Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor een Canon G1

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits voor een Canon G1

    <font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>
    Toen ik 4 jaar geleden van een oude Canon naar een EOS overschakelde, verbood de fotohandelaar mij ten stelligste de oude flits te gebruiken; ik vermoed wegens ?spanningsverschillen?.
    Nu heb ik een schitterende G1 met toch een middelmatig flitsbereik. Ik heb dikwijls meer nodig.
    Heeft iemand ervaring en uitleg over wat ik nodig heb? Ik weet al dat het niet noodzakelijk van Canon moet zijn.download


  • #2
    Inderdaad, een standaard middencontact flits bereikt vaak erg hoge spanningspieken die je G1 kunnen "verbranden". Je hebt de keuze uit alle canon en canon-compatibele flitsers (vivitar, metz, sunpak,...). Wel met canon contacten kiezen natuurlijk.
    Persoonlijk vindt ik de 380EX een mooie flits die prijsgewijs niet zooo duur is tov de G1 ze en E-TTL ondersteunt (ong 8000 bef). K heb daar zeer goede ervaringen mee op de film-slr canon 500N.

    Comment


    • #3
      Ikzelf heb de Canon 380EX flits, welke ik gebruikte voor mijn Canon G1. En binnenkort haal ik hem uit de kast voor mijn G2.

      Werkt er goed mee samen, en soms voor een schappelijke prijs 2de hands op de kop te tikken.
      Alleen doe ik hem niet veel mee, ik ben niet zo iemand die graag veel meezult.

      Hier kan je ook extra info vinden : http://www.botzilla.com/photo/G1strobe.html

      mvg,
      peter

      Comment

      Working...
      X