Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expert advies nodig - Fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Expert advies nodig - Fuji

    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    Eigenlijk raar dat,
    Kheb zelf nog x100t gehad maar ik bleef de autofocus erg traag vinden, die zou nu beter moeten zijn, maar onlangs es een olympus in de hand gehad en die is erg vlug...


    @vue.photo:
    Je zegt te geloven in fuji en de kleinere form factor, maar als je bij canon naar een apsc camera kijkt blijkt die plots even compact en zwaar/licht....
    Ok de body is net ietsje dunner en het uiterlijk vd fuji's is zeker veel beter dan dslr maar daar stoppen de gewicht/omvang voordelen dan ook weer

    Een X100t is niet hetgeen TS naar vraagt.
    De nieuwe F is sneller maar toch niet te vergelijken met de laatste generatie Fuji (body+lens) toestellen.
    De AF van X-H1 is instant.. en als ik zeg instant dan is dat instant.
    En zoals je weet heb ik ervaring met Olympus dus vergelijken kan ik ook... en da's wel degelijk waar dat die een snelle AF hebben (zeker de EM1)

    Voor TS .. de AF van de 6D loopt toch wel achter op de Fuji's, ook in low light... ook heel weinig focus punten en teveel naar het centrum. (als ik me niet vergis 11 AF punten idem met de 5DII die ik had)

    Dat er kleine Canon's zijn ok.. maar je moet geen instap DSLR vergelijken met een X-T2 of X-H1 (ik veronderstel dat je Canon DSLR bedoeld omdat je zei.. de body's zijn dunner bij Fuji)
    Zet daar een 7DII die het dubbele weegt van een X-T2 (meer dan één kg) en het verhaal wordt al helemaal anders.

    TS hoeft ook niet de uit de kluiten gewassen X-H1 aan te schaffen die meer bedoeld is voor de zwaardere zoom objectieven , de X-T20 en de X-E3 zijn ook heel capabele camera's en met de 23 2.0 super compact en licht ( TS fotografeert met een 35 mm)
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #32
      Re: Expert advies nodig - Fuji

      Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
      Pfff. Ik zal er maar gewoon weer een 6D bij kopen. Daarvan weet ik zeker dat die perfect goed is voor wat ik doe.
      Vergelijk tussen 6d en a7iii, 6d zeer goede camera maar toch wel een vrij grote achterstand toz vd a7iii, wat snelheid, mogelijkheden, AF, video en beeldkwaliteit betreft.
      MASSIVE DEAL right now on the Sony A7III: https://bhpho.to/2ZVi5pvMy favorite A7III Gear: http://geni.us/A7IIIgearMy favorite 6DII Gear: http://geni.us/canon...
      www.polartha.com

      Comment


      • #33
        Re: Expert advies nodig - Fuji

        ...Als je weeral ziet welke updates er gaan komen voor Fuji via kaizen firmware...... Daar moet je bij Sony niet op rekenen....

        Comment


        • #34
          Re: Expert advies nodig - Fuji

          Camera moet klaar zijn het moment dat het toestel op de markt komt en niet jaren later.
          www.polartha.com

          Comment


          • #35
            Re: Expert advies nodig - Fuji

            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
            Camera moet klaar zijn het moment dat het toestel op de markt komt en niet jaren later.
            Als dat zo is dan moest Sony de eerste A7 zelfs ni op de markt brengen.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #36
              Re: Expert advies nodig - Fuji

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Een X100t is niet hetgeen TS naar vraagt.
              De nieuwe F is sneller maar toch niet te vergelijken met de laatste generatie Fuji (body+lens) toestellen.
              De AF van X-H1 is instant.. en als ik zeg instant dan is dat instant.
              En zoals je weet heb ik ervaring met Olympus dus vergelijken kan ik ook... en da's wel degelijk waar dat die een snelle AF hebben (zeker de EM1)

              Voor TS .. de AF van de 6D loopt toch wel achter op de Fuji's, ook in low light... ook heel weinig focus punten en teveel naar het centrum. (als ik me niet vergis 11 AF punten idem met de 5DII die ik had)

              Dat er kleine Canon's zijn ok.. maar je moet geen instap DSLR vergelijken met een X-T2 of X-H1 (ik veronderstel dat je Canon DSLR bedoeld omdat je zei.. de body's zijn dunner bij Fuji)
              Zet daar een 7DII die het dubbele weegt van een X-T2 (meer dan één kg) en het verhaal wordt al helemaal anders.

