen, een goede oefening in stokstijf staan/niet bewegen om sluitertijden van 1/20s en meestal minder te leren.

        of gewoon: iedereen zien rondrennen op zoek naar stabiele steunvlakken.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          PodverdrieTom314, nu had Canon me al niet van te voren ingelicht over het dienen aan te schaffen van nikkelbatterijen, een lader en het liefst een andere CF kaart, maar nu blijkt dus ook nog dat ik naar de mijn van Beringen moet om een cursus stokstijf staan te volgen!
          Zeg, is een telelens nu een must of kun je in combinatie met de door jullie aangegeven tips ook toe met een 4x digitale zoom?

          Comment


          • #6
            dubbele post, zie vorige s.v.p.

            Comment

            Working...
            X