Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra Nikon body kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra Nikon body kopen?

    Ik heb nu al enkele jaren een D80 met 18-200VRII en ben daar zeer tevreden van. Nu zou ik mij toch terug wat meer willen toeleggen op de hobby en wat glas bijkopen.
    Daar ik de kit lens enorm handig vind met zijn grote bereik was ik aan het denken om een 2de body bin te kopen dan kan ik de kit lens op de huidige body laten zitten en heb ik die steeds bij de hand.
    Wat lijkt jullie de meest ideale optie
    D80 2de hands
    D90 2de hands
    D90 nieuw
    Iets anders
    D7000 vind ik een beetje overkill daar ik niet het uiterste uit dit toestel kan halen met mijn kunnen en er dan minder budget overblijft voor glas. Wat volgens mijn bescheide mening meer verschil gaat uitmaken.

    Mijn excuses voor de lange uiteenzetting en alvast beankt voor jullie info.

  • #2
    Re: Extra Nikon body kopen?

    D90 + 17-50(5) 3.8 nieuw of gebruikt. Maar beide zie je regelmatig voorbij komen 2de hands.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Extra Nikon body kopen?

      TS,
      Je geweft wel erg weinig informatie.
      Zo iets van: "ik wil een tweede auto voor de deru, welke moet ik kopen?"

      Je zou eerst bij jezelf, aan de hand van foto's die je gemaakt hebt, te rade kunnen gaan. Wat mis je aan je huidige camera? Wat mis je aan je huidige objectieven? Of, anders gesteld: welke camera of lenseigenschapen zorgen er voor dat je mooiere foto's kan maken?

      Als je dat systematisch aanpakt dan kom je vanzelf op een wensenlijstje. Vervolgens is het dan niet meer zo moeilijk om er een concreet product (lens of body) aan te plakken.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Extra Nikon body kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        TS,
        Je geweft wel erg weinig informatie.
        Zo iets van: "ik wil een tweede auto voor de deru, welke moet ik kopen?"
        Vraag is toch erg duidelijk 2de handse D80 of D90 of een nieuwe D90 en dat hij het voor het gemak wil, niet voor verbetering of iets niet kunnen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Extra Nikon body kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Beekie Bekijk bericht
          Ik heb nu al enkele jaren een D80 met 18-200VRII en ben daar zeer tevreden van. Nu zou ik mij toch terug wat meer willen toeleggen op de hobby en wat glas bijkopen.
          In mijn ogen moet je dan in de eerste plaats doen wat je zelf zegt: glas bijkopen.
          Als de D80 als body voldoet aan je noden, is er geen reden om een andere body te kopen. Als de D80 niet voldoet, zal je eerst moeten uitzoeken wat er aan ontbreekt of wat je aan je nieuwe body beter wil. Dan pas kan je beslissen welke nieuwe body je kan kopen.

          Het is niet omdat het autosalon is dat je een nieuwe auto moet kopen :-) . Je moet pas een andere auto kopen als de oude versleten is...
          mvg
          Bert

          Comment


          • #6
            Re: Extra Nikon body kopen?

            Gezien ik uit je verhaal afleid dat je niet "dringend" een body nodig hebt. Dan zou ik persoonlijk uitkijken of je een goede deal kan doen 2de hands en indien je die niet vind zou ik even wachten tot de prijzen van NIKON terug zijn zoals voor de overstromingen in Azië. Op dit moment zijn de nieuwprijzen van de meeste Nikon body's een stuk hoger dan in september/oktober... het lijkt me niet zinvol om meer geld uit te geven voor iets wat je niet dringend nodig hebt.
            Ik ben net overgestapt naar een D7000 en voor mij was dat de juiste keuze omdat ik heel erg op liep tegen de beperkingen van mijn body (D3000) ook als ik goed glas gebruikte. Maar ik volg je redenering van te investeren in lenzen liever dan veel geld te steken in die nieuwste body.
            Last edited by _Gwen; 14 januari 2012, 20:22.
            Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

            Comment


            • #7
              Re: Extra Nikon body kopen?

              Als het budget beperkt is, lijkt het me niet voor de hand liggen een 2e body te kopen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Extra Nikon body kopen?

                dan koop je toch gewoon mijn d300 2dehands als ik naar d800 overschakel
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Extra Nikon body kopen?

                  @hjanssen
                  Ik wil inderdaad een extra body voor het comfort niet steeds te moeten wisselen.
                  Die 17-55 f2.8 heb ik aan het bekijken geweest maar die 1300€ past momenteel niet direct in het budget.
                  Ga eerst voor de 35f1.8 en een 12-24 nikkor of 10-20 Sigma

                  @Gwen
                  Ik heb de body inderdaad niet dringend nodig. Als ik zie wat momenteel de prijzen zijn voor een 2de handse D90 dan is dat niet veel verschil met wat een collega in augustus heeft betaald voor een nieuwe. Als ik voor nieuw zou gaan zou ik inderdaad nog wel enkele weken wachten. Heb de body maar nodig tegen april.

                  Comment

                  Working...
                  X