Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoprinter

    Ik overweeg om een nieuwe printer te kopen, eentje waarmee ik ook foto's kan afprinten in zeer goede kwaliteit, het liefst zou ik een canon willen vermits de inkt-cartridges daar het goedkoopst zijn.. nu was mijn vraag dus, wie weet welk model van canon goed is voor foto's, en heeft iemand ervaringen ermee ...
    Heeft canon zelf ook foto-papier?

    greetz
    My Flickr

  • #2
    Ik heb sedert enige tijd een Canon S900. Deze wordt in diverse tests als zeer goed gewaardeerd. Heb echter ook nog een oudere Epson Stylus Photo 750 en ik moet zeggen dat ik zelf bij prints van 4 X 6" geen verschil zie in kwaliteit indien op hetzelfde papier afgedrukt wordt. Wel is de Canon aanzienlijk sneller en kan hij op 2 formaten randloos afdrukken. Wel is normaal gezien de Canon wat goedkoper met zijn inkt: 6 afzonderlijke patronen, maar voor de Epson zijn zeer goede inktpatronen van Euro-Aktiv verkrijgbaar die de helft kosten van de originelen en waarbij geen kwaliteitsverschil te zien is, althans niet door mij. Ik weet niet of die ook voor de Canon verkrijgbaar zijn.
    Mvg. Eugène.

    Comment


    • #3
      Laat je niet misleiden door het aantal kleuren tankjes ivm de kostprijs van de afdrukjes!! een vriend van me heeft eens een tijdje de kostprijs bijgehouden met zijn canon, en kwam duurder uit dan ik met mijn epson 700. Allebei fotoprinters.
      Wel kan ik je zeggen, dat Canon en Epson aan de kop staan ivm fotoafdrukken, maar de eerste beste foto van het kruidvat nog stukken beter is, en nog goedkoper (ook stukken).
      Ik werk met de oude epson 870, een 6 kleuren printer (absoluut noodzakelijk voor fotos dat je geen 4 kleuren printer koopt), ben er tevreden van, en de gemiddelde kostprijs zit bij mij rond de 120fr per a4 vel geprint op premium glossy. dus voor een 10*15 30fr
      Gebruik liefst originele papieren en inkten. ook al zie je nu geen verschil, wacht maar eens een paar jaar af!!!
      Greetttzzz
      Rudy


      Comment


      • #4
        Mijn Epson Photo 700 heeft een probleem met de printkop voor zwart, waarschijnlijk verstopt of zo en daardoor zijn er strepen te zien in de zwarte gedeelten
        ik dacht er eerst aan om een nieuwe Epson te kopen, ik was nl tevreden over hun fotoprinters
        maar heb nu besloten om mijn foto's voortaan enkel professioneel te laten afdrukken bij één van de fotografen in de buurt of bij Pixum of andere
        het resultaat is gewoon schitterend en voor die prijs kan je ze denk ik ni zelf printen (inkt + papier)
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Originally posted by Rudy
          Wel kan ik je zeggen, dat Canon en Epson aan de kop staan ivm fotoafdrukken, maar de eerste beste foto van het kruidvat nog stukken beter is, en nog goedkoper (ook stukken).
          Hierin deel ik je mening zeker niet. heb al heel wat afdrukken laten maken via de Hema en Flandria, maar vind de resultaten erg variabel, dan weer te bleek, dan weer te donker, en vaak geen mooie sprankelijke kleuren. Soms zit er een goede foto tussen, maar mijn mening is, meer niet, dan wel.

          Voor bulk afdrukken zoals de bekende familie kiekjes van 10x15 kun je veel beter inderdaad naar het kruidvat of zoiets gaan. Snel en goedkoper als zelf afdrukken.

          Als ik een mooie grote foto wil afdrukken in A4 of A3 doe ik dat zelf op de Canon S9000. De foto's uitgeprint op de Canon S9000 en Canon Photo paper pro zijn werkelijk schitterend !
          De kleuren zijn prachtig en de foto's zijn haarscherp. Over de prijs het volgende een vel A4 kost € 1.59 en A3 € 2.84
          Met de inket is het altijd moeilijk rekenen, ik heb nog geen idee..

          Een paar maanden terug liet ik bij de fotograaf een A4 afdrukken en moest daar ook al ruim € 3 voor betalen, en vond het resultaat niet bijzonder. Dus ik denk in grote formaten dat het niet veel uitmaakt.