              TS hoeft ook niet de uit de kluiten gewassen X-H1 aan te schaffen die meer bedoeld is voor de zwaardere zoom objectieven , de X-T20 en de X-E3 zijn ook heel capabele camera's en met de 23 2.0 super compact en licht ( TS fotografeert met een 35 mm)
              Ha, hier kan ik wat mee.
              Laat ik het even duidelijk maken aan degenen die over die Sony's blijven doorbomen: NEEN. Heb ik niet naar gevraagd en ben ook niet geïnteresseerd. Ik wil over naar Fuji als dat een duidelijke verbetering betekent tegenover mijn 6D. De rest interesseert me niet.

              Nu over jouw post funcky: je zegt dus dat de Fuji's die je aanhaalt beter presteren qua AF dan mijn 6D, die daar erg goed in is hé? Ik gebruik op mijn 6D enkel het middelste punt en enkel bij bijna geen licht heb ik moeite. Is dat bij je Fuji's dan ook zo?
              Verder fotografeer ik idd bijna uitsluitend met een lichtsterke 35mm, dus daar zou ik mee beginnen en daarmee al mijn theatershoots beginnen doen. Bevalt dat, dan schakel ik helemaal over, met een paar bijkomende lenzen.

              Ik wil wel een toptoestel, dus eerder de X-T2 en niet meteen de X-T20. Mijn bedoeling is om in het algemeen compacter op stap te kunnen. Ik krijg mijn hele flitsset al in één tas, en zou dat ook willen voor body's en lenzen. Ook betekent theater dat je vaak van het één naar het ander rent op het podium, en je moet van rechtstaan op je buik en weer recht en ergens anders naartoe, en dat gaat nu eenmaal makkelijker als je met lichtere apparatuur werkt. Ik heb al indrukwekkende resultaten gezien met RAW files die tot 4 stops te donker zijn, en die in LR zonder problemen en zonder veel ruis naar normale levels opgetrokken kunnen worden. Precies wat ik heel goed kan gebruiken.

              Je hebt een 5DII gehad, die vergelijkbaar is met de 6D en nu gebruik je Fuji... je ervaringen zijn heel welkom!
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #37
                Re: Expert advies nodig - Fuji

                Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
                Ha, hier kan ik wat mee.
                Laat ik het even duidelijk maken aan degenen die over die Sony's blijven doorbomen: NEEN. Heb ik niet naar gevraagd en ben ook niet geïnteresseerd. Ik wil over naar Fuji als dat een duidelijke verbetering betekent tegenover mijn 6D. De rest interesseert me niet.

                Nu over jouw post funcky: je zegt dus dat de Fuji's die je aanhaalt beter presteren qua AF dan mijn 6D, die daar erg goed in is hé? Ik gebruik op mijn 6D enkel het middelste punt en enkel bij bijna geen licht heb ik moeite. Is dat bij je Fuji's dan ook zo?
                Verder fotografeer ik idd bijna uitsluitend met een lichtsterke 35mm, dus daar zou ik mee beginnen en daarmee al mijn theatershoots beginnen doen. Bevalt dat, dan schakel ik helemaal over, met een paar bijkomende lenzen.

                Ik wil wel een toptoestel, dus eerder de X-T2 en niet meteen de X-T20. Mijn bedoeling is om in het algemeen compacter op stap te kunnen. Ik krijg mijn hele flitsset al in één tas, en zou dat ook willen voor body's en lenzen. Ook betekent theater dat je vaak van het één naar het ander rent op het podium, en je moet van rechtstaan op je buik en weer recht en ergens anders naartoe, en dat gaat nu eenmaal makkelijker als je met lichtere apparatuur werkt. Ik heb al indrukwekkende resultaten gezien met RAW files die tot 4 stops te donker zijn, en die in LR zonder problemen en zonder veel ruis naar normale levels opgetrokken kunnen worden. Precies wat ik heel goed kan gebruiken.

                Je hebt een 5DII gehad, die vergelijkbaar is met de 6D en nu gebruik je Fuji... je ervaringen zijn heel welkom!
                Idd Vue.photo
                Alleen het middelste punt is goed bruikbaar net zoals de 5DII.
                De 6D heeft een iets lagere resolutie maar ik denk het ruis niveau meer vergelijkbaar is met de 5DIII die ik uitvoerig op dat vlak geprobeerd heb (maar toch niet meer aangeschaft)
                De X-H1 ligt er ergens tussenin.

