Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe voeding voor fuji S602Z

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe voeding voor fuji S602Z

    Hallo,

    is er hier iemand die de afmetingen heeft van de vrouwelijke stekker om de Fuji S602 extern te voeden.

    Externe voeding kost wel maar 29.90 Euro (bij topfoto) maar voor die prijs kan ik hier zelf wel iets maken (ligt hier nog brol genoeg).

    Ik vermoed dat de binnendiameter 1.8 à 2 mm is en de buitendiameter 3.5 à 4 mm.

    Kan iemand mij dit bevestigen of weten jullie waar ik de info kan vinden.

    Zijn er eventueel alternatieve voedingen ergens te vinden/kopen, moet niet de originele van Fuji zijn.

    Alvast bedankt,

    Geert
    Canon 350D

  • #2
    Originally posted by crostrack
    Zijn er eventueel alternatieve voedingen ergens te vinden/kopen, moet niet de originele van Fuji zijn.
    Ik heb een extern battery pack liggen dat ik voor de Fuji 6900 had gekocht. Het werkt met 4 AA batterijtjes die in een houdertje passen dat je aan een broeksriem kan bevestigen, en gaat met een spiraalkabeltje naar de camera. Het is een vrij universeel dingetje, want er zitten verschillende plugjes bij. Het heeft mij toen wel bijna 3x zoveel gekost als het dingetje van bij Topfoto waarover je het hebt.

    Ik weet niet of dit interessant kan zijn voor een 602, aangezien die al met 4x AA werkt.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Hallo Pieter,

      neen zoek niet direkt een extern battery pack, er zitten inderdaad al 4 AA batterijen in het toestel.

      Zoek echt een externe voeding 220V naar 5 V.

      Ik deze morgen al eens gekeken op diverse sites, denk dat het stekkertje een buitendiam heeft van 4.1 mm en een binnendiam van
      1.8 mm. Dit is in de handel te krijgen, zal met mijn toestel eens een bezoekje brengen aan de electronicawinkel.

      Groeten,

      Geert
      Canon 350D

      Comment


      • #4
        Originally posted by crostrack
        Zoek echt een externe voeding 220V naar 5 V.
        Ah! die heb ik ook nog liggen van mijn 6900. Stuur mij eens een mailtje. Hopelijk werkt de mail straks weer, want het is armoe troef bij Planet Internet momenteel.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Pieter,

          ik ga eerst in een electronicazaak eens rondkijken of ik zo geen vrouwelijke stekker kan vinden, kost waarschijnlijk 1.5 à 2 Euro.

          Een voeding 220/5 Volt heb ik hier nog liggen.

          Wil eerst zien of ik zelf niks kan maken want 29.9 Euro voor een nieuwe is mij wel wat te duur.

          Externe voeding gaat toch maar relatief weinig gebruikt worden, enkel hier naast de PC tijdens de foto-transfer.

          Groeten,

          Geert
          Canon 350D

          Comment


          • #6
            Ben je dan niet beter af met een kaartlezer op je pc !!!! tussen 20-30eurotjes heb je al zo'n spul !!
            gaat snel op usb . En je moet steeds niet die camera gebruiken /en je kan dan ook bij een tranfer gan die kaart leegmaken

            mvg
            marc

            Comment


            • #7
              Wat men soms toch doet hé om 10 euro uit te sparen op zo een aankoopsom straks is hij stuk en dan is het een slech merk
              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

              Comment


              • #8
                Ik ben indertijd gaan informeren bij wat volgens mij de grootste elektronika-zaak in Brugge is, en die mens wou mij z'n beste voeding nog niet verkopen!?
                Raadde me aan de originele van Fuji te kopen (heb er 3 maand op moeten wachten!) omdat dat heel fijngevoelige elektronika is en een slechte voeding het hele handeltje om zeep kan helpen!!

                Maar ik kan je wel de afmetingen geven hoor
                buitendiameter exact 4mm
                binnendiameter kan ik met m'n schuifmaat niet meten maar moet ongeveer 2mm zijn
                Op het externe battery pack DPS-9000 heeft het een geel kopje

                Oh ja, tis wel een mannelijk stekkertje zelle

                Comment


                • #9

                  Hey mannen,

                  Bedankt voor de info..

