Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitserhulp

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitserhulp

    Graag jullie hulp voordat ik onnodige eurootjes uitgeef. Ik heb de zoekfunctie op dit forum gebruikt en geen antwoord gevonden op mijn vraag.

    Ik heb een Fuji S602. Daar zoek ik een simpele, maar toch goede externe flash bij. Ik begrijp dat dit toestel niet alle flitsers ondersteunt. Wat ik als leek zie is dat de hot shoe slechts 1 aansluitpunt heeft, waar andere camera's er soms meerdere hebben.

    Kortom: welke merken/types werken wel met deze camera?

    Graag hulp! Alvast grote dank.
    Nikon D70S - Sigma 18-200

  • #2
    In principe werkt iedere flits die een standaard voetje heeft. Praktisch iedere flits (type METZ,SUNPAK,...) heeft wel een standaard versie. Ik ben gewoon naar de fotowinkel gegaan met camera, dan kan je ter plaatste uittesten.
    Canon 6D

    Comment


    • #3
      Dat merk Metz was ik inderdaad wel tegengekomen. Volgens mij in een eerdere post van jou.

      Welke online winkels hebben Metz in het assortiment? Welke prijsklasse praten we over?
      Nikon D70S - Sigma 18-200

      Comment


      • #4
        Sorry Perry, ik kan je geen adressen van online-winkels geven, maar anderen zullen dit ongtwijfeld wel kunnen
        .
        Canon 6D

        Comment


        • #5
          Ik heb voor mijn Olympus c3030 (digitaal compact) een externe Metz C-34 gekocht. Die zit er dan naast op een apart voetje en flits met de interne flitser mee. Voordeel is dat hij dan niet verbonden hoeft te worden met kabels.

          Succes!
          Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

          Comment


          • #6
            Metz 36c2, nieuw model, prima universele computerflits, simpele bediening, 70€ bij Grobet in Antwerpen

            Originally posted by perry
            Graag jullie hulp voordat ik onnodige eurootjes uitgeef. Ik heb de zoekfunctie op dit forum gebruikt en geen antwoord gevonden op mijn vraag.

            Ik heb een Fuji S602. Daar zoek ik een simpele, maar toch goede externe flash bij. Ik begrijp dat dit toestel niet alle flitsers ondersteunt. Wat ik als leek zie is dat de hot shoe slechts 1 aansluitpunt heeft, waar andere camera's er soms meerdere hebben.

            Kortom: welke merken/types werken wel met deze camera?

            Graag hulp! Alvast grote dank.

            Comment


            • #7
              Ik gebruik een Topca 330TTL op de 602: werkt perfect hier. ( wel een flitsvoetje bijkopen)
              Peter

              http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
              http://www.photoblog.be/peterwarson

              Comment

              Working...
              X