                De manier van werken met Canon was bij mij anders, ... middenste focuspunt richten, AF on, compositie maken en afrdukken.

                Met de Fuji, focus punt herzetten met de joystick (gaat snel) en afdrukken.
                Het Focus bereik heeft een area van 325 punten op je scherm waarvan 169 Phase Detect.
                Je kan het aantal AF punten verminderen naar 91 als de 325 teveel lijkt... op die manier gaat je focus punt verzetten nog sneller.
                Je kan ook je focus punt vergroten/verkleinen in 6 standen ...
                Je focus punt verzetten kan je ook doen via je LCD scherm achteraan terwijl je gewoon door de EVF kijkt. (LCD werkt dan als trackpad)
                En uiteraard kan je ook gewoon op je LCD je focuspunt instellen net zoals je dat op een smartphone doet (zonder door de EVF te kijken)
                En dan heb je ook éyé AF of gezichts erkennig, maar ik denk dat dit niet handig is voor theather.

                Voor jou is de X-T2 idd een betere oplossing als het compact moet blijven.
                De X-T2 is mijn vorige Fuji en deze is vervangen door de X-H1
                De X-T2 blijft een uitstekend toestel.
                Je kan de verschillen tussen de X-H1 en de X-T2 lezen in het draadje dat ik geschreven heb.

                Als je terug een 35 mm equivalent wil dan heb je bij Fuji de keuze tussen de 23 1.4 en de 23 2.0
                De 23 1.4 is superieur in beeldkwaliteit (pixelpeeping) en heeft betere bokeh... zelfs op 2.0 (bokeh misschien in uw geval niet van belang)
                De 23 1.4 is zeer noisy, dus ratelend .. en niet opvallend luid buiten, maar kan storend zijn als je (bv in een kerk een trouwfeest)
                Het is één van de ouder Fuji lenzen.

                De 23 2.0 is zeer stil (geluidloos bijna) en de AF is sneller dan zijn grotere broertje.. nadeel vind ik de close up die van af een bepaalde afstand soft is (minder dan een meter)

                De X-H1 AF werkt heel goed in dim omstandigheden.
                Het is moeilijk om voor te stellen op papier wat je bij Dim moet voorstellen.
                Hieronder een voorbeeld wat een idee kan geven hoe Dim.


                Ik vermeld er bij dat je op dit niveau met de X-H1 nog perfect kan focussen zonder AF Hunting


                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #38
                  Re: Expert advies nodig - Fuji

                  Mooi mooi. Heel erg bedankt voor deze waardevolle informatie. Het enige waar ik dan nog een beetje mee zit is dat Fuji meer ruis lijkt te hebben dan mijn 6D. Hoeveel meer is dat? Tot op welke ISO-waarde krijg je met je Fuji bruikbare foto's?
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #39
                    Re: Expert advies nodig - Fuji

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    Google is your friend surf naar fringeradapter.com, maar voorraad is nul denk ik dus bestellen in China zoals ik heb gedaan.
                    hierbij enkele tests gedaan met fringer adapter en sigma lenzen :

                    met sigma 150-600 C en fringer adapter (AF test snelheid)



                    mercedes met sigma 100-400 en door de draad...



                    deldiche met sigma 100-400 ook door de draad



                    door de draad betekent dat er moet scherpgesteld worden in AF-C en dat het toestel (fuji x-t2) de draad moet 'ontwijken'.

                    Ik ben alleszins overtuigd van de kwaliteiten van de adapter (en natuurlijk van de X-T2)

                    Met vriendelijke groeten,

                    Spikkesenior
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #40
                      Re: Expert advies nodig - Fuji

                      Beelden zijn gemaakt met Fuji XT1 (16mp) en Canon 6D (20mp). Raw beelden, onbewerkt.
                      Je kan zelf zien tot waar dit aanvaardbaar is. Op iso 400 is het verschil verwaarloosbaar.