          Groeten Peter
          Canonvijfdeemarkdrie

          Comment


          • #6
            euh Pixum: 20*30 1.49€ en gewoon schitterende kwaliteit
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              jaja, ik begrijp ook wel dat de kwaliteit die een fotograaf me kan bieden nog steeds de beste is, maar ik ben nu eenmaal op zoek naar een nieuwe printer, en vermits ik nu toch een digitale camera heb kan ik me beter een fotoprinter aanschaffen om zo nu en dan eens een 'probeerseltje' af te printen!

              Ik heb inmiddels wat info gezocht over de Canon S900, maar deze ligt een beetje boven mijn vooropgestelde budget (ergens rond de 300€) ... zijn er andere printers (eventueel ook een ander merk) die me (bijna) dezelfde kwaliteit kunnen leveren als deze s900?

              bedankt voor de reply's so far!

              greetz
              My Flickr

              Comment


              • #8
                Beste,

                De hp7150 ligt rond de 200 euro. De foto's zijn gewoon de beste volgens mijn bescheiden mening.

                Spijtig van de inktprijs.

                Groetjes,
                M.
                Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
                Olympus E-PL2 + 14-150.

                Comment


                • #9
                  Effe zien de Epson Stylus Photo 915 komt volgens mij hier het beste in voor. Kijk hij print zonder randen, is redelijk traag maar gebruikt daar door een beetje meer inkt en de afdruk is dan ook beter. Hij kost zo'n 275€. Je kan ook rechtstreeks van je geheugenkaartje printen zonder tussenkomst van de computer. Het enige nadeel is dat deze printer enkel een USB poort heeft en geen parallel maar ja als je hem ni in een netwerk gebruikt is er geen probleem. Ik ga deze printer ook kopen na de feestdagen. Ik heb er al afdrukken van gezien: ze zijn zeer goed. Kijk maar in het tijdschrit NETWERK.(Daar komt de canon het beste uit maar geen rechtstreekste afdrukken en dat gebruik ik wel dus .... Epson Stylus Photo 915)Het boekje is van Januari dus ge kunt het nog altijd gaan kopen. HAVE FUN WITH IT.

                  Ps. Ben aant sparen voor nen Fuji S2 Pro.(any tips?)

                  Comment


                  • #10
                    ik heb de canon S900,
                    leuk om zo te printen,
                    maar als ik "echte'" foto's wil printen met goed en degelijk fotopapier, laat ik ze toch liever bij een afdruk centrale afdrukken.
                    en daarbij vindt ik zelf printen ook nog eens super duur...
                    de inkt is zo op....
                    mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                    canon 20-35 usm

                    Comment


                    • #11
                      als ik een nieuwe printer zou kopen;
                      dan zou ik gaan voor de Canon I550.
                      De S900 is te duur voor mij, de I550 is betaalbaarder.
                      I550: randloos printen, 4 cartridges, 4880 dpi (in theorie) = 209 EUR
                      Ik heb momenteel alleen een oude Hp printer; foto's laat ik printen bij een vriend van mij die fotograaf is.
                      Misschien dat ik binnekort toch een nieuwe printer aanschaf om af en toe mijn foto's zelf te drukken.
                      -< België; prachtig land, maar het moest overdekt zijn >-

                      Comment


                      • #12
                        Heeft er iemand ervaring met de Canon S520?
                        Iemand die ik ken verkoopt deze printer, en volgens hem zou hij ook zeer goede fotokwaliteit bieden?

                        greetz
                        My Flickr

                        Comment


                        • #13
                          da's de voorganger van de I550, de 520 wordt niet nieuw meer verkocht. Kwalitatief komen daar ook zeer knappe foto's uit; vrijwel identiek aan de I550. Tis hetgeen wat ik hierboven zei; de I550 print in theorie 4880 dpi; in praktijk kan dat niet omdat de druppeltjes te groot zijn om die resolutie te kunnen printen. Dus de foto's die eruit komen zijn zo goed als identiek aan de prints van een S520; die op 2440 dpi zit.
                          Zeker gene miskoop !
                          -< België; prachtig land, maar het moest overdekt zijn >-

                          Comment


                          • #14
                            voor de canon- en epson-mensen die sakkeren over de inktprijs, er bestaan alternatieven:

                            mede-forumlid mep heeft mij hier onderweg naar BD3-Hasselt het één en ander over onderwezen, en bewijzen getoond!! Schitterende foto's met deze qjet-inkt, de voorbeelden die mep bijhad kwamen van een Canon S900.

                            voor meer info, kijk hier eens:
                            http://www.megacom.be (in menu: qjet klikken)
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #15
                              Tom, ik ben ook geïnteresseerd in alternatieve inkten voor de Canon S900, welke zijn dat en waar te koop?
                              Eugène.

                              Comment

                              Working...
                              X