Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobestanden op D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobestanden op D300s

    hoi,
    ik heb gisteren mijn oude getrouwe nikon D50 vervangen door een D300s. Ben er super blij mee en heb al heel wat foto's getrokken.
    Mijn blijdschap was snel gedaan toen ik het toestel aan de pc ging en mijn bestanden niet kon overzetten ... even uitleggen, ik heb alles in JPF + RAW getrokken.
    Ik kopieer normaal alles eerst naar harde schijf om dan verder te gaan. Ging dat gewoon via verkenner doen omdat ik dat zo gewoon ben, maar zag daar dat er wel twee bestanden per foto zijn, maar het raw-bestand heeft geen NEF-extensie????

    Dan maar Nikon Transfer geïnstalleerd en ook daar komen er geen bestanden tevoorschijn ... ik zie ze via verkenner wel staan, maar in de miniaturen van nikon transfer staat niets? Ook Photoshop slaat helemaal tilt op de map met bestanden?

    Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

    Vicky

  • #2
    Re: Fotobestanden op D300s

    hoe staat de transfer ingesteld bij de voorkeuren,beelden automatisch wissen na overdracht? staan er nog beelden op de camera, want anders geeft hij geen pictogrammen in transfer,is de camera herkend in transfer? is er een mapje nikon transfer aangemaakt? View Nx al geinstalleerd, dan openen en en het mapje Nikon transfer openen,ook ff aanvinken welke bestanden je wil zien, nef of jpg of beide,en raw codec voor windows al op je pc dan kan je Nef openen in Windows Foto Viewer,is hier al een topic over op BD,ik hoop dat je hier ergens een oplossing in vind, mvg guido
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Fotobestanden op D300s

      die dingen worden als maar ingewikkelder denk dat het vroeger toch makkelijker ging

      Comment


      • #4
        Re: Fotobestanden op D300s

        Dankjewel voor je antwoord Guido. Heb die topic gevonden denk ik, maar dat is het niet denk ik. We draaien windows XP prof, service pack 3...

        Ik ben ondertussen nog niet veel verder geraakt. De camera wordt herkend door de pc. Bij aansluiten vraagt hij welk programma ik wil gebruiken, Nikon transfer, photoshop, ... Als ik dan naar Nikon transfer ga, zie ik de camera daar niet staan ... toch iets met de drivers?
        Ook in ViewNX geen camera te zien...

        Het vreemde is ook dat ik via verkenner de bestanden wel zie, maar ze hebben geen extensie en zijn ook niet groot genoeg? Staat er nog een instelling verkeerd op de camera? Zover ik zie, niet ...

        Iemand een idee?
        Last edited by VickyVQ; 13 augustus 2011, 17:58.

        Comment


        • #5
          Re: Fotobestanden op D300s

          Hm, het kan zijn dat voor bekende extenties deze niet weergegeven worden via verkenner.
          Je zou eens moeten kijken bij : Verkenner / Extra / Mapopties / Weergave
          en daar moet je extensief voor bekende bestandtypes verbergen afvinken.
          Dan moet je zeker de extenties al zien in je verkenner.

          De laatste versie van viewNX2 en Nikon transfer2 voor windows is 2.1.2 voor mac is dit 2.1.1
          Ook de Transfer NX2 zijn dezelfde versies als hierboven
          Voor Nikon Capture draai ik momenteel 2.2.7

          Bovenstaande versies kan je downloaden van de nikon website en met deze versies moet het zeker lukken.
          Last edited by Dannyvg; 13 augustus 2011, 20:45.

          Comment


          • #6
            Re: Fotobestanden op D300s

            Oorspronkelijk geplaatst door VickyVQ Bekijk bericht
            ... Dan maar Nikon Transfer geïnstalleerd en ook daar komen er geen bestanden tevoorschijn ... ik zie ze via verkenner wel staan, maar in de miniaturen van nikon transfer staat niets? Ook Photoshop slaat helemaal tilt op de map met bestanden?

            Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Vicky
            Bij de eerste installatie van Nikon Transfer heb ik dat probleem ook gehad. Tot ik tot de ontdekking kwam dat het programma eerst geopend moet zijn vóór je de geheugenkaart in de kaartlezer steekt. Dan vindt het programma de kaart met foto's wél.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Fotobestanden op D300s

              Bij mij start Nikon Transfer automatisch op, dit zowel op Mac als op PC (hiermee wil ik wel niet beweren dat dat op elke pc zo is he)

              Comment


              • #8
                Re: Fotobestanden op D300s

                Je kan beter je camera met de usb kabel verbinden,nooit problemen en je kaartje blijft gezond.en dan als je transfer start staat hij linksboven vermeld met een camerasymbool.
                Met het kaartje in je kaartlezer vind je pc natuurlijk geen toestel,probeer maar.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Fotobestanden op D300s

                  Dankjewel voor jullie reacties allemaal

                  Heb alle updates geïnstalleerd, camera pas opgestart nadat NikonTransfer al opstond ... en nog steeds niets.
                  Uiteindelijk een andere portable genomen, camera aangesloten en daar zie ik alles perfect staan. Het ligt dus waarschijnlijk aan het feit dat de pc denkt dat de oude D50 aangesloten is ipv de D300s ... op zoek naar de juiste drivers dus en hopelijk is het dan ok. k Ben al blij dat mijn bestanden er tenminste mooi op staan!

                  Comment

                  Working...
                  X