                      100% crop uit Fuji xt1, iso800, f8, macro Fujinon 60mm





                      100% crop uit Fuji xt1, iso3200, f8, macro Fujinon 60mm




                      100% crop uit Canon 6D, iso 800, f8, macro Canon 100




                      100% crop uit Canon 6D, iso 3200, f8, macro Canon 100
                      Last edited by maniac; 12 april 2018, 17:10.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Expert advies nodig - Fuji

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Een 6D heeft minder ruis dan een XH1. Kijk hier en beoordeel zelf maar.
                        Fuji doet het klaarblijkelijk goed op hoge ISO maar dat komt vooral omdat er geen kleurruis aanwezig is, waarschijnlijk door de X-trans sensor. De luminantieruis is wel degelijk aanwezig en dat zorgt voor detailverlies. De kleurruis kan je gemakkelijk verwijderen in ACR zonder detailverlies.
                        De legendarische jpegs van Fuji vind ik trouwens niet zo bijzonder, misschien weinig ruis vergeleken met andere APS-C sensors maar alle detail wordt ook weggeveegd, dus wat heb je daar dan aan.
                        De sluitertijd bij de jpegs vd XH1 is 1/1000s F5.6 ISO3200, bij de 6D is dat 1/1600s F5.6 IS3200. Dat is 2/3 stop verschil dus polartha heeft hier wel een punt denk ik. Bij de RAW foto's is de sluitertijd bij de XH1 wel gelijk met de 6D, 1/1250s. Waarschijnlijk hebben ze de belichting bij de XH1 handmatig verhoogd in de nabewerking, het staat er ook bij als je goed kijkt, 'brightness corrected'.

                        Ik vind het ook merkwaardig dat DxOMark heel weinig Fuji X-Trans sensors getest heeft. De enige die ik gevonden heb is de X100.

                        Als je al Canon lenzen hebt dan is een A7III een betere keuze vind ik. De A7III kan goed overweg met de meeste Canon lenzen.
                        Als ik juist ben is de x100 geen Xtrans, maar Bayer.
                        Fuji x 100 f

                        Comment


                        • #42
                          Re: Expert advies nodig - Fuji

                          Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
                          Als ik juist ben is de x100 geen Xtrans, maar Bayer.
                          Had ik al vermeld Joebat ... in post 25
                          Dus klopt. :-)
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #43
                            Re: Expert advies nodig - Fuji

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
                            Mooi mooi. Heel erg bedankt voor deze waardevolle informatie. Het enige waar ik dan nog een beetje mee zit is dat Fuji meer ruis lijkt te hebben dan mijn 6D. Hoeveel meer is dat? Tot op welke ISO-waarde krijg je met je Fuji bruikbare foto's?
                            Vue.photo
                            Met plezier gedaan hoor,
                            Het is moeilijk te bepalen wat voor jou nog aanvaardbaar is.
                            Ik had al ergens 2 voorbeelden gezet op high iso.. ik plaats hier even de link terug met nog een extra foto in low light (alleen twee kaarsjes)
                            Foto's zijn onbewerkt en recht uit de camera.


                            Iso 12800




                            Iso 25600




                            Hier de Foto met een minimum aan licht.. enkel de twee kaarsjes "iso 12800"

                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #44
                              Re: Expert advies nodig - Fuji

                              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              Hier de Foto met een minimum aan licht.. enkel de twee kaarsjes "iso 12800"
                              https://www.dropbox.com/s/licpodbrhe...es%29.jpg?dl=0
                              Ongeloofelijk goed nog vind ik persoonlijk!!
                              Funcky stop er maar mee ok? Doe me geen spijt krijgen van mijn keuze hé LOL

                              Comment


                              • #45
                                Re: Expert advies nodig - Fuji

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Vue.photo
                                Met plezier gedaan hoor,
                                Het is moeilijk te bepalen wat voor jou nog aanvaardbaar is.
                                Ik had al ergens 2 voorbeelden gezet op high iso.. ik plaats hier even de link terug met nog een extra foto in low light (alleen twee kaarsjes)
                                Foto's zijn onbewerkt en recht uit de camera.


                                Iso 12800




                                Iso 25600




                                Hier de Foto met een minimum aan licht.. enkel de twee kaarsjes "iso 12800"

                                https://www.dropbox.com/s/licpodbrhe...es%29.jpg?dl=0
                                Tja... ik kan dus gerust overgaan naar Fuji zie ik. Allemaal puike resultaten hoor. Nog maar eens bedankt!
                                ______
                                www.vue.photo

                                Comment

                                Working...
                                X