Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

firewire reader altijd in?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • firewire reader altijd in?

    Ik zit met een vraagje...
    Mag je een Firewire CF kaartreader altijd aangesloten laten op je computer?
    Ik had al zo'n drie maand zo'n reader en liet deze insteken in de firewirepoort, dag in dag uit...
    Na drie maanden ging 't ding plots niet meer.
    Terug naar de winkel gebracht en deze stuurde 't op naar de invoerder, De Beukelaer.
    Na vijf weken kreeg ik een andere reader.
    Maar nu durf ik hem niet meer dag in dag uit laten insteken?
    Dus ik steek hem pas in als ik mijn Compact Flash kaartje wil lezen.
    Kan dit kwaad of mag hij altijd aangesloten zijn?
    De winkelier wist 't ook niet...

  • #2
    Mic, ik durf het ook niet zeggen, maar ik wil wel hardop meedenken: 6pins of 4pins firewire?

    bij 6pins krijgt de reader ook stroom via de firewirekabel .. bij 4 pins is het een externe stroombron die je reader tot "leven" moet wekken. mogelijks is de levensduur korter als die reader permanent onder stroom staat?

    vroeger had ik een mindstor imagetank met firewire .. en die had ik enkel aangekoppeld als ik hem gebruikte.. jammer genoeg had ik niet de kans om die mindstor te verslijten .. (iemand anders doet dat in mijn plaats )

    Comment


    • #3
      ik denk dat hij altijd mag aangesloten zijn anders zouden ze er een schakelaar moeten op plaatsen hé alle ik weet ni zeker zelle
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Het is logisch dat de reader steeds met de computer verbonden blijft, in mijn geval gaat het over een USB reader en die hangt al jaren verbonden met de computer zonder een enkel probleem. Of dat nu een firewire is of een USB maak voor mijn part niets uit.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Mic,

          Mijn Usb reader zit altijd in de usb poort, elektronica verslijt in principe niet, of nauwelijks, we zullen eerder een nieuwe kopen omdat de techniek evolueert, dan omdat het ding stuk gaat.
          Bekijk het zo, als je hem enkel insteekt voor gebruik, had je nu niet geweten dat je een defect exemplaar had!!!

          En voor de prijs dat ze kosten, zou ik er me ook niet veel zorgen om maken.

          Rudy

          Comment


          • #6
            mic,

            Indien continue verbinding problematisch zou zijn, zouden ze dat vast en zeker vermelden in de handleiding of zelfs op het toestel.

            Een firewire card reader bevat overigens geen bewegende delen die zouden kunnen verslijten,

            Geen zorgen maken en gewoon gekoppeld laten dus,

            Yoda.
            "Away put your weapon, I mean you no harm"

            Comment


            • #7
              Originally posted by mic
              Ik zit met een vraagje...
              Na drie maanden ging 't ding plots niet meer.
              De winkelier wist 't ook niet...
              Mijn Firewire CF kaartreader stond ook constant aan en is nu ook stuk maar ik heb de aankoopbon niet meer dus geen garantie
              "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
              Member of Han Fan Clan
              Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

              Comment


              • #8
                mic, HV,

                Over welk merk en type spreken we hier ?
                Misschien hetzelfde ?

                Yoda.
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

                Comment


                • #9
                  Ik heb een Datafab Firewire Compact flash reader MDCF - FW

                  Comment


                  • #10
                    Ja zo'n eentje heb ik ook nu stuk in de kast liggen type nr 1424902130
                    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                    Member of Han Fan Clan
                    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                    Comment


                    • #11
                      Oei, dan is het misschien een slecht product?

                      Comment


                      • #12
                        Dat zou best kunnen ik koop geen nieuw model meer.
                        Ik heb ook geen ander firewire cardreaders gezien dus blijf ik maar bij mijn interne USB uitlezing.

                        "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                        Member of Han Fan Clan
                        Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                        Comment


                        • #13
                          Tja,
                          Die ik nu heb werkt perfect... maar hoelang.???.
                          Ik heb voor dit merk gekozen omdat het goedkoop was.
                          Die andere firewire reader die bij de fotograaf stond kwam bijna 't dubbele. ( weet 't merk niet meer)
                          Ik heb een USB reader gehad... maar dit firewire spul is toch véél sneller he? En omdat ik toch een firewire aansluiting op m'n PC had...
                          Hopelijk gaat de deze, die ik nu heb, niet meer stuk, vandaar m'n vraag of hij mocht blijven inzitten...

                          Comment


                          • #14
                            Hoi Mic,
                            volgens mij heb je meer kans om problemen te krijgen als je hem telkens inplugd, je loopt telkens weer het risico om de aansluitstekker te beschadigen. Mijn cardreader blijft ook altijd aangesloten.
                            En zoals Rudy zegt, electronica verslijt niet. Tenminste als er geen bewegende onderdelen in zitten.
                            mvg,
                            Geronimo
                            www.geronimosite.net

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by HV
                              Originally posted by mic
                              Ik zit met een vraagje...
                              Na drie maanden ging 't ding plots niet meer.
                              De winkelier wist 't ook niet...
                              Mijn Firewire CF kaartreader stond ook constant aan en is nu ook stuk maar ik heb de aankoopbon niet meer dus geen garantie

                              Sandisk FireWire ULTRA reader is net een maand op de markt, ook zonder bon heb je hierop 2 jaar garantie.
                              Ik hoorde van importeur dat ze er nog niet een terug hadden omdat die stuk was. De mijne werkt turbosnel. Gewoon altijd eraan laten hangen, zegt ook importeur.

                              Comment

                              Working...
                              X