Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware update Canon 1Dx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Firmware update Canon 1Dx

    Voor wie het aanbelangt, Canon heeft opnieuw een firmware update uitgebracht voor de 1Dx !

    o.a. AF bij f8 met centrale punt

    Door Pieter Molenaar, vrijdag 19 oktober 2012 13:10, views: 3.854

    Canon heeft een firmware-update voor zijn professionele EOS 1D X-dslr uitgebracht, waarmee ondersteuning voor automatisch scherpstellen met een grootste diafragma van f/8 wordt toegevoegd. Ook kunnen de af-punten voortaan rood oplichten in de AI Servo-stand.

    Firmwareversie 1.1.1 voert twee verbeteringen door in het af-systeem van de EOS 1D X. Voor fotografen die meer telebereik nodig hebben, voor bijvoorbeeld sport- of natuurfotografie, heeft Canon ondersteuning voor automatisch scherpstellen bij een grootste diafragma van f/8 toegevoegd. Daarmee wordt het bijvoorbeeld ook mogelijk om f/4-objectieven te combineren met een 2x-teleconverter.
    voor meer info

    KLIK

    Bron: Tweakers.net

    grts
    Sieg & Jessey
    Last edited by !Bart; 20 oktober 2012, 12:49. Reden: 2 topics over hetzelfde ond samengevoegd
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Firmware update Canon 1Dx

    Dat had ik gisteren al gezien, als dat mogelijk is met een 1Dx, dan hoop ik dat ze de firmware voor de 5D MKIII ook aanpassen, die heeft ongeveer dezelfde AF-sensor.
    Eigenlijk werkt de AF van de 5D MKIII al prima op f8 als je een Kenko 1,4x teleconverter gebruikt op een f5,6 lens, dus zou dat ook moeten kunnen met andere teleconverters.
    Met de Kenko heb je dan het voordeel dat alle AF-punten werken in plaats van alleen maar het middenste.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Firmware update Canon 1Dx

      Geïnstalleerd en werkt op F8

      Groeten,
      Raf
      Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Firmware update Canon 1Dx

        Ik hoop ook dat die er ooit komt voor de 5DIII.
        Bij mij werkt de AF. niet meer op F8.0 met een 2* converter van Canon typeIII.
        MVG. Hugo

        Comment


        • #5
          Re: Firmware update Canon 1Dx

          @ Bart en Hugo, ik denk niet dat Canon dit zal doen aangezien het toestel niet over een aparte processor beschikt die enkel en alleen de AF bedient.

          @ Bart, met die Kenko en op f8 is die 5DIII wel heel traag hé !

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 19 oktober 2012, 18:45.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Firmware update Canon 1Dx

            Bedankt Sieg Staat er op.
            Nog veel plezier met uw 1Dx!

            Grt Francis
            Canon van s'morgens tot s'avonds.

            Comment


            • #7
              Re: Firmware update Canon 1Dx

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              @ Bart, met die Kenko en op f8 is die 5DIII wel heel traag hé !

              grts
              Sieg
              De AF-snelheid van de 70-300 L IS + de Kenko 1,4x teleconverter valt eigenlijk nog best mee op de 5D MKIII.
              Voor de snelle actiefoto's kan je de lens wel beter zonder de teleconverter gebruiken, maar de 70-200 f2,8 L IS II in combinatie met een Canon 2x (versie III) teleconverter heeft een merkbaar tragere autofocus dan de 70-300 L + Kenko 1,4.
              De 70-200 f2,8 L IS II + 2x tc heeft een maximale diafragma-opening van f5,6 , dan zou je verwachten dat die sneller zou werken.

              De Sigma 150mm Macro wordt heel traag in combinatie met een Sigma 1,4x TC, maar die is zonder de teleconverter ook al vrij traag.
              De Kenko 1,4x Teleplus MC4 DGX laat de 5D MKIII vastlopen als ik die probeer te gebruiken op de Sigma en op de 300mm f4 L IS, de winkel waar ik die gekocht heb heeft daarover uitleg gevraagd aan Kenko, maar tot nu toe heb ik daar niets meer over gehoord (op de 1D MKIII werkt die met elke lens die ik heb, en met alle AF-punten, zelfs op de lenzen die een maximale diafragma-opening van f8 krijgen in combinatie met de teleconverter).

              Het hangt er dus vanaf welke lens je combineert met welke teleconverter, en ook de ene camera zal minder problemen hebben met een teleconverter dan de andere.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Firmware update Canon 1Dx

                Thanx Bart voor deze volledige uitleg !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Firmware update Canon 1Dx

                  Moderator Note:

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg
                  Stond hier al Jessey

                  Misschien iets voor de mods om deze eventueel samen te voegen ?
                  2 topics over hetzelfde onderwerk samengevoegd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Firmware update Canon 1Dx

                    Oorspronkelijk geplaatst door !Bart Bekijk bericht
                    Moderator Note:



                    2 topics over hetzelfde onderwerk samengevoegd
                    Gelukkig heb je ons kunnen connecten "onderwerpen"

                    Comment

                    Working...
                    X