                  Tony - stekker is vrouwelijk (is met een gaatje in het midden )

                  >Ik ben indertijd gaan informeren bij wat volgens mij de grootste elektronika-zaak in Brugge is, en die mens wou mij z'n beste voeding nog niet verkopen!?

                  Tony zijn beste voeding zal waarschijnlijk 5x meer kosten dan die van Fuji ! (labo voedingen zijn stinkend duur, maar wel goed)

                  >Wat men soms toch doet hé om 10 euro uit te sparen op zo een aankoopsom straks is hij stuk en dan is het een slech merk

                  Loodgieterke, ge moet zo geen blokje nemen om in het stopcontact te steken hé (vanuit den brico of de gamma van 300 Bef), die zijn inderdaad niet duur maar je moet maar eens de uitgangsspanning en de rimpel meten van zo een blokje.

                  Als je die op 5V zet komt er onbelast zeker 7 à 8 volt uit, van zodra je de voeding belast heb je mischien nog 4 V over..prullen dus, NOOIT gebruiken.

                  Als je een deftige voeding gebruikt (lees: goed afgevlakt en goed gestabiliseerd) dan kan er weinig fout gaan. Camera is 5 Volt - 5 Watt, is ocharme 1 Amp, dit kan het probleem niet zijn....

                  Groeten,

                  Geert
                  Canon 350D

                  Comment


                  • #10
                    Er bestaan idd veel van die muuradaptors die brol zijn,maar ik heb hier een skytronic die op de stand 12v onbelast 12.5volt geeft.Ik had eerst mijn labovoeding een velleman ps613 op mijn HF-ontvanger aangesloten en die heeft een rimpelspanning van 5mv ,met deze had ik een brom van de rimpel.Met de muuradaptor daarentegen heb ik niks van brom ,dus moet deze redelijk stabiel en afgevlakt zijn.
                    Dus niet alles over dezelfde kam scheren ,ik heb wel geen osiloscoop om het exact na te meten maar ik ben zeker dat hij heel goed is.

                    Groeten Rusty
                    Ik haat vriendjespolitiek

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Rusty,

                      het is best wel mogelijk dat er goeie bestaan, ik ben er alleszins nog geen enkele tegengekomen.

                      Bedoel dus wel zo van die low cost modellekes (prijsklasse 10 à 15 Eur) met 10 verschillende uitgangsspanningen en een spinnekop aan het uiteinde van het voedingssnoer.

                      Geert
                      Canon 350D

                      Comment


                      • #12
                        Hij heeft me iets van een 15 euro gekost en er zit een hele reeks aansluitpennen bij die je dan nog eens kan draaien om de polariteit te veranderen.Hij gaat in stappen van 1.5volt tot 12volt.
                        Dus zo duur is hij ook niet.
                        Groeten Rusty
                        Ik haat vriendjespolitiek

                        Comment


                        • #13
                          ik ben op zoek naar een beetje carbuur en een klein metalen kastje een sterliseer bokaal om de bodem er uit te halen en nadien in het kaske te plaatsen moet dienen als lens en wat carbuur er in en een plaatje aan de zijkant op lassen daar plaats ik de carbuur en een cf kaartje er achterin en plof moie foto's en een goedkoop fototoestel
                          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                          Comment


                          • #14
                            ik ben op zoek naar een beetje carbuur en een klein metalen kastje een sterliseer bokaal om de bodem er uit te halen en nadien in het kaske te plaatsen moet dienen als lens en wat carbuur er in en een plaatje aan de zijkant op lassen daar plaats ik de carbuur en een cf kaartje er achterin en plof moie foto's en een goedkoop fototoestel
                            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                            Comment


                            • #15
                              BOEM !!!

                              Pas op met uwen carbuur hé.. (kan nog dienen als externe flits )
                              Canon 350D

                              Comment

                              Working...
                              X