Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto maken vanuit standby modus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto maken vanuit standby modus

    Hallo,

    Wanneer ik mijn canon camera in standby laat gaan, heeft deze een trigger nodig om te ontwaken en een tweede om de eerste foto te maken.
    Bij het indrukken van de ontspanknop kan je deze half indrukken (ontwaken) en dan doorduwen (eerste foto). Maar bij direct (kort) doorduwen ontwaakt hij eerst en is een tweede druk nodig voor de foto.
    Indien de ontspanknop lang genoeg ingeduwd blijft (1sec?), maakt hij uiteraard wel de foto (door meerdere signalen).

    Ik zoek een instelling of andere manier om een body in slaapmodus direct een foto te laten nemen bij een eerste signaal.

    Ik werk namelijk met een externe trigger die 1 of geen signaal geeft (zoals een IR straal die onderbroken wordt),
    vandaar het belang om bij de eerste trigger een foto te nemen.

    Standby modus is een must. Verder staat alles manueel, ook de focus. Zou technisch gezien dus mogelijk moeten zijn.

    De Canon 5D III en 7D werden getest en beiden hebben dus een tweede trigger nodig voor de eerste foto.
    Moesten er modellen zijn die het wel kunnen, hoor ik het ook graag.

    Bedankt

  • #2
    Re: Foto maken vanuit standby modus

    mogelijk toestellen met WIFI verbinding welke je kunt bedien via APP op smartphone, tablet .....

    Comment

    Working...
    X